Gå til innhold

Hel, grillet kylling på Spar, hvor kommer den fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den kyllingen som de selger fra varmdisken, hvor leveres den fra? Er den ferdig krydret når den kommer, slik at de bare griller den, er den grillet fra før, eller lager de den fra bunnen i butikken?

Anonymkode: 20305...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for tull og avsporinger 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det har jeg aldri tenkt på før, men regner med at den er laget fra bunnen
og krydret i butikkene? :klo: Godt spørsmål. Jeg skal spørre i min egen nærbutikk nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er sikkert er at slik kylling i hvert fall ikke er økologisk, om det skulle bety noe for deg (det gjør det for meg). Jeg foretrekker å kjøpe kylling rå og naturell, slik at jeg kjenner produsenten.

Anonymkode: c460d...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant ut hva som var i den, det står faktisk på plastposen den kommer i. En deilig blanding av tilsetningsstoffer (inkl MSG), vann, sukker fra mais, krydder og olje. Antagelig er den marinert i denne blandingen siden det er vann og olje i det, så det trekker inn i hele kyllingen. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

All kylling som grilles i butikk er vel v den sorten som ikke skal omsettes fersk da de holder for høyt bakterietall/er smittet med campylobakter. 

Anonymkode: 68640...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

All kylling som grilles i butikk er vel v den sorten som ikke skal omsettes fersk da de holder for høyt bakterietall/er smittet med campylobakter. 

Det må du belegge med en lenke - alvorlig talt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det må du belegge med en lenke - alvorlig talt.

Det er da ikke noe «alvorlig talt» når det gjelder at enkelte slakt av kylling ikke for selges rå Pga for høyt kimtall. Da er det varmebehandling som gjelder.

du kan jo selv lese deg opp på MT sine sider. Det var store problemer med Campylobakter i norske kyllingbesetninger i mange år, og disse kyllingene ble slaktet og kunne da ikke selges som ferskvare. De ble derfor varmebehandlet i butikk før omsetning.

kjøtt er ikke sterilt. At kjøtt varmebehandles er for å sikre at det ikke havner på private kjøkken der folk ikke har god nok hygiene til å handtere dette. Bakteriene dør jo når du varmebehandlet kjøttet. Ikke noe magisk ved det…. 

Ellers kan du gå til Mattilsynet.no og lede gjennom det som står selv om du er interessert. 

D1135374-3B16-419F-A67D-DD423C9AD25A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da ikke noe «alvorlig talt» når det gjelder at enkelte slakt av kylling ikke for selges Pga for høyt kimtall. Da er det varmebehandling som gjelder.

...

Fersk og rå er da vitterlig to forskjellige ting? Blir du ikke helt enig med deg selv, her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Brunhilde said:

Fersk og rå er da vitterlig to forskjellige ting? Blir du ikke helt enig med deg selv, her?

Rå da.

følte du deg bedre nå som du fikk kverulere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rå da.

følte du deg bedre nå som du fikk kverulere? 

Å påpeke fakta er ikke å kverulere. Du tok sannelig feil en gang til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en som produserer disse kyllingene. De blir ferdig krydret hos slakteriet, i likhet med kyllingklubber og kyllinglår.

Anonymkode: bd9f5...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, Brunhilde said:

Å påpeke fakta er ikke å kverulere. Du tok sannelig feil en gang til. 

Du kverulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du kverulerer.

:ler: Du er begrepsforvirret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/17/2023 at 2:54 PM, AnonymBruker said:

Jeg fant ut hva som var i den, det står faktisk på plastposen den kommer i. En deilig blanding av tilsetningsstoffer (inkl MSG), vann, sukker fra mais, krydder og olje. Antagelig er den marinert i denne blandingen siden det er vann og olje i det, så det trekker inn i hele kyllingen. TS

Derfor den smaker så godt.

Er det noe galt med de ingrediensene?

Anonymkode: 1c7b5...1ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå er det mange år siden jeg jobbet i ferskvaredisk. Men da kom rå kylling fra prior, den var ferdig krydret. Kyllingvinger og kyllinglår krydret vi selv. Men det er sikkert endret nå. Krydderet var en form for grillkrydderet som selges i vanlige butikker. Luktet veldig likt.

Anonymkode: 518a8...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...