Gå til innhold

Kjæresten min var utro. Jeg har ingen andre. Tilgi han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei KG: Trenger råd fra dere. Jeg og typen har vært sammen i 7 år. Vi har snakket om giftemål, og barn. For 2 uker siden fant jeg ut at en «jobbreise» egentlig dreide seg om å møte en annen kvinne, på hotell. Han innrømmer å ha snakket med henne i lengre tid, som venner, og han lå med henne. Hjertet mitt er knust i biter. Jeg har ingen foreldre eller søsken i live, og han er min nærmeste person. Kan man tilgi noe sånt? Akkurat nå er jeg knust, føler meg forrådt. Uten han føler jeg meg alene i verden. Jeg er 26år. Trenger sårt råd fra andre kvinner, hva ville dere gjort?? 

Anonymkode: 1d4ba...950

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei dette kan aldri tilgis. Du kan lure deg selv til å tilgi men det kommer aldri til å bli glemt, det kommer til å pine deg hver eneste dag du er sammen med han og det eneste som får slutt på smerten er å gjøre det slutt. Det er vondt der og da og en liten stund etterpå å gjøre det slutt, men enda vondere å fortsette å leve flere måneder eller år med en som har bedratt deg og man ikke kan stole på.

Han har gjort dette på verste og mest utspekulerte måte over lang tid. Hatt kontakt med henne (som noe mye mer enn venner) og skjult det for det, planlagt nøye å møtes bak din rygg for å bedra det og lyve om hvor han egentlig skulle dra fordi han visste at det han planla var galt. Men han gjorde det allikevel, og han gjennomførte det. 

Samme hvor mye han lover at det ikke skal skje igjen og at han elsker deg så gjør han ikke det når han bedrar deg. Han elsker kanskje tryggheten ved å ha deg i livet, men han elsker og verdsetter og respekterer deg ikke. Kjærlighet skal ikke gjøre vondt. Den smerten han har påført deg nå, nøye planlagt og med overlegg, det kommer ikke fra kjærlighet. 

Du er fortsatt ung og kommer til å møte mange andre bra menn i fremtiden og innse at det var bra du slo opp med denne dritten her!

Det er mye bedre å være alene enn med en mann som smerter deg!

Anonymkode: 6fd06...d03

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei KG: Trenger råd fra dere. Jeg og typen har vært sammen i 7 år. Vi har snakket om giftemål, og barn. For 2 uker siden fant jeg ut at en «jobbreise» egentlig dreide seg om å møte en annen kvinne, på hotell. Han innrømmer å ha snakket med henne i lengre tid, som venner, og han lå med henne. Hjertet mitt er knust i biter. Jeg har ingen foreldre eller søsken i live, og han er min nærmeste person. Kan man tilgi noe sånt? Akkurat nå er jeg knust, føler meg forrådt. Uten han føler jeg meg alene i verden. Jeg er 26år. Trenger sårt råd fra andre kvinner, hva ville dere gjort?? 

Jeg var i samme situasjon. Var sammen med en i 4 år. Mistet alle venner og hadde ikke mye kontakt med familie verken før eller etter forholdet. Han var utro og jeg var redd fir å gå fra han, og tenke akuratt det du gjør nå. jeg valgte å gå fra han.. 

du har vel jobb å klarer å forsørge deg selv? Isåfall flytt for deg selv, og begynn å lev. Livet er for kort til å kaste bort tiden på ubrukelige mannfolk. 

uansett så gikk det bra med meg, men veldig rart og ensomt i starten. Kjøpte meg hund og startet et eget firma som nå går veldig godt. Møtte kjøresten min for 2 år siden, og han er virkelig alt jeg kunne drømt om! Trodde aldri jeg ville bli lykkelig sånn sett igjen, men slik ble det! Du må bare tørre å rive deg løs, og tro meg det vil gi deg så mye!

lykke til! Dette går bra og du klarer dette. Men altså slå opp med typen din

Anonymkode: 76900...a3c

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dump ♥️

Du trenger ikkje han. 

Anonymkode: ee635...916

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump i dag. Få deg en hund eller katt ❤️

Anonymkode: 0c399...e10

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har deg selv, og DU er den viktigste personen i ditt liv ❤️ 

Dersom du lar noen tråkke på deg og behandle deg som søppel, så er dette et valg du selv tar. Et slikt valg vil ødelegge for deg resten av livet, tro meg. Du har uendelige muligheter til å danne sunne relasjoner med andre mennesker, så ikke hold på denne giftige relasjonen. Sett deg selv først, kjære deg ❤️

Anonymkode: a69aa...ebd

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Vær sterk og finn deg en annen du kan starte egen familie med. 

Anonymkode: 3d40c...a3a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ung og dere har ikke barn. Du må ikke kaste bort disse årene på en utro mann. Det er bare selvpining å skulle prøve å tilgi noe sånt. Tro meg, jeg har prøvd. Alle jeg har snakket med som har prøvd å tilgi angrer på at de ikke bare satte strek med en gang.

Han har gått over en grense. Da er det dessverre større sjanse for at han gjør det igjen. Den dagen han gjorde dette viste han sitt sanne jeg. Dette er den han er, og dermed ikke den du forelsket deg i.

Vær snill med deg selv og gå videre❤️ det finnes bedre menn der ute ❤️

Anonymkode: e24ff...c62

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo helt avhengig av deg selv og dine følelser. Tror du selv at du kan tilgi? Jeg har vært den som har tiligitt flere ganger, ikke fysisk utroskap men emosjonelt. Vi fikk 22 år sammen og selv om det var opp- og nedturer, så synes jeg den tiden vi fikk sammen var fantastisk. Det var vanskelig å tilgi og bygge opp tillit igjen, men det gikk på et vis, og man må være sterk og bite i seg mange bittre tanker og såret selvfølelse - det er ikke enkelt! Resultatet for min del ble en fantastisk sønn som jeg er utrolig glad i, så det var verdt det.

Du må ta et valg og uansett hva du velger så vil det være det rette for deg. Nå skriver du at du trenger råd fra andre kvinner, men selv om jeg er mann så ønsker jeg også å gi råd, da utroskap gjøres av begge kjønn i et forhold.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan jo ikke tenke at fordi du ikke har foreldre eller søsken så går det bedre med et dårlig forhold enn med et godt forhold? For jeg tenker motsatt - at for en med liten kontaktflate er kravet til partner større. 

Om du blir eller ikke er opp til deg. Ikke alle er så opptatt av monogame forhold. Og det er helt ok. Men om du blir - formaliser forholdet som ikke-monogamt. Lag regler for hvem dere har sex med, hvordan dere ordner med prevensjon og hva dere forteller hverandre. Og lag samme reglene for deg som for han. Er forholdet åpent? Da kan du også date utenfor det.

Og om du blir: et forhold er ikke livslangt og skal ikke være det. Han kan når som helst, med eller uten grunn, velge å avslutte. Og det er både helt greit og akkurat som det skal være. Det samme kan du. 

Anonymkode: 0d081...adc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er garantert ikke eneste gang, og det blir definitivt ikke den siste. Skaff deg ekte folk rundt deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke han. Du er like alene om du er sammen med han eller ikke, du er kun 26 år, og har allverdens tid til å trives alene eller sammen med noen som du ønsker å være sammen med, ikke som du «trenger». Litt ensomhetsfølelsen er ikke farlig, og det er klart du er deppa og har kjærlighetssorg nå. Men nå har du sjansen til å være fri og frank, det har du jo aldri vært som voksen før. 
Med tid og stunder finner du en annen som er trofast og lojal og du blir nær. 
Nå bør du gjøre det slutt og pleie kjærlighetssorgen så godt du kan. 

Anonymkode: ca8b6...71a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg❤️ 

Vært i akkurat samme situasjon som deg. Han skulle på et jobbintervju i Bergen og være der over helga. Viste seg at det var ei kjerring han skulle møte og ligge med. 
Dette var aldri noe jeg klarte å tilgi, og tilliten ble brutt. Jeg ga det en sjans, men det fungerte ikke. 
Du sier at du ikke har foreldrene/søsknene dine her lenger. Skjønner at det må være ufattelig vondt for deg❤️ Har du noen du venner du kan snakke med da? 

Anonymkode: 3caa2...8d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har deg selv, og DU er den viktigste personen i ditt liv ❤️ 

Dersom du lar noen tråkke på deg og behandle deg som søppel, så er dette et valg du selv tar. Et slikt valg vil ødelegge for deg resten av livet, tro meg. Du har uendelige muligheter til å danne sunne relasjoner med andre mennesker, så ikke hold på denne giftige relasjonen. Sett deg selv først, kjære deg ❤️

Anonymkode: a69aa...ebd

Jeg er så enig i dette. Det føles som man har kastet bort så mye tid, men tro meg på at du har så enormt mye tid igjen på å bli lykkelig på! Jeg opplevde utroskap da jeg var 26 år jeg også, i 2007. Jeg valgte å tilgi. Hadde ikke familie og venninnen min bodde utenlands da. Følte at jeg hadde mistet min eneste, og den ensomhetsfølelsen føltes uutholdelig! Vi fikk det egentlig bra igjen, han gråt, la alle kortene på bordet og ønsket å satse videre. Levde veldig fint i ni år til, fikk barn osv. Før han plutselig var utro igjen! Da satt jeg der med en baby på 6 måneder.

Tro meg, du vil ikke satse på denne typen menn. Ca 25 % av menn er utro. Velg en av de andre 75 %. Du har så mange år igjen å møte noe på og få barn med. Du vil ikke ha denne mannen som pappaen til dine barn. Hvordan vil det bli når du går gravid? Kanskje får skader etter fødsel som må få tid til å gro? Havner i en situasjon der du er syk en lengre periode og ikke har så mye overskudd og trenger en som stiller opp?

Stå opp for deg selv og finn fram til det som gjør deg lykkelig, ikke tenk at han er den som sørger for din lykke. Du kommer til å stå stødig og godt på egne bein. Forstår så godt den vonde og ensomme situasjonen du står i og at den er helt jævlig, men det er faktisk forbigående selv om det ikke føles sånn nå.

Det er så vondt å bli sviktet, og brudd er også så forferdelig vondt. Det er vondt å rive av plasteret, men det kommer til å gå oppover. Men når dere får barn sammen må du plutselig forholde deg til den personen resten av livet, du har ikke lenger noe valg, samme om man holder sammen eller ikke. Nå har du et valg, og du kan velge å ikke ta med deg denne historien videre i samliv med den du skal leve med. Finn en som du kan starte på nytt med, uten en vond forhistorie med svik. Ønsker deg alt godt ❤️

Anonymkode: b9825...61a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser mange her sir du må dumpe og gå videre. Så jeg blir vel halshugget nå, men jeg valgte å tilgi, det har jeg aldri angret på.

Selvfølgelig er det tungt, men du kjenner han, du kan lese han, og kun du vet hva du vil og hva som kjennes rett for deg. 

Vi har nå hatt over 30 år sammen, jeg har aldri angret eller sett meg tilbake.

Føler så mye med deg, for det er så forferdelig vondt. Håper du får det bedre etter hvert og velg det som føles best for deg.

Klem fra en som har vært der og vet hvordan det føles 💜 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Raven73 skrev (32 minutter siden):

Ser mange her sir du må dumpe og gå videre. Så jeg blir vel halshugget nå, men jeg valgte å tilgi, det har jeg aldri angret på.

Selvfølgelig er det tungt, men du kjenner han, du kan lese han, og kun du vet hva du vil og hva som kjennes rett for deg. 

Vi har nå hatt over 30 år sammen, jeg har aldri angret eller sett meg tilbake.

Føler så mye med deg, for det er så forferdelig vondt. Håper du får det bedre etter hvert og velg det som føles best for deg.

Klem fra en som har vært der og vet hvordan det føles 💜 

Men, var din utro med overlegg? 

Altså planlagt utroskap med en over tid? 

Vil si det er ganske stor forskjell på en som var utro med en, en gang på byen eller noe slikt. Kontra en som har diktet opp flere historier. 

Og dette tilogmed før man har fått barn. Aj.. 

Tenk å gå gravid og ha bekkenløsning fra helvete, kanskje man får svangerskapsforgiftning og en baby med kollik etter det? Samt vedvarende bekkenløsning osv. 

Altså en meget krevende tid, over en laaang "periode". 

Ja, jeg hadde ikke satset videre med han. 

Dere er inne i den enkleste perioden i forholdet ders nå, og enda skjedde dette. Skjønner at dette er tungt og vanskelig for deg TS men, du finner en som er bedre mot deg ❤️ 

Anonymkode: e774f...025

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det alker dummeste du gjør er å tilgi. Da tror han at det betyr grønt lys videre. FORDI, du tilgir neste gang også! 

Anonymkode: b953e...e1f

Skrevet (endret)

Skal ikke bastant påstå at utroskap ikke kan tilgis, dette varierer fra relasjon til relasjon, og fra person til person. Min mening spiller egentlig ingen rolle i ditt forhold.

Hvis du skal tilgi bør det likevel være fordi du tror forholdet har en fremtid. Ikke fordi du er redd for å bli alene.

Jeg skjønner godt at du føler du vil bli alene i verden, men partner er faktisk den nærmeste for de fleste av oss. Samlivsbrudd er vondt og skummelt, men livet går heldigvis videre ❤️

Endret av Jdz
Gjest Paramount
Skrevet

Er ikke kvinne, men dette er hjerterått. Dette tilgir du aldri. Du er et flott menneske. Menn står i kø for å få slike som deg, dersom du bare forteller din historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...