AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg har vet dårlig til å ta vare på huden min og meg selv. Tar grep nå, men kommer mye spørsmål. Jeg liker ikke solkrem i ansiktet, det kleber og føles som et ekkelt lag utenpå huden som aldri trekker inn. Har ikke prøvd ansiktskrem med solfaktor før, men kan det være et godt alternativ? Har veldig lett for å få soleksem og solbrenthet (veldig lys i huden og får aldri farge). Evt. hvilke solkremer bruker dere i ansiktet? Anonymkode: 0d94a...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 Ansiktskrem med solfaktor kan være et godt alternativ, så lenge du velger en med tilstrekkelig høy faktor. En annen mulighet er å bruke en lett solkrem som trekker raskt inn i huden. Personlig liker jeg La Roche-Posay sin Anthelios-solkremserie til ansiktet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Det har kommet SÅ mange solkremer som er som krem med solfaktor, så jeg vil anbefale at du sjekker ut litt asiatiske solkremer. De har nyere filter, de er skikkelig nyskapende på det markedet og de koster ikke skjorta heller. Beauty Of Joseon er en kultfavoritt, og finnes nå på Bangerhead, og flere andre plasser i Norge, så den er lettere å få tak i. Jeg liker også EVY sin. Den er litt klebete, men den er også fantastisk og lett å påføre. Endret 16. mars 2023 av Scherbatsky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 Cerave har kommer ut med ansiktskrem med solfaktor 50 nå. Den er god. Ikke klebrig i det hele tatt. 10 av 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 Anbefaler Korres Yoghurt. Den trekker veldig fint inn i huden og kjennes som en vanlig fuktighetskrem. Anonymkode: 2fa43...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. mars 2023 #6 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg bruker nesten daglig en fra dermalogica, det geniale med den er at du blander den inn sammen med den vanlige dagkremen din, sånn at du får de vanlige effektene fra dagkremen tilpasset din hud+solbeskyttelse. Egentlig så bør man bruke solbeskyttelse i ansiktet året rundt. Det er farlige stråler selv om ikke sola skinner. Spesielt viktig med solbeskyttelse hvis du bruker retinol/syre-produkter i hudpleierutinen din https://www.blush.no/product/802063/ansiktspleie/solbeskyttelse/dermalogica-solar-defense-booster?gclid=Cj0KCQjwn9CgBhDjARIsAD15h0DCv96NZKaZ4MTafPNjdAXsACzn7n_R1b8OM08K77jzzNPj78hXiuUaAhWGEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Denne fra La roche-posay er også en god solkrem til ansiktet, men den har ikke samme virkestoffene til hudtypen din som en ren dagkrem. Men jeg bruker den om sommeren eller når vi er ute å reiser og solen er skikkelig sterk. Smører den på ei stund etter at dagkremen har trukket seg inn. Denne er veldig lett og flytende og trekker seg fort inn, blir ikke liggende som ei hinne på huden. Jeg vet om flere som bruker bare denne som dagkrem året rundt, men for meg så gir den ikke nok fukt https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/la-roche-posay-la-roche-posaylrp-anthelios-anthelios-uvmune-ultralight-cream-spf50,5032875?gclid=Cj0KCQjwn9CgBhDjARIsAD15h0BZkK_h7G4e4ws7TQMeByRF8Xm74BPh065IJIFOzl7TMNO9gOY8KRIaAgmFEALw_wcB Denne fra Cosrx har jeg hørt skal være bra, men ikke testet selv https://www.vita.no/solpleie/solkrem/solkrem-til-ansikt/cosrx-aloe-soothin-sun-cream-spf50-pa-50ml?v=371757&gclid=Cj0KCQjwn9CgBhDjARIsAD15h0BxdIpL2PP-_AlblKACI_RgtEiegFcuij06gOMS2UONwhZNSOzE4owaAqHgEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Del Skrevet 17. mars 2023 Dette er en solkrem, men den er veldig god til ansiktet. Rudolph Care. https://www.blush.no/product/1124858/ansiktspleie/solbeskyttelse/rudolph-care-sun-face-cream-spf30 Anonymkode: 06fd8...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 17. mars 2023 #8 Del Skrevet 17. mars 2023 Kjøp heller en ordentlig solkrem, hvis du har en god en kjennes det ut som ansiktskrem. Suntique og Beauty of Joseon er to gode solkremer som kjennes akkurat ut som å påføre fuktighetskrem. Husk å rense huden godt hver kveld, gjerne bruk en oljerens før valig rens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 27. mars 2023 #9 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg bruker Khiels dagkrem med solfaktor 30. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Del Skrevet 27. mars 2023 Anonym28 skrev (9 minutter siden): Jeg bruker Khiels dagkrem med solfaktor 30. Skulle akkurat til å anbefale den. Mannen min bruker denne Anonymkode: 2bffd...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 27. mars 2023 #11 Del Skrevet 27. mars 2023 9 minutter siden, Anonym28 said: Jeg bruker Khiels dagkrem med solfaktor 30. Eller Cerave med solfaktor 25. Liker denne også fordi den inneholder niancinimide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 27. mars 2023 #12 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg ville valgt en dedikert solkrem for å vite at beskyttelsen er god nok. Denne solkremen er ikke merkbar i ansiktet og likt av mange: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. mars 2023 #13 Del Skrevet 27. mars 2023 Det er viktig å være oppmerksom på at for å få den beskyttelsen som står på produktet, må man påføre tilstrekkelig mengde produkt med jevne mellomrom i løpet av dagen, avhengig av UV-indeksen der man befinner seg. UV-indeks er en global standard for måling av solens UV-stråling som er fastsatt av Verdens helseorganisasjon (WHO), og er et uttrykk for stråling som fører til solbrenthet. Det forteller med andre ord hvor høy risikoen er for å bli solbrent. UV-indeksen er høyest midt på dagen når solen står høyest på himmelen og det er skyfritt. Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet (DSA) DSA anbefaler å beskytte mot sola når UV-indeksen er på 3 eller høyere. Om man kan droppe solkremen når indeksen ligger på 1 eller 2 og risikoen for å bli brent er lav, avhenger av spesielt to ting: Hvor mye du er ute i sola. Jo mer tid du er ute i sola, jo mer beskyttelse trengs. Hvis du har vært ute i sterk sol, kan det være lurt å smøre seg selv om UV-strålene blir svakere. Hva slags type hud du har. Noen blir lettere brent enn andre, avhengig av hvor lys og pigmentert huden er. UV-varsel finner du her: https://uv.nilu.no/ UV-Indeks: UV-indeks Styrke Risiko og anbefaling 1-2 Lav UV-intensitet Det er ikke nødvendig å beskytte deg med mindre du har en meget sensitiv hudtype og lys hud. Du kan oppholde deg utendørs uten problemer. 3-6 Moderat UV-intensitet Risiko for solbrenthet. Det er nødvending å beskytte huden. Bruk solfaktor, og ta på deg en langarmet genser, hatt og solbriller. 6-8 Høy UV-intensitet Stor risiko for solbrenthet. Søk skygge mellom klokken 12 og 15. Bruk klær, hatt og rikelig med solkrem. 8-10 Meget høy UV-intensitet Ekstra beskyttelse av huden er nødvendig. Unngå å oppholde deg utendørs midt på dagen. Opphold deg i skyggen. Langarmet genser, solkrem, solbriller og hatt er helt nødvendig. 10+ Ekstrem UV-intensitet Ekstrem risiko for solbrenthet. Bli så godt det lar seg gjøre innenfor døren midt på dagen. Hvis du skal være ute bør du søke skygge og beskytte deg med klær, hatt og solkrem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 27. mars 2023 #14 Del Skrevet 27. mars 2023 skruf skrev (På 17.3.2023 den 9.12): Denne fra Cosrx har jeg hørt skal være bra, men ikke testet selv https://www.vita.no/solpleie/solkrem/solkrem-til-ansikt/cosrx-aloe-soothin-sun-cream-spf50-pa-50ml?v=371757&gclid=Cj0KCQjwn9CgBhDjARIsAD15h0BxdIpL2PP-_AlblKACI_RgtEiegFcuij06gOMS2UONwhZNSOzE4owaAqHgEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Må bare sitere akkurat dette: Den kremen har jeg erfaring med, og er kjempefornøyd. Jeg kjøpte den for første gang i fjor, og det er blitt en favoritt. Den kjennes som en helt vanlig ansiktskrem, og er verken seig eller klissete, slik mange høyfaktor-solkremer for kroppen er. Jeg har svært lys hud, og bruker ansiktssolkrem i perioden mars - oktober, sånn ca. Jeg stoler ikke på at vanlige dagkremer med innebygget solfaktor er tilstrekkelig når sola er sterk, men ser på det som et supplement. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #15 Del Skrevet 28. mars 2023 Denne! Kjempebra! Har prøvd mange, men ingen slår denne🙏 Anonymkode: e8420...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #16 Del Skrevet 28. mars 2023 Liker ikke dagkrem med solfaktor og tror ikke det gir nok beskyttelse. Påfører en ordentlig solkrem over ansiktskremen. Anonymkode: e8420...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. mars 2023 #17 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg kan ikke bruke både dagkrem og solkrem. Jeg bruker COSRX snegleslimessens og Ole Henriksen Truth serum under Cliniderm Light and Mattifying faktor 50. Passe fukt og ikke noe kliss eller «lag». Jeg har akkurat også kjøpt COSRX solkrem faktor 50, har bare prøvd den én gang, men den trakk også raskt inn i huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg synes denne fra Dermalogica er god: https://www.blivakker.no/product/hudpleie/ansikt/4156/dermalogica-age-smart-dynamic-skin-recovery-spf50-50ml Ellers synes jeg at dagkrem med solfaktor og vanlig solkrem har to forskjellige bruksområder. Dagkrem med solfaktor bruker jeg hele året på dager der jeg «ikke er ute» dvs utetiden består av til og fra ting, kanskje en tur i hagen med barna etter middag 1630-18 etc. På dager jeg skal være ute - det være seg ute med barna, jobbe i hagen, fjelltur m.v. bruker jeg vanlig solkrem med faktor 50. Jeg får ikke vanlig solkrem til å funke sammen med hudsminke (jeg har prøvd mange). Anonymkode: 3d5e6...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 28. mars 2023 #19 Del Skrevet 28. mars 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Liker ikke dagkrem med solfaktor og tror ikke det gir nok beskyttelse. Påfører en ordentlig solkrem over ansiktskremen. Anonymkode: e8420...9bf Alt som står SPF faktor på er pålagt å gi det samme, med tanke på faktor/mengde. Problemet med dagkrem med SPF (eller sminke) er VI ikke bruker nok til at vi får den faktoren vi tror man får. For ingen bruker tre gode streker/fingre med foundation eller dagkrem. Men hadde man gjort det, så skulle man fått faktor på esken. Derfor anbefales SPF over dagkrem (eller en SPF som dagkrem), fordi vi forbrukerne har en tendens til å bruke litt mer av den (men sånn generelt, ofte ikke nok av den heller). Ingen solkrem er "drøy" slik dagkrem eller foundation kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå