AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hvordan gjøres det? Har blitt henvist til vekstmåling pga sterk fødselsangst og en av tingene jordmor tenkte kunne berolige meg litt var å dempe frykt for en veldig stor unge (har egentlig ingen grunn til å tro det annet enn at barnefar var stor når han ble født og både jeg og han er veldig lange). Så ja noen som har gjort det? Hvordan skjer vekstmåling? Anonymkode: cb6db...522
Hirka89 Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan gjøres det? Har blitt henvist til vekstmåling pga sterk fødselsangst og en av tingene jordmor tenkte kunne berolige meg litt var å dempe frykt for en veldig stor unge (har egentlig ingen grunn til å tro det annet enn at barnefar var stor når han ble født og både jeg og han er veldig lange). Så ja noen som har gjort det? Hvordan skjer vekstmåling? Anonymkode: cb6db...522 Jeg får vekstkontroller grunnet svangerskapsdiabetes. Det er en ultralyd der de tar mål av hodet, mage, lårben osv på baby. Tallene plotter de inn på pc'en etterpå, og de estimerer vekt på baby. Så ikke noe farlig 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 De måler hode, mage og lårbein og estimerer fødselsvekt ut ifra det. Anonymkode: 6576c...84d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Er vel hodet som er verst å presse ut, så om dere har små hoder burde det gå greit. Anonymkode: 5d42b...044 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er vel hodet som er verst å presse ut, så om dere har små hoder burde det gå greit. Anonymkode: 5d42b...044 Ved stort barn er det ikke hodet legene er bekymret for, men skuldrene. Så stort/lite hode i familien er irrelevant. Anonymkode: 6c862...b83 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ved stort barn er det ikke hodet legene er bekymret for, men skuldrene. Så stort/lite hode i familien er irrelevant. Anonymkode: 6c862...b83 Heheh vi har ikke noe ekstraordinært små hoder nei😂 barnefar er 196cm høy og har et tilsvarende stort hode haha. Og veldig breie skuldre 😬😅 Får bare vente å se tenker jeg Anonymkode: cb6db...522
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Jeg også fikk vekstmålinger og tilbud om å bli satt i gang i uke 39, pga sjanse for stort barn. Laget en plan med overlege. Det var ingen indikasjoner på stort barn på vekstkontroll men jeg valgte likevel å bli satt i gang. Og det ble en drømmefødsel! Ut kom et barn med normal størrelse snakk med legen din om å lage en fødselsplan, det hjelper mye å føle at man har kontroll om man har fødselsangst. Jeg og mannen min leste også boken «positiv fødsel». Den var et godt bidrag Anonymkode: 85037...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Heheh vi har ikke noe ekstraordinært små hoder nei😂 barnefar er 196cm høy og har et tilsvarende stort hode haha. Og veldig breie skuldre 😬😅 Får bare vente å se tenker jeg Anonymkode: cb6db...522 Det kommer til å gå fint. De passer på deg og vekstmålingen er en del av det. Stol på at de følger med og ikke utsetter deg for unødig risiko. Anonymkode: 6c862...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå