AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hei. Så jeg er i en litt vanskelig situasjon som jeg prøver og forstå men som er vanskelig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Greia er: jeg begynte å date/ møte en gutt jevnlig, er forelska i han og liker han veldig godt, han liker/ likte meg også , vi hadde det kjempe bra og alt var bra mellom oss. Så fant jeg ut av en felles venn at han har vært tidligere narkoman, noe jeg ikke tenkte over og bare har «glemt». Når jeg var til han før så sa han også at han har tatt kokain for ikke så lenge siden, jeg sa at det ikke er bra og at jeg ikke vil han skal drive på med rus fordi jeg bryr meg om han. Den siste tiden la jeg merke til at han begynte å forandre seg, han har alltid vært kjempe snill, plutselig ble han en annen person liksom. Alt var perfekt og vi hadde planer sammen , ting vi skulle finne på sammen osv. plutselig for en stund siden etter jeg var der og sov der som vanlig, sa han at vi må forlate hverandre og at vi ikke kan ha mer kontakt, og at han håper jeg finner noen som er bedre enn han. Jeg er selvfølgelig helt knust, har gått 2 mnd siden han sa det , jeg elsker han fortsatt og det er bare han jeg vil ha, tenker på han hele tiden. Problemet er at jeg tror det er rusen som fikk han til å si vi må dra ifra hverandre, rus forandrer jo en person. Og virker som han bare får mer problemer, og jeg vil så gjerne hjelpe han. Jeg vil ikke at rusen skal kontrollere han, og han blir helt annerledes, for en stund siden snakket jeg med han i tlf og han var helt forandra, han ropte kjempe høyt til meg og kalte meg stygge ting osv og var ikke som han bruker. Nå idag så jeg senest på storyen hans at han la ut bilde av noe som gjaldt rus. At han drev på med det. Og da lurer jeg bare på, noen som har erfaring med dette? Er det håp for oss, kan vi få kontakt igjen? Hvordan skal jeg hjelpe han, når det er rusen som gjør at vi ikke har kontakt.jeg bryr meg så masse om han og blir lei meg når han driver på med sånt. Anonymkode: c3979...70e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Herregud, nei. Anonymkode: c095b...f62 9 2
Andro Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Nei, dere er det ikke håp for. Han viser deg hvem han er, og du nekter å tro på det fordi han har hatt noen gode dager. Den som kan hjelpe ham er en profesjonell behandler med lang utdanning, lønn for strevet og som ikke legger privatlivet sitt i potten. Det er ikke noe du kan gjøre, med mindre du ønsker å destruere deg selv. Hold deg unna. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Nei bare nei. La han gå. Dette vil du ikke inn i. Mannen er syk. Slett han og gå videre. Anonymkode: f1620...85c 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Du kommer til å ødelegge livet ditt om du går tilbake til ham. Måten han var på i telefonen nylig mot deg viser at han ikke er psykisk stabil heller. Om han ønsker seg ut av rusen må han selv søke hjelp. Så må han gjennom behandling og vise over tid at han greier å holde seg rusfri og borte fra miljøet og gamle rusvenner. Det tar år. Ikke kast bort livet ditt på ham. Det beste han gjorde oppi dette, det var å avslutte forholdet med deg. Det tror jeg var en form for kjærlighet til deg, fordi han vet at han har for store problemer til å være i et forhold, og han ønsket ikke at du skulle bli involvert i alt det stygge hans rusavhengighet fører med seg, ikke bare for ham selv, men også for de rundt. Han ønsket ikke det for deg, så han slapp deg fri. Gå ut og lev ditt liv og vær takknemlig for at han hadde et klart øyeblikk hvor han innså at han ikke ville ødelegge for deg. Ikke kast bort den gaven han ga deg da han slapp deg fri til å få et bedre liv ❤️ Anonymkode: 7cae4...75e 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Han har vel tatt et valg. Du kan ikke endre det, eller påvirke han. Det vil bare føre til elendighet for deg. Sørg over den du trodde han var, og gå videre . Hadde en eks som brukte dop. Det var ødeleggende å prøve å redde han. Det gikk ikke. Så skal det være sagt at han aldri kalte meg stygge ting..så nei, det er ikke bare rusen som snakker der. Det er han. Anonymkode: 14812...9db 2
Krist1an Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Hva med å ringe Pårørendetelefonen. "Pårørendetelefonen 800 40 567 er et anonymt lavterskeltilbud for dem som er berørt av andres rusbruk og psykiske helseutfordringer. Telefonen betjenes av andre som selv er pårørende."
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Det er liten sannsynlighet for bedring. Rusmisbrukere er flinke til å skjule og føre pårørende bak lyset. Kom deg ut nå før du sitter i saksa med felles barn, hus, bil, gjeld etc. Anonymkode: e4dfd...e12 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kommer til å ødelegge livet ditt om du går tilbake til ham. Måten han var på i telefonen nylig mot deg viser at han ikke er psykisk stabil heller. Om han ønsker seg ut av rusen må han selv søke hjelp. Så må han gjennom behandling og vise over tid at han greier å holde seg rusfri og borte fra miljøet og gamle rusvenner. Det tar år. Ikke kast bort livet ditt på ham. Det beste han gjorde oppi dette, det var å avslutte forholdet med deg. Det tror jeg var en form for kjærlighet til deg, fordi han vet at han har for store problemer til å være i et forhold, og han ønsket ikke at du skulle bli involvert i alt det stygge hans rusavhengighet fører med seg, ikke bare for ham selv, men også for de rundt. Han ønsket ikke det for deg, så han slapp deg fri. Gå ut og lev ditt liv og vær takknemlig for at han hadde et klart øyeblikk hvor han innså at han ikke ville ødelegge for deg. Ikke kast bort den gaven han ga deg da han slapp deg fri til å få et bedre liv ❤️ Anonymkode: 7cae4...75e Men jeg savner han sånn jeg elsker han, han betyr alt for meg. Ts Anonymkode: c3979...70e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Krist1an skrev (3 minutter siden): Hva med å ringe Pårørendetelefonen. "Pårørendetelefonen 800 40 567 er et anonymt lavterskeltilbud for dem som er berørt av andres rusbruk og psykiske helseutfordringer. Telefonen betjenes av andre som selv er pårørende." Tusen takk , det tror jeg at jeg skal gjøre❤️ Ts Anonymkode: c3979...70e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Han har vært narkoman fra ung alder tydeligvis. Og han kjenner flere personer som jeg vet er rusmisbrukere , synes bare det er så dumt og trist det er sånn her jeg vil så gjerne bare forandre han , og vite at det er rusen som gjør at vi ikke har kontakt, han følte jo at han måtte dra ifra meg, men jeg vil være der for han uansett jo, vil han skal vite det. Han sa at han håper jeg finner noen som er bedre enn han og at jeg fortjener bedre, men jeg vil bare være med han. Og er ikke bare rusmiddel han bruker, han drikker også alkohol hver dag, han drikker hver eneste dag, men jeg klarer ikke å gi slipp, det må da gå an at han velger meg foran rusen? Ts Anonymkode: c3979...70e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men jeg savner han sånn jeg elsker han, han betyr alt for meg. Ts Anonymkode: c3979...70e Hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: c095b...f62 1 1
Grüner Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Kjærlighet gjør blind. Du har en naiv tro på at du kan fikse han, fordi du er forelsket i han, men dette er en avhengighet, og motivasjonen til å bli kvitt den må komme fra han selv og jobben er det også han som må gjøre. Andre kan bare være en støtte. Men jeg føyer meg til alle andre her inne som sier du burde komme deg bort. 2
Andro Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men jeg savner han sånn jeg elsker han, han betyr alt for meg. Ts Du savner den du skulle ønske at han var. Han er ikke den mannen. Han er en som aktivt ruser seg, og ikke har noen nær plan om å slutte. Å være tiltrukket og forelsket er ikke å elske noen. Kjærlighet er ikke blind, men det er du. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: c095b...f62 I 20 årene. Ts Anonymkode: c3979...70e
°Rozárka° Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Ta vare på deg selv, og ditt eget liv. Hold deg langt unna han. Det blir ikke bedre, og du kommer til å ofre deg selv når du havner i dragsuget fordi du prøver å redde han.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 Du elsker han ikke, calm down... Og nei det kan ikke bli noe sunt og godt ut av dette. Folk som bruker kokain er som Jekyll N Hyde, to forskjellige personer. Snill når det gagner de og når de har nedtur fra rusen og trenger omsorg, duste og egoistiske når de er rusa eller får abstinenser etter å ta mer kokain etter en liten stund pause. Går du inn i forhold med en sånn en så består det av løgn, svik, smerte, psykisk nedbrytning og psykisk vold, ofte også fysisk vold når man er tett på de og det blir krangling om rusbruket. Ta han på ordet. Hold deg unna, du vil ikke ha han, du kan ikke endre han og han kommer ikke til å endre seg for deg. Finn deg en bedre mann ❤️ Anonymkode: c55d5...362 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du elsker han ikke, calm down... Og nei det kan ikke bli noe sunt og godt ut av dette. Folk som bruker kokain er som Jekyll N Hyde, to forskjellige personer. Snill når det gagner de og når de har nedtur fra rusen og trenger omsorg, duste og egoistiske når de er rusa eller får abstinenser etter å ta mer kokain etter en liten stund pause. Går du inn i forhold med en sånn en så består det av løgn, svik, smerte, psykisk nedbrytning og psykisk vold, ofte også fysisk vold når man er tett på de og det blir krangling om rusbruket. Ta han på ordet. Hold deg unna, du vil ikke ha han, du kan ikke endre han og han kommer ikke til å endre seg for deg. Finn deg en bedre mann ❤️ Anonymkode: c55d5...362 Men det er bare han jeg vil ha det er det. Ts Anonymkode: c3979...70e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: jeg vil så gjerne bare forandre han Denne ideen vil få deg i mye trøbbel når det gjelder parforhold. Du kan ikke endre noen. Og for en rusmisbruker ville du vært en gavepakke. Han kunne bare skyldte på deg for at ikke du greier å forandre ham. Anonymkode: d525f...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå