AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Min bror mistet sin kone. Han og datteren som er ungdom har kranglet mye. Vi visste ikke inntil nylig hva som foregår i det huset, da vi ikke har så mye kontakt med dem. Jeg kan ikke berette hele historien men niese er på randen av å kollapse, men broren er " virkelighetsfjern". Det virker som at broren har ødelagt hjerne og trenger behandling da han ikke viser empati med sin datter. Men hun sier hun vil bo med sin far, men jeg vet det ikke er sunt for henne. Jeg vet ikke om det skyldes at hun vil bo der fordi de bor i mer elegant hus og i ressurssterk område, og jeg bor i en mer vanlig leilighet og ikke har så god råd. Men det er vanskelig å se den familien gå I oppløsning. Anonymkode: 8d384...d77
Andro Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Jeg vil tro at hun føler ansvar for den sørgende og fjerne faren, selv om det ikke gir henne gode livsvilkår. Det er ofte grunnen til at barn og unge ikke vil flytte; at de frykter at foreldrene ikke vil greie seg alene. Det beste du kan gjøre for henne er å være en god og tilgjengelig tante, som kan gi den nærheten og omtanken som broren din ikke klarer. Det er vanskelig for ungdom å gjøre ny tilknytning og bo sammen med andre enn foreldrene, i en fase der de snart skal rive seg løs hjemmefra og bo for seg selv. Du kan si at muligheten er åpen for henne, men at hun velger selv. Har du snakket med broren din om bekymringene for niesens ve og vel? Det er tross alt hans ansvar, enten han tar det eller ei. 2
Juniper Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Hun har mistet moren sin. Nå er hun livredd for å miste faren sin. Det burde være en slags kriseteam man kan kontakte i saker som dette, men er usikker på hva. Hvor gammel er jenta? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Du og familien må stille opp for jenta og broren din. Han er psykisk syk. Anonymkode: 7bfe7...21f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min bror mistet sin kone. Han og datteren som er ungdom har kranglet mye. Vi visste ikke inntil nylig hva som foregår i det huset, da vi ikke har så mye kontakt med dem. Jeg kan ikke berette hele historien men niese er på randen av å kollapse, men broren er " virkelighetsfjern". Det virker som at broren har ødelagt hjerne og trenger behandling da han ikke viser empati med sin datter. Men hun sier hun vil bo med sin far, men jeg vet det ikke er sunt for henne. Jeg vet ikke om det skyldes at hun vil bo der fordi de bor i mer elegant hus og i ressurssterk område, og jeg bor i en mer vanlig leilighet og ikke har så god råd. Men det er vanskelig å se den familien gå I oppløsning. Anonymkode: 8d384...d77 Livet til din bror og hans datter er i unntakstilstand. De er igjennom en krise. Din bror har mistet sin livledsager, mens niesen din har mistet sin mor. Er ikke så rart jenta er i ferd med å kollapse og ikke det minste rart at broren din virker virkelighetsfjern. Synes i grunn du er den som ikke viser særlig empati her. Hva med å vise broren din litt ler medfølelse? Du er neppe noe bedre rustet til å ta hånd om jenta. Du er ei tante som ikke har hatt mye kontakt. Prøv å sett deg inn i deres situasjon. Hjelp dem hjemme. Ikke riv dem mer i fra hverandre. Anonymkode: ef3f0...e63 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Videregående alder. Jeg viser empati og derfor bryr jeg meg. Broren har blitt fjern. Jeg prøver å tvinge han til behandling TS Anonymkode: 8d384...d77
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Kan du kanskje heller bo hos de en stund enn at hun skal flytte til deg? Anonymkode: 4472b...0a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 Du vil ha inntekt som fostermor for din niese? Hvorgor er det snakk om at hun skal bo hos deg? Hun bor med sin far, de er i en eller annen form gor sorg, om mira føde eller mira stakk. Tviler på hun dom ungdom er då opptatt av å bo i et resursstetkt nabolag. Hun er sikkert mest opptatt av å bo i SITT hjem, med sin far. Til tross for at det er krangling med faren. Det er gjerne krangling i hjem med tenåringer. Anonymkode: 28090...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå