Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg kan huske har jeg vært introvert, og slitt med smalltalk. Har imidlertid fått et inntrykk av at den typiske introverte personen trives best med å være med andre på tomannshånd, og ikke trives i grupper.

For meg er det totalt motsatt. Er jeg på tomannshånd med en person, så synes jeg ofte det blir vanskelig. Jeg sliter ofte med å finne på ting å prate om, og når jeg prøver å si noe blir jeg stressa og snakker fort og mumler.

Er jeg derimot med en gruppe, så deltar jeg lettere i samtalen, da den ikke er så avhengig av meg for å få den til å flyte. Da kan jeg bidra med ting i samtalen, men trenger ikke føre den.

Andre introverte som trives bedre med flere personer enn kun en?

Anonymkode: 935d7...da4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måten, god å høre at vi er flere 🙂

Anonymkode: ba6a5...36a

Skrevet

Ja, jeg kjenner meg veldig igjen! Jeg føler meg ofte mer komfortabel i grupper hvor jeg kan lytte og bidra innimellom, enn når jeg er alene med noen og må ha hele samtalen på mine skuldre.

AnonymBruker
Skrevet

Trives best i gruppe med folk jeg ikke kjenner så godt, men trives best på tomannshånd med nære venner 

Anonymkode: a7aae...88b

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg får angst med en og en, sliter med øyekontakt og føler jeg sier noe dumt og at fokus er for mye på meg. Er man flere kan man flytte fokus rundt hele tiden i en samtale 

Anonymkode: 24575...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lenge jeg kan huske har jeg vært introvert, og slitt med smalltalk. Har imidlertid fått et inntrykk av at den typiske introverte personen trives best med å være med andre på tomannshånd, og ikke trives i grupper.

For meg er det totalt motsatt. Er jeg på tomannshånd med en person, så synes jeg ofte det blir vanskelig. Jeg sliter ofte med å finne på ting å prate om, og når jeg prøver å si noe blir jeg stressa og snakker fort og mumler.

Er jeg derimot med en gruppe, så deltar jeg lettere i samtalen, da den ikke er så avhengig av meg for å få den til å flyte. Da kan jeg bidra med ting i samtalen, men trenger ikke føre den.

Jeg er motsatt av deg, altså sånn du beskriver den typiske introverte.

Anonymkode: 0efe4...e8e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn med samboeren min, så har jeg null problem med å bare være oss to. Men ellers foretrekker jeg at vi er 3+. Da har jeg tid til å trekke meg litt «unna» uten at det virker dumt, og samtalen slipper å stoppe av den grunn.

Men det handler jo også om hvordan man er som individ, ikke bare introvert. Jeg er en analyserende og stille type, god på lytting. Så jeg foretrekker å være litt utenfor samtalene, og heller «bryte inn» om jeg føler det er nødvendig.

Anonymkode: 24561...896

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 20.57):

Jepp, helt likt.

Foretrekker å være 3 eller flere med venninner. 

Sliter når det bare er meg og en venninne, føler så press på å holde samtalen i gang.

Anonymkode: 57eb2...2c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 20.57):

Jeg får angst i store grupper og sliter med å ta ordet. Bare jatter med.

Om jeg er komfortabel på tomannshånd avhenger av personen jeg prater med.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis jeg er alene med en person jeg ikke kjenner og skal prate med denne uten at det er noe klart "opplegg" for hva vi skal snakke om (f.eks. i jobbsammenheng), har jeg det som deg. Med folk jeg kjenner, foretrekker jeg å være på tomannshånd eller i små grupper. 

I store grupper sliter jeg ofte med å bli med i samtalen. Blir også veldig sliten av store grupper.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 22.17):

Trives best i gruppe med folk jeg ikke kjenner så godt, men trives best på tomannshånd med nære venner 

Anonymkode: a7aae...88b

Samme

Anonymkode: bd0e8...cff

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er helt lik. Var faktisk litt godt å lese i denne tråden, at flere er sånn. Føler meg så rar og teit. Det er mindre sjanse for pinlig stillhet hvis man 3-4, så kan jeg bare hive meg på det de andre snakker om. Når vi bare er to har jeg større press på meg til å finne på samtaleemne, og tenker kun på "hva skal jeg si nå". 

Anonymkode: 0b500...d55

AnonymBruker
Skrevet

Oh yes, jeg er som deg jeg også🫶🏼

Anonymkode: a8bfc...84f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best på tomannshånd med en jeg kjenner godt. Kan også fint prate på tomannshånd med folk jeg ikke kjenner, så lenge jeg får hjertekontakt. Har jeg ikke kjemi blir det fort kleint og da hjelper det å ha flere der.

Trives ikke så godt i større grupper, men noen ganger må man. Jeg er ikke dum sosial, men ser ikke poenget med å snakke om vær og vind med folk når man kan ha gode samtaler med bestevenner istedet. 

Anonymkode: 911c0...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...