Gå til innhold

Hva synes du om årets vinter?

Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

Nå som snøen daler ned på fjerde måneden her på Østlandet så lurer jeg på hvordan folket på KG tenker om årets vinter. Er det deilig med skispor til påske også i lavlandet, eller ble du mektig lei av holke og snø for flere måneder siden slik jeg ble? 
Hvordan bruker du vinteren? Forbanner du den, mens bilen står bomfast i veikanten eller tenker du pytt pytt, ikveld spenner jeg på meg skiene og tar meg en magisk tur?

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, vinteren, den herlige tiden hvor man kan bruke flere timer på å skrape is av bilvinduet hver morgen og miste følelsen i tærne etter fem minutter ute. Jeg elsker den! 😒

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Bor i innlandet, og terningkast fem! :laugh:
Neida, men ikke så ille syns jeg. Jeg har hatet vinteren i så mange år, men dette året har det liksom vært ok. Nå har jeg flyttet opp på ca. 450 m.o.h. og har litt tid med snø igjen, men syns det er helt greit. Kanskje fordi det meste av denne vinteren har gått med til en stressende husjakt, og nå når jeg til slutt er i hus med kjæledyr og alt, så er det bare en lettelse, uansett hvor mye snø og hvor kaldt det er resten av vinteren.

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe har det vært holkeglatt hele januar, og helt grei vanlig grønn vinter i februar (min favoritt). 
Det kom helt sinnsyke snømengder i helga, aldri sett maken i mars. 
Liker ikke snø, hvertfall ikke på våren. Søvest kuling og regn i helga, morna snø….!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje en ide å skrive hvor du bor i landet.

Jeg bor i Østfold, ca 12 km fra kysten og i morgen er det ventet ca 20-25 cm.

Mars har i all tid vært en snørik måned, dog med noen forskjeller. Hadde vært deilig med litt vår nå, men statistisk sett så kommer det snø i mars på østlandet. I morgen tidlig skal jeg til Golsfjellet Fjellstue på Vintertreff til Norsk Land Cruiser Klubb ogda kjører jeg ordentlig bil: Land Cruiser 100. 
Så turen oppover går nok bra. Håper dette er siste snøfall her nede i Østfold denne vinteren.

God helg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnomsuste skrev (3 timer siden):

Nå som snøen daler ned på fjerde måneden her på Østlandet så lurer jeg på hvordan folket på KG tenker om årets vinter. Er det deilig med skispor til påske også i lavlandet, eller ble du mektig lei av holke og snø for flere måneder siden slik jeg ble? 
Hvordan bruker du vinteren? Forbanner du den, mens bilen står bomfast i veikanten eller tenker du pytt pytt, ikveld spenner jeg på meg skiene og tar meg en magisk tur?

Jeg synes ikke jeg kan trøste meg selv med at det blir lavere strømpriser med så mye snø. Regjeringen vil sørge for at prisene er så høye som mulig i solidaritet med resten av Europa.

Snø er gøy i desember og januar. Etter det er det bare mas.

Snø i mars er en uting og minner meg om at jeg har valgt feil land å bosette meg i. :klaske:

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det har vore ein tung vinter der det fra midten av november har vore eit relativt scizofrent vær. Med kulde, is, snø, regn, kulde, snø, regn, is, mega glatt, bare vegar, snø, regn, sol i et banka køyr. Men broddene har blitt flittig brukt. I dag når det først snøa, så blei det vind, så sludd og regn så satt til og med hunden til slutt og såg på kanten til deppa ut der han satt og såg ut vinduet. Trur han er like lei som matmor. Og det skal ikkje stå på det. Eg prøvar å vær gøy og ha gøye turar uansett vær. Men no på 5 mnd , så kjenne eg at motivasjonen dalar. Er igrunn i tvil om vi får vår og sommar og no. Trur det blir vinter for alltid. Ikkje for det, det regna jo stortsett heile sommaren i fjord.. Så.. men det var 2 fine veker i august/september då.. men no er det nummeret før eg blir klimaflyktning. Helsing vestlandet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Oslo, og det snør så mye at jeg blir helt motløs. Nå snør det igjen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater snø og kulde. Jeg bor på Sørlandet og vi hadde lite snø i vinter, heldigvis, men kaldt har det vært. Jeg er klar for våren, for 2 uker siden satt jeg i en lun krok, det var sol og 12 grader. Idag er det snø/sludd, 2 grader og grå. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinteren har sin sjarm, spesielt på kvelden når både snøen og den klare himmelen glittrer. Har Personlig ikke tråkket i så mye slapps i år, så denne vinteren har vært fin. Å det har vært skikkelig påske sol i det siste 🌞 Men elsker sommer, så på tide at vinteren gir seg for nå..etter påske. Gleder meg til mai, når skogen lever igjen 💚🌳🦋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid glad for skikkelig vintervær, men så skal jo alt bort igjen. Slaps og holke med et tonn veisalt på liker jeg ikke. Skulle ønske det var mer stabile temperaturer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven

Helt vanlig at det snør i mars. Velger å ikke irritere meg så mye over været, for det får jeg ikke gjort noe med uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...