Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 De lover ikke det de holder. Akk som FRP. De er like jævlige
CAPS LOCK Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har aldri stemt på Det Norske Arbeiderparti 6 2
Rebecca30 Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 🙋 Ja, jeg ville definitivt stemt AP på nytt fordi: 1️⃣ De jobber for å sikre velferdsstaten og trygge arbeidsplasser for alle 🏥👩💼 2️⃣ De er opptatt av klima og miljøvern 🌍🌱 3️⃣ De jobber for likestilling og mangfold i samfunnet 👩❤️👨🌈 4️⃣ De vil styrke offentlige tjenester som helsevesenet og utdanningssystemet 🏫👩⚕️ 5️⃣ De jobber for å skape et mer rettferdig og inkluderende samfunn for alle 🤝🌟 4 1 1
Brunello Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 (endret) Dersom jeg hadde vært ap-velger ville jeg trolig det. Kan ikke se de har gjort noe som ikke er i overensstemmelse med det de som stemte ap kunne forvente ut fra dagens situasjon. Alle visste jo at de ikke kunne drive ren ap-politikk når Sp skulle med i regjering. Endret 16. mars 2023 av Brunello 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Kommer aldri til å stemme på det paetiet
Gjest qstar Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Jeg var så dum at jeg ga dem en sjanse. De får ikke flere sjanser hos meg.
Gjest Adobyen Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 De har mange tunge saker, og jeg synes at de står på, selv om det stormer rundt dem. Jeg kommer nok til å fortsette å stemme AP.
Maskinfører Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Aldri stemt AP og kommer heller aldri til å gjøre det heller 🙂 seddelen går til Konservativt (Erik Selle) 🙂 5
Amossa Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Ja. Jeg er spesielt glad for endringene i helsevesenet og med fastlegeordningen. Jeg er veldig glad for at det ikke er Høyre og de enda mer blå, som styrer oss gjennom det kaos som er i verden i dag. 1
Topsi Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 (endret) Rebecca30 skrev (2 timer siden): miljøvern Ikke mye vern av rødlista dyr hvertfall, der er det full nedslakting mens Barth Eide gliser Endret 17. mars 2023 av Topsi 3
Drizzt Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Rebecca30 skrev (2 timer siden): 🙋 Ja, jeg ville definitivt stemt AP på nytt fordi: 1️⃣ De jobber for å sikre velferdsstaten og trygge arbeidsplasser for alle 🏥👩💼 2️⃣ De er opptatt av klima og miljøvern 🌍🌱 3️⃣ De jobber for likestilling og mangfold i samfunnet 👩❤️👨🌈 4️⃣ De vil styrke offentlige tjenester som helsevesenet og utdanningssystemet 🏫👩⚕️ 5️⃣ De jobber for å skape et mer rettferdig og inkluderende samfunn for alle 🤝🌟 1. De gjør ikke det. De jobber for å nedlegge arbeidsplasser og ødelegge velferdsstaten ved å gjøre det umulig å investere i Norge og umulig å tjene penger hvis man er næringsdrivende. 2. De er ikke det. 3. Ingen treff her heller. 4. De gjør det motsatte - helsevesenet raseres, sykepleiere sier opp i hoppetall, Kjerkol mener kutt i sykehusene er løsningen og samtidig er de motstandere mot private helsetilbud, så oppskriften til alt går til helvete. For å ikke nevne eldreomsorg og skoler. 5. Overhodet ikke tilfelle. Eller var innlegget ditt sarkastisk? 8 2
Capazitet Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Har aldri stemt på Ap. Kjem ikkje til å gjera det heller 4
Ulick Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Jeg tror at Aps største problem er energiprisene, herunder strømprisene. Høye strømpriser er fullstendig unødvendige i Norge, i og med at Norge er en stor energieksportør. Vi eksporterer over 1200 twh med energi i året. Det gjør jo ikke saken bedre at Støre juger om de høye strømprisene. Han sier at årsaken til de høye strømprisene i Norge er krigen i Ukraina, men strømprisene økte da Norge åpnet strømkablene til England og Tyskland, og det var lenge før krigen i Ukraina. Det er også rart at Norge har så høye priser på bensin og diesel. Oljeproduserende land pleier å selge bensin/diesel billig til sine innbyggere. Men det er klart at så lenge som nordmenn er fornøyd med bensin og dieselpriser på 20-25 kr/liter, så er det ingen grunn for politikerne til å gjøre noe med drivstoffprisene. Det tragiske er jo at det heller ingen av de andre partiene på stortinget som er villige til å gjøre noe med strøm/drivstoffprisene. Her er det ti landene med verdens billigste bensin: (pris pr liter) Venezuela: Kr 0,25 Libya: kr 0,39 Iran: kr 0,51 Syria: kr 3,10 Algeri: kr 3,23 Kuwait: kr 3,36 Angola: kr 3,49 Nigeria: kr 4,00 Turkmenistan: kr 4,27 Khazakstan: kr 4,27 I Europa er det Russland om har den billigste bensinen, med kr 5,30 pr liter 2 1
Illuminatum Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Rebecca30 skrev (11 timer siden): 🙋 Ja, jeg ville definitivt stemt AP på nytt fordi: 1️⃣ De jobber for å sikre velferdsstaten og trygge arbeidsplasser for alle 🏥👩💼 Og det gjør de ved å redusere andelen som betaler skatt gjennom at næringslivet får dårligere kår og norske eiere må flytte ut for at bedriftene skal være konkurransedyktige? Rebecca30 skrev (11 timer siden): 2️⃣ De er opptatt av klima og miljøvern 🌍🌱 Hvordan vises dette i daglig politikk? Rebecca30 skrev (11 timer siden): 3️⃣ De jobber for likestilling og mangfold i samfunnet 👩❤️👨🌈 På hvilken måte gjør de det? Rebecca30 skrev (11 timer siden): 4️⃣ De vil styrke offentlige tjenester som helsevesenet og utdanningssystemet 🏫👩⚕️ Er det derfor køene øker? Hvorfor velger Støre selv private løsninger? Skal det bare være for de rike? Rebecca30 skrev (11 timer siden): 5️⃣ De jobber for å skape et mer rettferdig og inkluderende samfunn for alle 🤝🌟 Hvordan gjør de det? Er det mer rettferdig og inkluderende for alle eller bare for LO medlemmer? AP er veldig gode på å SI hva de skal gjøre. De er verre på å få det ut i praksis. 3
Daraya Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Rebecca30 skrev (12 timer siden): 🙋 Ja, jeg ville definitivt stemt AP på nytt fordi: 1️⃣ De jobber for å sikre velferdsstaten og trygge arbeidsplasser for alle 🏥👩💼 2️⃣ De er opptatt av klima og miljøvern 🌍🌱 3️⃣ De jobber for likestilling og mangfold i samfunnet 👩❤️👨🌈 4️⃣ De vil styrke offentlige tjenester som helsevesenet og utdanningssystemet 🏫👩⚕️ 5️⃣ De jobber for å skape et mer rettferdig og inkluderende samfunn for alle 🤝🌟 Er du virkelig så lettlurt? Dette er partiprogram men ikke det som skjer i realiteten. Begynner allerede med velferdsstaten. Det nytter ikke med 3.000 ekstra i engangsutbetaling for de som er dårligst stilt når de samtidig raner folk med strømpriser som ikke ligner grisen. Strømstøtte er mye lavere enn det de tar inn. De tjener mye mer enn støtten koster. Med ekstremt økte strømpriser følger nedgang i næringslivet, ergo fare for at arbeidsplasser går tapt. 4
PeeWee Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Illuminatum skrev (20 minutter siden): Og det gjør de ved å redusere andelen som betaler skatt gjennom at næringslivet får dårligere kår og norske eiere må flytte ut for at bedriftene skal være konkurransedyktige? På den annen side, i de landene som er mest konkurransedyktige blir gjerne lønningene så lave, arbeidsforholdene så dårlige og velferden så dårlig for minst halvparten at det hadde vært bedre å leve i et land med noe lavere vekst.
Illuminatum Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 PeeWee skrev (7 minutter siden): På den annen side, i de landene som er mest konkurransedyktige blir gjerne lønningene så lave, arbeidsforholdene så dårlige og velferden så dårlig for minst halvparten at det hadde vært bedre å leve i et land med noe lavere vekst. Det er vanskelig å påstå at lønningene i f eks Danmark, Tyskland og Sveits er så ille. Arbeidsforholdene er stort sett bra og velferden er vel stort sett på høyde med Norge. 2
PeeWee Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 Illuminatum skrev (2 minutter siden): Det er vanskelig å påstå at lønningene i f eks Danmark, Tyskland og Sveits er så ille. Arbeidsforholdene er stort sett bra og velferden er vel stort sett på høyde med Norge. Det var ikke de landene jeg tenkte på.
Bombasi Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 Stemte ikke Ap nå, men kommer aldri til å stemme Ap så lenge Støre, Kjerkol, Huitfeldt, Persen og Giske er sentral i arbeiderpartipolitikken. Jeg misliker rett og slett folkene som styrer. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå