Gå til innhold

Assistert befruktning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått svar på henvisning for assistert befruktning. Der står det at jeg har fått time til utredning ved Ullevål. Er det noen som har vært gjennom prosessen som vet hva denne utredningen er? Jeg har allerede vært hos gynekolog og sjekket livmor og eggstokker, samt undersøkelse med kontrastvæske for å sjekke eggledere. Tok også blodprøver på dag 3 og 21 i syklus for å sjekke hormoner. Hva mer må utredes? 

Lurer også på hvor lenge jeg bør forvente å måtte vente før inseminering/IVF. Noen som vet? 

😊

Anonymkode: 2d1e5...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I innkallingsbrev til første time ved assistert befruktning brukes ofte ordlyden utredning eller forsamtale. Sykehus vil gjerne ha sine egne blodprøver som tas i forkant eller den dagen, samt at det er normalt at de selv ønsker å foreta ultralyd for å se. 

Ville tatt utgangspunkt i hva som er beskrevet i innkallingen 👍 I forhold til ventetid mellom første samtale/undersøkelse så varierer det hvor lenge man må vente før man kommer igang med selve behandlingen - alt etter sykehusets ventetid, kapasitet og behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (6 minutter siden):

I innkallingsbrev til første time ved assistert befruktning brukes ofte ordlyden utredning eller forsamtale. Sykehus vil gjerne ha sine egne blodprøver som tas i forkant eller den dagen, samt at det er normalt at de selv ønsker å foreta ultralyd for å se. 

Ville tatt utgangspunkt i hva som er beskrevet i innkallingen 👍 I forhold til ventetid mellom første samtale/undersøkelse så varierer det hvor lenge man må vente før man kommer igang med selve behandlingen - alt etter sykehusets ventetid, kapasitet og behov. 

Takk for svar! 
Ok, da må jeg bare si på at det virkelig er misbruk av ressurser og helsevesenets tid, men kan selvfølgelig ta alle prøvene på nytt. 

I innkallingsbrevet står det kun time til utredning og tid/sted, ellers ingenting. Vant til at det står hva slags undersøkelse(r) som skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for svar! 
Ok, da må jeg bare si på at det virkelig er misbruk av ressurser og helsevesenets tid, men kan selvfølgelig ta alle prøvene på nytt. 

I innkallingsbrevet står det kun time til utredning og tid/sted, ellers ingenting. Vant til at det står hva slags undersøkelse(r) som skal gjøre. 

Det er i grunn sant, men de fleste leger og klinikker foretrekker å ha sine egne prøver, av nyere dato og kontroll.. Det er ikke så tidkrevende, versus at noe på ett seinere tidspunkt blir oppdaget forandret eller annerledes i og med at kroppen vår, blodprøver er i konstant ending av så mange utenforstående faktorer. 

Du kan jo alltids ringe dem å høre hva som er planen for timen 👍

Endret av Helene90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar! 

Så lenge du har tatt riktige prøver og tester, trenger du ikke bekymre deg. Vi hadde bare en faktisk samtale. Hun tok ikke på meg eller tok blodprøver :) 

Anonymkode: fff7c...fdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom det på Ullevål, og de tar ingen prøver eller noe sånt. Det er bare en samtale og så en rask gynekologisk sjekk.

Anonymkode: 3dd79...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...