Tretten Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Hei! Jeg er en kvinne på 28 år som har sett en del på kranfører karrieren, og lurte litt på om det var noen kvinner her som jobbet med det. Jeg har kjempe lyst til å bli kranfører (krantårn), men to ting skremmer meg. Hvordan i all verden skal jeg klare å få vekk høydeskrekken? også har jeg ikke særlig skrekk for klatring, men når det gjelder å klatre ned stiger så skjelver beina og jeg begynner å klynke. Hvordan vant dere over høydeskrekken? Også er det ikke do der oppe som jeg forstod. Å tisse i en flaske går helt greit for meg men... hva skjer om man har menstruasjon og har vondt i magen? jeg må ofte benytte toalettet 😂 har dere en løsning? Dere lurer kanskje på hvorfor jeg vil ha en slik karriere når jeg er så redd. Jo det er enkelt, jeg er litt lei av kontor arbeid, og jeg elsker god utsikt, natur og jeg liker å jobbe for meg selv. Har alltid hatt stor fasinasjon over anlegg og store maskiner, og tenkte å utfordre meg selv litt. Ønsker snille svar 🥰
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Dette er spørsmål du burde rette til kvinnelige kranførere. Her er en av dem, og du kan sikkert kontakte henne (og bransjen for øvrig) for å få svar på hvordan arbeidsdagen arter seg: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mina-28-er-eneste-kvinne-pa-arbeidsplassen-na-tar-bransjen-grep/14972833/ Anonymkode: dee43...314 1 1
Macro Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Følger noen av de på tiktok og de svarer veldig gjerne på slike spørsmål. Søk opp "damaikrana"😊 1
Tretten Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2023 Tusen hjertelg takk Marco og annonym bruker 🥰
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Tretten skrev (12 timer siden): og jeg elsker god utsikt, natur og jeg liker å jobbe for meg selv. Har alltid hatt stor fasinasjon over anlegg og store maskiner, og tenkte å utfordre meg selv litt. Bli lokfører på godstog. Alt du søker, og ingen fare med høydeskrekken 😄 Ett års utdannelse på skole, deretter internopplæring på ca 1/2 år. Mulighet for å tjene 1 mill +++ Anonymkode: 679d9...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Menn og kvinner som er kranførere går på do å tisser og bytter bind som alle andre folk, i pausen på jobb. Anonymkode: f94ac...a0f
Tretten Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Menn og kvinner som er kranførere går på do å tisser og bytter bind som alle andre folk, i pausen på jobb. Anonymkode: f94ac...a0f hehe bind ja.. tja det bruker jeg ikke 😂 Men med menstruasjon følges veldig mye i min kropp. Da snakkes det løs mage og oppkast 🤢
Tretten Skrevet 17. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Bli lokfører på godstog. Alt du søker, og ingen fare med høydeskrekken 😄 Ett års utdannelse på skole, deretter internopplæring på ca 1/2 år. Mulighet for å tjene 1 mill +++ Anonymkode: 679d9...3a8 Uff ja jeg tenkte hardt og lenge på det, men dessverre er det mye vanskelig matte jeg ikke forstår. Dyskalkuli 🤕 jeg elsker tog da!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 Tretten skrev (42 minutter siden): Uff ja jeg tenkte hardt og lenge på det, men dessverre er det mye vanskelig matte jeg ikke forstår. Dyskalkuli 🤕 jeg elsker tog da! Du må ta opp matte for å komme inn, mener du? Det er ikke noe matte på verken skolen eller i yrket forøvrig. Anonymkode: 679d9...3a8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må ta opp matte for å komme inn, mener du? Det er ikke noe matte på verken skolen eller i yrket forøvrig. Anonymkode: 679d9...3a8 Jeg er ikke TS men har også hatt lyst, og sett på lokomotivfører. Men man trenger matematikk R1 eller S1 og S2.. Jeg strøk i 2P-Y når jeg tok påbygg. Den enkleste matten men strøk.. Så jeg har ikke sjans til å ta utdanning for å bli lokomotivfører.. Anonymkode: 21185...b03
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Du "begynner å klynke"? Som en hund da eller? Hvordan høres det ut? Anonymkode: 034a3...6e1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bli lokfører på godstog. Alt du søker, og ingen fare med høydeskrekken 😄 Ett års utdannelse på skole, deretter internopplæring på ca 1/2 år. Mulighet for å tjene 1 mill +++ Anonymkode: 679d9...3a8 Ser man mange selvmord da? Tror ikke jeg hadde taklet det. Tenk om et dyr blir drept av toget, det skjer vel ofte? Anonymkode: 034a3...6e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå