AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #21 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig bra at du fikk time så raskt! Det står gjerne ventetid på nettsiden med oversikt over avtalespesialister. Kanskje TS kan sjekke spesialistene der hun bor? Her er det 5 måneder ventetid. Anonymkode: 771e7...c68 Ja jeg er veldig glad for at det har gått så fort, for jeg tror jeg hadde gått rett i kjelleren av å vente til mai. I utgangspunktet tenkte jeg at det var greit men når jeg leste henvisningen og googlet meg frem til hva som egentlig sto der så kjente jeg at det hastet litt. Ikke fordi det nødvendigvis er alvorlig, men for å slippe å bli gal av å gå å vente. Hadde nok uansett gått privat, selv om jeg måtte punget ut for det. Anonymkode: c9118...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 16. mars 2023 #22 Del Skrevet 16. mars 2023 Dersom du blør mye bør du komme deg til fastlegen. Har du symptomer så går du foran den køen av folk som skal til rutinekontroll. Kanskje kommer du rett på sjukehuset temmelig kjapt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #23 Del Skrevet 16. mars 2023 2 minutter siden, Silva Pluvialis said: Maren (Norge bak fasaden) tok celleprøve som viste at den var normal. Hun ble bedt om å ta ny prøve om 3 år. Etter 1,5 år hadde hun kreft i stadium III. Den opprinnelige prøven var lest feil og skulle vært tettere fulgt opp. Ville gått privat hvis jeg var TS. Bedre å sikre seg en gang for mye enn en gang for lite. Det er veldig tragisk med de feiltolkede celleprøvene, og jeg vil igjen understreke at man alltid skal ta symptomer på alvor. Men det er veldig viktig å ikke blåse det ut av proporsjoner. Det er statistisk umulig at ikke noen celleprøver av de hundretusenvis som blir gjennomført dessverre feiltolkes. Igjen, får man symptomer ber man om ny sjekk, men en blødning fra underlivet behøver ikke bety at man har fått livmorhalskreft. Anonymkode: d59aa...aac 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mars 2023 #24 Del Skrevet 16. mars 2023 Bare å bestille seg privat. Ikke bare for å ivareta den fysiske helsen din, men for å bli beroliget så du ikke går og frykter dette helt til mai. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 16. mars 2023 #25 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alle symptomer på livmorhalskreft nå. Fikk beskjed for 1 år siden om at jeg har HPV og celleforandringer, men biopsien jeg tok da var fin (des 2021), og fikk beskjed om ny celleprøve etter ett år. Tok ny celleprøve nå i januar, og har på nytt celleforandringer, men fikk brev fra sykehuset (Bergen) om at pga korona-pandemien så er flere diagnosegrupper nedprioritert. Fikk så brev med time til biopsi i mai. Har nettopp badet i mitt eget blod 🤢 Har det noe for seg å ta biopsi privat nå, eller er det ikke så mye forskjell å vente til mai? Tenker på utvikling av evt kreft.. Anonymkode: ba523...0c7 Ville dratt omgående til privat sykehus for: utredning, konisering med etterkontroll. Da går det raskt og du slipper den psykiske påkjenningen det er å vente…(6 mnd. ved offentlig sykehus) Jeg hadde høygraderte celleforandringer: Det kalles da sin 3. Da må cellene fjernes. (Ved sin 1-2 gjøres det ofte ikke noe med det, det går tilbake av seg selv)…Måtte ta konisering(fjerne litt av livmortappen( Deretter kontroll 6 mnd. senere og deretter inn på sykehus igjen og sette inn spiral. Det ble i mitt tilfelle gjort for å komme godt opp i kanalen og kunne ta nye prøver for å sjekke om det var stabilt (ingen rester av celleforandringer, bare normale celler.) Som sagt dette er min personlige erfaring. Følte meg veldig ivaretatt av sykehuset men hele prosessen fra beskjed om unormale celleforandringer til prosessene nevnt ovenfor tok det 1,5 år. Unner ingen å gå gjennom dette og tiden det tok. Masse lykke til ønskes deg♥️ Endret 16. mars 2023 av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 16. mars 2023 #26 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også gått gjennom akkurat dette, 8 uker etter fødsel bare. Viktig å påpeke at man er FRISK for det om. Vi hadde ikke kreft. Celleforandring er noe mange må gjennom. Anonymkode: 973c6...891 Ja, i mitt tilfelle var det noe som over mange år frem i tid kunne komme til å bli ugreit. Jeg tok HPV vaksinen som anbefalt. Jeg kommer til å be fastlege om henvisning til gynekolog årlig….c’’.) Endret 16. mars 2023 av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 16. mars 2023 #27 Del Skrevet 16. mars 2023 Dersom du blør masse nå er jo det ny info som kan endre prioriteringen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #28 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alle symptomer på livmorhalskreft nå. Fikk beskjed for 1 år siden om at jeg har HPV og celleforandringer, men biopsien jeg tok da var fin (des 2021), og fikk beskjed om ny celleprøve etter ett år. Tok ny celleprøve nå i januar, og har på nytt celleforandringer, men fikk brev fra sykehuset (Bergen) om at pga korona-pandemien så er flere diagnosegrupper nedprioritert. Fikk så brev med time til biopsi i mai. Har nettopp badet i mitt eget blod 🤢 Har det noe for seg å ta biopsi privat nå, eller er det ikke så mye forskjell å vente til mai? Tenker på utvikling av evt kreft.. Anonymkode: ba523...0c7 Jøss. Du kan vel be fastlegen gi sykehuset beskjed om at det haster? Min lege oppdaget engang noen utvekster (polypper) da jeg tok celleprøve. Viste seg å være helt ufarlig, men fikk innkalling til Ullevål sykehus dagen etter legetimen, og møtte på sykehuset to dager etter det. Anonymkode: 3fd22...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. mars 2023 #29 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner at det hørtes voldsomt ut, var ikke meningen!! Tok meg et bad, men det ble blodig (har aldri menstruasjon pga minipiller) 🤢 Ble så uggen, sikkert psykisk, at jeg besvimte etter på. Har lest at hvis man har symptomer, så er det ofte kreft, fordi man gjerne ikke har symptomer hvis det er forstadier. Takk for alle svar, da haster jeg meg selv til privat gynekolog siden det offentlige ikke prioriterer meg 😏 Anonymkode: ba523...0c7 Du må komme deg på legevakten, helt seriøst! Ring i allefall og forklar om alt blodet/besvimelsen og at du ikke har blitt prioritert. Purrer du på lege og har du bedt om forklaring på at du ikke blir prioritert? Endret 16. mars 2023 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #30 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle symptomer på livmorhalskreft var kanskje litt voldsomt? Du sier ingenting om smerter i rygg, smerter under sex, etc? Du skal absolutt ta en unormal blødning på alvor, men du kan også ha opplevd et sprekt blodkar. Hadde din celleprøve vist noe som gav grunn til uro hadde du fått time raskere. Jeg kan selvsagt ikke garantere at du ikke har mer alvorlige celleforandringer, men det hadde de nok avdekket på celleprøven og prioritert deg til en raskere biopsi. Anonymkode: d59aa...aac HI her. Har til tider hatt blødning etter sex, men har det nå hver gang. Har nå også blodig utflod. Har smerter i nedre mage og rygg. Står "mulig høygradig ASC-H" i henvisningen til sykehuset. Anonymkode: ba523...0c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #31 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): HI her. Har til tider hatt blødning etter sex, men har det nå hver gang. Har nå også blodig utflod. Har smerter i nedre mage og rygg. Står "mulig høygradig ASC-H" i henvisningen til sykehuset. Anonymkode: ba523...0c7 Jeg ville ringt privat i morgen tidlig. Evt ringt fastlegen, bedt om akuttime og at han tok direkte kontakt med sykehuset. Anonymkode: 771e7...c68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #32 Del Skrevet 16. mars 2023 Ta time privat. Huff håper det ikke er kreft ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: be42d...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippijei Skrevet 16. mars 2023 #33 Del Skrevet 16. mars 2023 Book time på volvat i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. mars 2023 #34 Del Skrevet 18. mars 2023 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #35 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 22.11): HI her. Har til tider hatt blødning etter sex, men har det nå hver gang. Har nå også blodig utflod. Har smerter i nedre mage og rygg. Står "mulig høygradig ASC-H" i henvisningen til sykehuset. Anonymkode: ba523...0c7 Jeg hadde bestilt time privat asap. Jeg går til privat gynekolog hvert år til hvert 2 år. Da er det full pakke med både livmorhalsprøve og ultralyd innvendig. Jeg er jo såpass «gammel» at de også sjekker etter hpv. Jeg har aldri hatt det, men fortsetter med sjekk oftere enn anbefalt. Grunnen for min «hysteri» er fordi tanta mi gikk hvert år og hadde gått fra ingenting til kreft på ett år. Og i tillegg så er det sjangsen for at de kan ha mistolket en prøve og da vente i 3-5 år før man tar neste er for meg uaktuelt. Anonymkode: 6feb7...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #36 Del Skrevet 18. mars 2023 On 3/16/2023 at 10:11 PM, AnonymBruker said: HI her. Har til tider hatt blødning etter sex, men har det nå hver gang. Har nå også blodig utflod. Har smerter i nedre mage og rygg. Står "mulig høygradig ASC-H" i henvisningen til sykehuset. Anonymkode: ba523...0c7 Hei, da er det nok litt viktigere å få sjekket dette enn jeg først leste i HI. Har du mulighet til å gå til privat gynekolog? Jeg har tatt biopsi privat og betalt litt over 2000 kr. Anonymkode: d59aa...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
°Rozárka° Skrevet 28. mars 2023 #37 Del Skrevet 28. mars 2023 Snakk med fastlegen først og fremst, og får du ikke hjelp der,hadde jeg ikke tatt sjansen på å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #38 Del Skrevet 29. mars 2023 HI her. Har vært hos gynekolog idag og blitt godt sjekket. Er visst veldig lang ventetid på å få svar, men nå er jeg hvertfall i systemet. Hun tok også ultralyd av livmor/eggstokker som så fint ut, så det var betryggende hvertfall. Anonymkode: ba523...0c7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #39 Del Skrevet 29. mars 2023 Silva Pluvialis skrev (På 16.3.2023 den 20.58): Maren (Norge bak fasaden) tok celleprøve som viste at den var normal. Hun ble bedt om å ta ny prøve om 3 år. Etter 1,5 år hadde hun kreft i stadium III. Den opprinnelige prøven var lest feil og skulle vært tettere fulgt opp. Ville gått privat hvis jeg var TS. Bedre å sikre seg en gang for mye enn en gang for lite. Men TS har tatt biopsi, det er jo noe annet. Det er oppfølgingen. Anonymkode: 8ab9d...e7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. april 2023 #40 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg fikk svar på celleprøve etter tre uker. Dvs jeg fikk innkalling til nye prøver om et halvt år pga celleforandringer. Det stod ikke noe om i hvilken grad jeg har celleforandringer. Det skulle jeg gjerne visst. Jeg har lett for å bli overbevist om at er det kreft. Har hyppige og uregelmessige blødninger også som var grunn til henvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå