Baktus2024 Skrevet 23. mars 2023 #21 Del Skrevet 23. mars 2023 Er det noen anbudsaffærer i dette landet som IKKE ender med fordyrelse og dårligere tilbud ? norsk offentlig sektor, kommuner og stat , er helt fraværende med kvalitetssikring av anbud..det er bare å kaste inn et eventyr av en forestilling om hvor billig du kan utføre tjenesten og når du vinner , ja så er det bare å sette igang fakturafabrikken og nyte festen..sørg bare for at kontrakten blir lang og dryg.. Dette ønsker ikke verken H eller AP å snakke om.. dette er endel av høyres hovedideologi og APs blandingsøkonomi.. elefanten i rommet som ingen vil se.. Vedr togene så spiller det for meg ingen rolle..flytoget , observert fra meg, var vel kun ansatte på flyene som benyttet seg av..nå må de antakelig reise sammens med vanlige reisende..flytoget var jo, akkurat som hotellene, priset for firmaer , ikke for privatpersoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #22 Del Skrevet 23. mars 2023 Baktus skrev (1 time siden): Vedr togene så spiller det for meg ingen rolle..flytoget , observert fra meg, var vel kun ansatte på flyene som benyttet seg av..nå må de antakelig reise sammens med vanlige reisende..flytoget var jo, akkurat som hotellene, priset for firmaer , ikke for privatpersoner.. Flytoget, benyttet titalls ganger av meg, var det kun passasjerer som benyttet seg av. Hver gang var det noen sitteplasser ledige, spesielt i rushtiden tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Midt på dagen er det flere ledige setter, men ikke i nærheten av å være tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. mars 2023 #23 Del Skrevet 24. mars 2023 Drizzt skrev (20 timer siden): Nei, de har forskjellig ''eier''. Vy eies av SD, Flytoget eies av NFD. Så problemet er at SD har øverste ansvar for kontraktene og selvfølgelig prioriterer eget selskap under LOs press. Nei, det går ikke fint å la Vy spise opp Flytoget. Da forsvinner Flytoget og så sitter vi igjen med 1 monopolist som leverer dårlig. Akkurat i typisk sosialistisk/kommunistisk/LO ånd. Det er bare to forskjellige departement, men begge er staten. Jeg syntes det da blir en kunstig oppdeling. Man blir ikke kvitt monopol i praksis før man har en privat aktør med egen infrastruktur og togsett. Slik det er i dag er det uansett bare konkurranse på papiret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Weasley Skrevet 24. mars 2023 #24 Del Skrevet 24. mars 2023 Baktus skrev (19 timer siden): Vedr togene så spiller det for meg ingen rolle..flytoget , observert fra meg, var vel kun ansatte på flyene som benyttet seg av..nå må de antakelig reise sammens med vanlige reisende..flytoget var jo, akkurat som hotellene, priset for firmaer , ikke for privatpersoner.. En god del av de reisende på Flytoget er folk som jobber på Oslo lufthavn (OSL), både i lufta og på bakken, meg selv inkludert. Takket være en avtale mellom Avinor og Flytoget får vi en god rabatt som gjør at kostnaden per måned blir omtrent den samme som for å kjøpe månedskort med Vy/Ruter. Det er tre grunner til at jeg velger Flytoget (i tilfeldig rekkefølge): 1) De har avganger tidlig og sent nok til at det passer med arbeidstidene mine (jobber turnus). Det har ikke Vy per i dag. 2) Når noe går galt organiserer de raskt alternativ transport. Som regel betyr det at de er raskt ute med å dele ut taxibonger, og jeg kommer meg til jobb, om enn noe forsinket. 3) Når det er buss for tog fungerer det MYE bedre hos Flytoget enn hos Vy. Det er ikke køkaos og lange ventetider på busser ingen vet når/om kommer og det er også viktig for meg som pendler. For reisende har Flytoget langt bedre garantier, togene er lagt til rette for at folk har med mye bagasje og man kan printe bagasjetagger ombord om man er innsjekket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå