AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Han får jo servert alt gratis. Han blir sjef over et etablert firma med ansatte. Han må ikke tenke på å søke jobber, etablere seg. Jeg synes staten burde ta over firmaet, også kunne folk søke om å ta over firmaet. Det er jo samme som hvis sønn skulle overta pensjon fra far. Anonymkode: 6b3e9...efc 1 1
Andro Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 I alle dager? Han arver et stort ansvar. Hvordan tenker du at Staten skulle begynne å drive private selskaper?? Verden er urettferdig, og det er det lite å gjøre noe med. Jeg håper han blir en bra leder, med tariffavtaler, pensjonsordninger og frynsegoder. 11 1 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Livet er urettferdig. Da får du etablere et firma som dine barn kan arve en dag da. Anonymkode: 76ed7...8d0 11 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Du bør jobbe med dine egne holdninger og heller være glad på kameraten din sine vegne! Anonymkode: 2014a...473 9 1 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Er det kameraten sin feil at din pappa er fattig og ikke har et firma? Sjalusi, sjalusi... Anonymkode: cebba...9bd 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Han får jo servert alt gratis. Han blir sjef over et etablert firma med ansatte. Han må ikke tenke på å søke jobber, etablere seg. Jeg synes staten burde ta over firmaet, også kunne folk søke om å ta over firmaet. Det er jo samme som hvis sønn skulle overta pensjon fra far. Anonymkode: 6b3e9...efc Moxnes er det deg? Eller er det bare et troll? Anonymkode: 3b104...c0a 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Livet er urettferdig. Noen arver mye, andre arver ingenting. Du får stemme på et part som går inn for å gjeninnføre arveavgift. Anonymkode: 40a60...9c4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Haha, dette er et troll for slike meninger er det ikke mulig å ha. Dette er så naivt at det nesten gjør vondt bare å svare. Du er nok en god kamerat. Anonymkode: 117c7...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 Er du 7 år? Livet er urettferdig. Anonymkode: 9481e...939
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Sjalusi er ikke en god egenskap å ha i den grad du viser den her. Å ha et stort etablert firma har ikke kommet av seg selv. Selv om kammeraten din skulle overta så betyr det overhode ikke at du har noe å misunne ham for. Han overtar et stort ansvar, mye jobb og kan se frem til mange tøffe valg og søvnløse netter. Håper kameraten din vet om dine holdninger og syn på hans nye jobb og kan stryke deg fra vennelista si. Å ikke unne sin kamerat dette sier mye om deg. Det du foreslår om staten har jeg ikke lyst å kommentere en gang da det er så bak mål. Anonymkode: 6cea7...8e5 2
Januar2 Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Han må jo jobbe, han har vist sin far at han kan jobbe og med tiden utvikles kanskje firmaet og bidrar til flere arbeidsplasser i samfunnet. jeg heier frem de som skaper arbeidsplasser og du kan jo også starte ett firma, 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Sikker på at det er en kamerat? Hadde han visst hva du tenker hadde nok han - fullt forståelig - nedgradert dette «vennskapet». Skjerp deg. Anonymkode: d5af9...828 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Haha, og folk lurer på hvorfor Rødt har velgere. Anonymkode: 7079d...f6e 1
Maskinfører Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Jaggu kommunisme ☹️ det minner om sånn gammel sosialistisk guff som gjør at alle får det verre fremfor at alle får det bedre 😟 2
Illuminatum Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han får jo servert alt gratis. Han blir sjef over et etablert firma med ansatte. Han må ikke tenke på å søke jobber, etablere seg. Jeg synes staten burde ta over firmaet, også kunne folk søke om å ta over firmaet. Det er jo samme som hvis sønn skulle overta pensjon fra far. Anonymkode: 6b3e9...efc Tenker det samme må gjelde bankinnskuddet til dine foreldre og huset deres. Staten bør overta så kan de gi det til de som trenger det mest. Ellers kanskje ikke 🙂
shakini Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Det er sant at livet er urettferdig, og det synes jeg det er helt greit å bli provosert av.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Så lettvindt er det vel ikke. Jeg har jobbet i flere familiebedrifter, og som regel må "arvingene" starte på gulvet med alle andre, og jobbe seg opp, bla for å bli kjent med alle kriker og kroker i bedriften. Mange opplever det også som en tvangstrøye og skulle ta over, uten at de får muligheten til å finne sin egen vei. Kanskje vil det også bli en konkurranse blant søsken, fordi bare den som er best egnet kan ta over. Anonymkode: dc67b...354 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 Du burde virkelig dra hjem å kjefte på dine foreldre som ikke laget arbeidsplass til deg også. Nei seriøst, stakkars han kompisen din som harxen så sykt dårlig og sjalu venn som deg. Pappa startet firma, ett søsken har tatt over alt, vi har fått ingenting av det. Og vi har ikke bedt om noe av det, fordi det ville betydd kroken på døra. Jeg anser ikke at min bror har fått noe gratis. Han har riktignok kjøpt seg inn i firmaet, men ikke betalt seg inn med alt av det han har fått i verdi. Men så har han betalt ned mye blod, svette og tårer. Han har jobbet hardt hver eneste dag i snart 40år for å holde dette firmaet i gang. Og jeg unner han det virkelig fra bunnen av mitt hjerte. Jeg har vært ansatt der en kort periode selv. Men det firmaet bedriver en av de hardeste yrkene Norge har å by på, så ikke noe jeg kunne ha holdt på med i så mange år som min bror. Anonymkode: 4b136...846 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 Det er ikke urettferdig. Anonymkode: 6ed1a...52f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 Neppe. Det vanlige er at de som gr i Familiens fotspor må jobbe dobbelt så hardt for å vise at de kan. Anonymkode: 0e96d...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå