AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har alle symptomer på livmorhalskreft nå. Fikk beskjed for 1 år siden om at jeg har HPV og celleforandringer, men biopsien jeg tok da var fin (des 2021), og fikk beskjed om ny celleprøve etter ett år. Tok ny celleprøve nå i januar, og har på nytt celleforandringer, men fikk brev fra sykehuset (Bergen) om at pga korona-pandemien så er flere diagnosegrupper nedprioritert. Fikk så brev med time til biopsi i mai. Har nettopp badet i mitt eget blod 🤢 Har det noe for seg å ta biopsi privat nå, eller er det ikke så mye forskjell å vente til mai? Tenker på utvikling av evt kreft.. Anonymkode: ba523...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Kom deg til legen!! Klart det vil ha betydning om det er kreft og du venter for lenge. Har selv hatt livmorhalskreft, og det er ikke noe å vente med😳 Anonymkode: 9c570...63a 2 5
svartkatt Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Badet i ditt eget blod? Hva mener du? Hvorfor er du ikke på akuttmottaket hvis det er så ille? 13 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Jeg ville også tatt det nå. Blir ikke noe kjekt for deg å skulle gå og vente, og lure, frem til mai. Jeg håper du får gode svar ❤️ Anonymkode: ad1f3...d41 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Kan ikke legen henvise deg til privatpraktiserende gynekolog? Det gjorde min fastlege nå, fikk time på sykehuset i mai men hos privat i dag, ca 2-3 uker etter celleprøven jeg tok hos fastlegen. Kostet meg kun ca 650 kr, men hadde lett betalt de 1700(?) kr det hadde kostet uten henvisning for å slippe å vente til mai. Jeg måtte be om at hun henviste meg privat. Anonymkode: c9118...38f 2 1
GammelKaktus Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Jeg hadde fått det gjort det så raskt som mulig, er jo helt for jævlig at det ikke er blitt prioritert, så privat eller offentlig, bare få det gjort. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ikke legen henvise deg til privatpraktiserende gynekolog? Det gjorde min fastlege nå, fikk time på sykehuset i mai men hos privat i dag, ca 2-3 uker etter celleprøven jeg tok hos fastlegen. Kostet meg kun ca 650 kr, men hadde lett betalt de 1700(?) kr det hadde kostet uten henvisning for å slippe å vente til mai. Jeg måtte be om at hun henviste meg privat. Anonymkode: c9118...38f Avtalespesialister har ofte lang ventetid. Verdt et forsøk, men raskeste er å gå privat. Anonymkode: 771e7...c68 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Hadde helt klart gått til privat gynekolog. Det er vel verdt pengene. Anonymkode: c57cc...b8a 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Hadde uten tvil gått privat. Du får time på dagen hos privatpraktiserende gynekologer og de er i tillegg kjempeflinke. Anonymkode: c3f29...9b3 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Avtalespesialister har ofte lang ventetid. Verdt et forsøk, men raskeste er å gå privat. Anonymkode: 771e7...c68 Jeg måtte vente i seks måneder for time hos avtalespesialist. Jeg fikk påvist celleforandringer i januar og har ny time om et år. Jeg tenker å gjøre som ts og gå privat i løpet av sommeren. De 2000-2500 kr er vel verdt det om det skulle vise seg å være kreft. Jævla covid. Har kostet mer enn det smakte den nedstengingen as! Anonymkode: cb74c...22a 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 svartkatt skrev (25 minutter siden): Badet i ditt eget blod? Hva mener du? Hvorfor er du ikke på akuttmottaket hvis det er så ille? Skjønner at det hørtes voldsomt ut, var ikke meningen!! Tok meg et bad, men det ble blodig (har aldri menstruasjon pga minipiller) 🤢 Ble så uggen, sikkert psykisk, at jeg besvimte etter på. Har lest at hvis man har symptomer, så er det ofte kreft, fordi man gjerne ikke har symptomer hvis det er forstadier. Takk for alle svar, da haster jeg meg selv til privat gynekolog siden det offentlige ikke prioriterer meg 😏 Anonymkode: ba523...0c7 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Avtalespesialister har ofte lang ventetid. Verdt et forsøk, men raskeste er å gå privat. Anonymkode: 771e7...c68 Det kan godt være men det var ikke min erfaring ettersom jeg hadde time til celleprøve hos fastlegen 18 februar, fikk svar på celleprøve 23 februar (høygradelige celleforandringer, høyrisiko HPV), henvisning til privatpraktiserende gynekolog 27 februar og time hos dem 16 mars (i dag). Alt i alt har det gått i underkant av en mnd. Dette er i Stavanger, mindre by og kanskje derfor kortere ventetid? Jeg vet ikke. Anonymkode: c9118...38f 3
Gjest Karoline___ Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Ville absolutt tatt en prat med fastlegen så snart som mulig. Dersom vedkommende nekter å henvise deg videre, be om å få det skriftlig. Altså at på tross av de alvorlige symptomene du beskriver, ønsker ikke legen videre henvisning. Dersom du går privat og det viser seg at det er kreft, kan du søke pasientskadeerstatning. Vil tippe at fastlegen henviser deg videre om du ber om skriftlig bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan godt være men det var ikke min erfaring ettersom jeg hadde time til celleprøve hos fastlegen 18 februar, fikk svar på celleprøve 23 februar (høygradelige celleforandringer, høyrisiko HPV), henvisning til privatpraktiserende gynekolog 27 februar og time hos dem 16 mars (i dag). Alt i alt har det gått i underkant av en mnd. Dette er i Stavanger, mindre by og kanskje derfor kortere ventetid? Jeg vet ikke. Anonymkode: c9118...38f Veldig bra at du fikk time så raskt! Det står gjerne ventetid på nettsiden med oversikt over avtalespesialister. Kanskje TS kan sjekke spesialistene der hun bor? Her er det 5 måneder ventetid. Anonymkode: 771e7...c68 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Alle symptomer på livmorhalskreft var kanskje litt voldsomt? Du sier ingenting om smerter i rygg, smerter under sex, etc? Du skal absolutt ta en unormal blødning på alvor, men du kan også ha opplevd et sprekt blodkar. Hadde din celleprøve vist noe som gav grunn til uro hadde du fått time raskere. Jeg kan selvsagt ikke garantere at du ikke har mer alvorlige celleforandringer, men det hadde de nok avdekket på celleprøven og prioritert deg til en raskere biopsi. Anonymkode: d59aa...aac 4 4
Silva Pluvialis Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle symptomer på livmorhalskreft var kanskje litt voldsomt? Du sier ingenting om smerter i rygg, smerter under sex, etc? Du skal absolutt ta en unormal blødning på alvor, men du kan også ha opplevd et sprekt blodkar. Hadde din celleprøve vist noe som gav grunn til uro hadde du fått time raskere. Jeg kan selvsagt ikke garantere at du ikke har mer alvorlige celleforandringer, men det hadde de nok avdekket på celleprøven og prioritert deg til en raskere biopsi. Anonymkode: d59aa...aac Maren (Norge bak fasaden) tok celleprøve som viste at den var normal. Hun ble bedt om å ta ny prøve om 3 år. Etter 1,5 år hadde hun kreft i stadium III. Den opprinnelige prøven var lest feil og skulle vært tettere fulgt opp. Ville gått privat hvis jeg var TS. Bedre å sikre seg en gang for mye enn en gang for lite. Endret 16. mars 2023 av Silva Pluvialis 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har alle symptomer på livmorhalskreft nå. Fikk beskjed for 1 år siden om at jeg har HPV og celleforandringer, men biopsien jeg tok da var fin (des 2021), og fikk beskjed om ny celleprøve etter ett år. Tok ny celleprøve nå i januar, og har på nytt celleforandringer, men fikk brev fra sykehuset (Bergen) om at pga korona-pandemien så er flere diagnosegrupper nedprioritert. Fikk så brev med time til biopsi i mai. Har nettopp badet i mitt eget blod 🤢 Har det noe for seg å ta biopsi privat nå, eller er det ikke så mye forskjell å vente til mai? Tenker på utvikling av evt kreft.. Anonymkode: ba523...0c7 Du har fritt sykehusvalg, print ut henvisningen fra helse norge og hør med betanien eller se på legespesialister.no etter gyn med driftsavtale. Kanskje noen andre kan ta deg inn. Eller ta kontakt med fastlegen og få purring med oppdaterte symptomer til sykehuset. Anonymkode: 8bdb9...997 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har gått med celleforandringer til og fra i flere år, ble konisert i for lenge siden. I dag var jeg for å ta mye prøver, og gynekologen sa at celleforandringer kan komme og gå om en først har fått det. Jeg har gått til kontroll en gang i året over lang tid. Anonymkode: 1c5d1...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå