AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Har det siste året har jeg fått mer interesse for å kle meg bedre og finne en stil jeg liker. Har skjønt at mye ligger i detaljene og at grunnen til at jeg ofte ikke ser like bra ut i et spesifikt antrekk som jeg synes andre gjør typisk er den siste lille touchen. Eksempler jeg har sett er å rulle opp ermene på skjorter, rulle opp buksene litt, tucke skjorta ned i buksene, ha et belte rundt midjen (under genseren) for å stappe genseren og dermed gjøre den kortere, tenke nøye over hvilken jakke, sko, veske man velger ++. Veldig enkle detaljer som kan endre antrekket. Har begynt å fokusere mer på disse detaljene, men det slår meg hvor vanskelig det er å få til dette i Norge grunnet vær/temperatur her til lands. I tillegg til at flere av de er upraktiske av andre årsaker. Har funnet flere motebloggere på youtube jeg liker stilen til, men legger merke til at de typisk kan gå ut uten å måtte ta på seg jakke eller tenke på sokker til antrekket. Ta noe så enkelt som å brette opp ermene på en skjorte. Det er sjelden så varmt at jeg ikke må ha en genser/cardigan og /eller en jakke når jeg går ut. Da er det veldig upraktisk å ha klumpete ermer under genseren/jakken. Hva gjør man da? Ruller ned og gjør samme opplegg når man kommer dit man skal? I så fall litt styrete. Det er også ofte fokus på å ha skjorten/blazeren/trench coaten åpen fordi det ser best ut, men igjen kommer utfodringen med at temperaturen må være helt riktig for at det ikke skal blir for kaldt. Samme med sko og jeans. Har sett at det ofte er finest når det er en glippe mellom skoene og buksa (selvsagt avhengig av type bukse), men det er sjelden varmt nok for meg til å ikke ha sokker når jeg går utendørs. Da ser plutselig antrekket helt annerledes ut. En annen ting er at når man har en liten glippe mellom sko og bukse, blir de plutselig veldig korte når jeg sitter. Hvis jeg da har sokker på meg vises plutselig kanten av sokkene og er det kaldt nok til å ha stilongs blir den synlig, gjerne med bulken der sokken/stilongsen møtes. Synes ofte det ser litt dust ut nå buksene plutselig er langt oppå leggen fordi man sitter. Er det bare jeg som tenker på det? Skjønner at jeg kan ha strømpebukse under, men er ikke så fan av strømpebukse heller og synes det ser rart ut selv om jeg har på meg strømpebukse. Mange lager et komplett antrekk med blazer, veske ++, men man går jo sjelden med jakke/veske inne så antrekket "forsvinner" jo med en gang man legger fra seg deler av det. Eller så har man et antrekk som ser skikkelig bra ut, men blazeren er for tynn for å brukes ute og man må derfor ta en stor jakke over og kan ta av seg blazeren. Hvis det er varmt nok ute til å gå i bare blazer er det for varmt for å ha den inne og er det så kaldt at man kan ha på blazer inne må man ha en jakke over når man er ute. Tar folk virkelig med seg ekstra klær som de skifte til på jobb for eksempel? Dette er definitivt et I-landsproblem og overhodet ikke viktig, men jeg lurer uansett på hvordan andre løser disse "utfordringene"? Finnes sikker mange små tips og triks jeg ikke har tenkt på. Vil gjerne se bra ut uten å fryse eller å måtte styre veldig mye for å se bra ut gjennom dagen. For noen er sikkert dette helt fjærne spørsmål fordi de er godt på mote og stil, men for meg er dette helt nytt farvann! Tips til noen med god stil på youtube/instagram/tikok +++ som bor et litt kaldere sted og derfor kler seg mer etter norske forhold? Anonymkode: b0fac...497 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Jeg liker godt UseLess på Youtube. Hun er dansk, så har jo ikke helt samme klima kanskje, kommer an på hvor i Norge du bor. Men hun er flink på detaljer og antrekk utifra få plagg (kapselgarderobe). Hun har også fokus på å kjøpe få, varige plagg, gjerne brukt, heller enn nytt fast fashion. Anonymkode: 23bed...f76 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det siste året har jeg fått mer interesse for å kle meg bedre og finne en stil jeg liker. Har skjønt at mye ligger i detaljene og at grunnen til at jeg ofte ikke ser like bra ut i et spesifikt antrekk som jeg synes andre gjør typisk er den siste lille touchen. Eksempler jeg har sett er å rulle opp ermene på skjorter, rulle opp buksene litt, tucke skjorta ned i buksene, ha et belte rundt midjen (under genseren) for å stappe genseren og dermed gjøre den kortere, tenke nøye over hvilken jakke, sko, veske man velger ++. Veldig enkle detaljer som kan endre antrekket. Har begynt å fokusere mer på disse detaljene, men det slår meg hvor vanskelig det er å få til dette i Norge grunnet vær/temperatur her til lands. I tillegg til at flere av de er upraktiske av andre årsaker. Har funnet flere motebloggere på youtube jeg liker stilen til, men legger merke til at de typisk kan gå ut uten å måtte ta på seg jakke eller tenke på sokker til antrekket. Ta noe så enkelt som å brette opp ermene på en skjorte. Det er sjelden så varmt at jeg ikke må ha en genser/cardigan og /eller en jakke når jeg går ut. Da er det veldig upraktisk å ha klumpete ermer under genseren/jakken. Hva gjør man da? Ruller ned og gjør samme opplegg når man kommer dit man skal? I så fall litt styrete. Det er også ofte fokus på å ha skjorten/blazeren/trench coaten åpen fordi det ser best ut, men igjen kommer utfodringen med at temperaturen må være helt riktig for at det ikke skal blir for kaldt. Samme med sko og jeans. Har sett at det ofte er finest når det er en glippe mellom skoene og buksa (selvsagt avhengig av type bukse), men det er sjelden varmt nok for meg til å ikke ha sokker når jeg går utendørs. Da ser plutselig antrekket helt annerledes ut. En annen ting er at når man har en liten glippe mellom sko og bukse, blir de plutselig veldig korte når jeg sitter. Hvis jeg da har sokker på meg vises plutselig kanten av sokkene og er det kaldt nok til å ha stilongs blir den synlig, gjerne med bulken der sokken/stilongsen møtes. Synes ofte det ser litt dust ut nå buksene plutselig er langt oppå leggen fordi man sitter. Er det bare jeg som tenker på det? Skjønner at jeg kan ha strømpebukse under, men er ikke så fan av strømpebukse heller og synes det ser rart ut selv om jeg har på meg strømpebukse. Mange lager et komplett antrekk med blazer, veske ++, men man går jo sjelden med jakke/veske inne så antrekket "forsvinner" jo med en gang man legger fra seg deler av det. Eller så har man et antrekk som ser skikkelig bra ut, men blazeren er for tynn for å brukes ute og man må derfor ta en stor jakke over og kan ta av seg blazeren. Hvis det er varmt nok ute til å gå i bare blazer er det for varmt for å ha den inne og er det så kaldt at man kan ha på blazer inne må man ha en jakke over når man er ute. Tar folk virkelig med seg ekstra klær som de skifte til på jobb for eksempel? Dette er definitivt et I-landsproblem og overhodet ikke viktig, men jeg lurer uansett på hvordan andre løser disse "utfordringene"? Finnes sikker mange små tips og triks jeg ikke har tenkt på. Vil gjerne se bra ut uten å fryse eller å måtte styre veldig mye for å se bra ut gjennom dagen. For noen er sikkert dette helt fjærne spørsmål fordi de er godt på mote og stil, men for meg er dette helt nytt farvann! Tips til noen med god stil på youtube/instagram/tikok +++ som bor et litt kaldere sted og derfor kler seg mer etter norske forhold? Anonymkode: b0fac...497 Hei! Jeg prøver å sette sammen ukompliserte antrekk, hvor alle lag matcher. Personlig bruker jeg nøytrale farger, da dette ser bra ut uansett budsjett. Gjerne sort, beige, blått og hvitt. Mitt råd for norske vintre er å kjøpe en lang dunkåpe, som nesten går ned til tærne. Da kan du ha på så å si hva du vil under. Dersom det er kaldt på kontoret, kjøp en flott ullvest du kan ha utenpå skjorter og bluser. Slik kan du ta både på og av lag, uten at antrekkets kvalitet endres. Anonymkode: 8e056...8c0 2 1
Bacteria Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Strever med litt det samme som deg, men er nok ikke fullt så detaljfokusert… kanskje fordi jeg bruker arbeidstøy på jobb. Desto mer opptatt av å se ok ut når jeg ikke er i uniform 😝 Vesker er jeg lite opptatt av da. Røsker like godt med meg en sekk. Elsker å gå i blazer, og kan nesten ikke vente før jeg kan kaste boblejakken. Særlig problematisk er det å se ok ut i store vintersko… hvilken bukse da liksom? Bootcut ser jo helt dust ut, så blir (Gud forby) joggebukse til og fra jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Du kan bruke ullundertøy, og se på bilder av folk dom bor i Norden. Er ihverfall flere slike på Instagram som er voksne (over 40 år), feks Garderobenmin. Anonymkode: 27d38...644
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg liker godt UseLess på Youtube. Hun er dansk, så har jo ikke helt samme klima kanskje, kommer an på hvor i Norge du bor. Men hun er flink på detaljer og antrekk utifra få plagg (kapselgarderobe). Hun har også fokus på å kjøpe få, varige plagg, gjerne brukt, heller enn nytt fast fashion. Anonymkode: 23bed...f76 Perfekt! Takk for tips, kjenner ikke til henne. Jeg et også opptatt av å begrense innkjøp og heller bruke det jeg allerede har. Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei! Jeg prøver å sette sammen ukompliserte antrekk, hvor alle lag matcher. Personlig bruker jeg nøytrale farger, da dette ser bra ut uansett budsjett. Gjerne sort, beige, blått og hvitt. Mitt råd for norske vintre er å kjøpe en lang dunkåpe, som nesten går ned til tærne. Da kan du ha på så å si hva du vil under. Dersom det er kaldt på kontoret, kjøp en flott ullvest du kan ha utenpå skjorter og bluser. Slik kan du ta både på og av lag, uten at antrekkets kvalitet endres. Anonymkode: 8e056...8c0 Tusen takk for konkrete tips! Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Bacteria skrev (42 minutter siden): Strever med litt det samme som deg, men er nok ikke fullt så detaljfokusert… kanskje fordi jeg bruker arbeidstøy på jobb. Desto mer opptatt av å se ok ut når jeg ikke er i uniform 😝 Vesker er jeg lite opptatt av da. Røsker like godt med meg en sekk. Elsker å gå i blazer, og kan nesten ikke vente før jeg kan kaste boblejakken. Særlig problematisk er det å se ok ut i store vintersko… hvilken bukse da liksom? Bootcut ser jo helt dust ut, så blir (Gud forby) joggebukse til og fra jobb. Haha, er så enig. Bukser/sko er det vanskeligste! Er så mange der ute som parer alle antrekk med stilletthæler. Der går rett og slett ikke an her! Ikke at jeg orker å springe rundt i høye hæler på sommeren heller. Hva passer egentlig til vintersko?? Anonymkode: b0fac...497 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du kan bruke ullundertøy, og se på bilder av folk dom bor i Norden. Er ihverfall flere slike på Instagram som er voksne (over 40 år), feks Garderobenmin. Anonymkode: 27d38...644 Takk for tips, skal sjekke den instagramkontoen. Bruker ofte ullundertøy, men da opplever jeg at antrekkene jeg har funnet ikke fungerer. Må nok finne flere nordiske kontoer som tar mer hensyn til temperaturene her. Vanskelig å skjule ullundertøy under en tynn skjorte 😅 Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Søker du Calida ullundertøy så får du mye enkle som fungerer under. Dette er ikke med masse mønstre. Anonymkode: b2c1d...482 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Oi så gøy, følte det var som å lese mine egne tanker! Følger tråden og håper på gode tips Anonymkode: d3747...f33 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Oi så gøy, følte det var som å lese mine egne tanker! Følger tråden og håper på gode tips Anonymkode: d3747...f33 Samme her, jeg som laget innlegg om sokker og andre tynne klær et par hakk ned 😅👍🏻 Anonymkode: 6ef89...432
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Samme med sko og jeans. Har sett at det ofte er finest når det er en glippe mellom skoene og buksa (selvsagt avhengig av type bukse), men det er sjelden varmt nok for meg til å ikke ha sokker når jeg går utendørs. Da ser plutselig antrekket helt annerledes ut. En annen ting er at når man har en liten glippe mellom sko og bukse, blir de plutselig veldig korte når jeg sitter. Hvis jeg da har sokker på meg vises plutselig kanten av sokkene Ankelsokker, no-show, steps? Anonymkode: cf205...0bb
Andro Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ankelsokker, no-show, steps? Anonymkode: cf205...0bb Bare ankler og kulde ser ekstremt uintelligent ut 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ankelsokker, no-show, steps? Anonymkode: cf205...0bb Da er vi tilbake til at klimaet i Norge størstedelen av året ikke tillater ankelsokker. Og synes uansett det ser rart ut når buksa er langt oppå leggen, uavhengig av om man har synlige sokker eller ikke Anonymkode: b0fac...497 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Søker du Calida ullundertøy så får du mye enkle som fungerer under. Dette er ikke med masse mønstre. Anonymkode: b2c1d...482 Takk, skal sjekke ut det. Fungerer fremdeles ikke når man vil kle seg i litt lettere klær, men fint å ha under nå på vinteren. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oi så gøy, følte det var som å lese mine egne tanker! Følger tråden og håper på gode tips Anonymkode: d3747...f33 Haha, glad det ikke bare er meg 😅 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samme her, jeg som laget innlegg om sokker og andre tynne klær et par hakk ned 😅👍🏻 Anonymkode: 6ef89...432 Haha, har ikke sett det. Skal bla meg nedover og se 😅 Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samme her, jeg som laget innlegg om sokker og andre tynne klær et par hakk ned 😅👍🏻 Anonymkode: 6ef89...432 Hahaha. Leste nå og ser at noe av det jeg har skrevet nesten er identisk som ditt. Og jeg hadde ikke lest den en gang 🤣 Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hahaha. Leste nå og ser at noe av det jeg har skrevet nesten er identisk som ditt. Og jeg hadde ikke lest den en gang 🤣 Anonymkode: b0fac...497 Kjemperart, men ditt var mer omstendelig da 😅😊 ha en fin og velkledd dag 😊 Anonymkode: 6ef89...432
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kjemperart, men ditt var mer omstendelig da 😅😊 ha en fin og velkledd dag 😊 Anonymkode: 6ef89...432 Haha. Ja jeg er ofte litt omstendelig 🤣 Takk det samme! Anonymkode: b0fac...497
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 Du skrev det veldig bra. Som å lese mine tanker! Synes også det er vanskelig! Jeg bor i tillegg i nordnorge, så her har vi jo snø til juni 😒 Føler jeg aldri kan gå fint kledd når jeg skal ut. Men på jobben skifter jeg utesko til sneakers eller loafers. Utejakka vrenges av. Prøver å kjøre basisantrekk som nevnt ovenfor og supplerer med smykker og klokke. 😊 Anonymkode: 07c07...6b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå