Gå til innhold

Hvorfor får jeg salmiakklukt i nesen etter å ha gått tur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har gått tur så får jeg ofte en salmiakk eller en sterk kjemisk lukt i nesen, jeg trenger ikke å ha gått fort eller langt heller.

Noen som vet hva det kan komme av? Har vært sånn lenge, men ikke konstant, mer i perioder. 

Anonymkode: fd2c5...c78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ketose

Spiser du veldig lavkarbo? Eller evt spiser alt for lite?

Anonymkode: 9737b...9de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ketose

Spiser du veldig lavkarbo? Eller evt spiser alt for lite?

Anonymkode: 9737b...9de

Nei, spiser masse karbo og heller for mye mat enn for lite. 

Skrevet

Det kan være at du har en luktforstyrrelse kalt parosmi, og det kan være lurt å oppsøke lege for en undersøkelse.

AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (1 minutt siden):

Det kan være at du har en luktforstyrrelse kalt parosmi, og det kan være lurt å oppsøke lege for en undersøkelse.

Takk, skal lese om dette. Hvorfor kan det være lurt å oppsøke lege? Bør det behandles?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, skal lese om dette. Hvorfor kan det være lurt å oppsøke lege? Bør det behandles?

Det kan være lurt å oppsøke lege for å utelukke underliggende medisinske tilstander som kan forårsake parosmi. Behandling vil avhenge av årsaken til tilstanden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (2 minutter siden):

Det kan være lurt å oppsøke lege for å utelukke underliggende medisinske tilstander som kan forårsake parosmi. Behandling vil avhenge av årsaken til tilstanden.

Jeg leser at parosmi er forvrengt lukt; at noe lukter som noe annet. Men det er ikke det jeg opplever. Denne lukten av salmiakk utskilles inni nesen, det er ingen annen ytre lukt som forvrenges til å lukte salmiakk. Men takk for svar! Ser det sikkert kan være lurt å høre med legen.

Andre som vet?

Skrevet

Jeg leser at parosmi er forvrengt lukt; at noe lukter som noe annet. Men det er ikke det jeg opplever. Denne lukten av salmiakk utskilles inni nesen, det er ingen annen ytre lukt som forvrenges til å lukte salmiakk. Men takk for svar! Ser det sikkert kan være lurt å høre med legen.

Andre som vet?

Kanskje det er fantosmi da?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanlig etter trening for eksempel. Google ammoniakklukt etter trening :)

Anonymkode: 10c77...f38

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (5 minutter siden):

https://www.ung.no/oss/358493

Er det deg? Ellers så er det noen som sliter med det samme her.

Nei, ikke meg, men jeg kopierte teksten for det er akkurat det jeg opplever 😅 Ble ikke noe klokere av svaret som ble gitt der. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vanlig etter trening for eksempel. Google ammoniakklukt etter trening :)

Anonymkode: 10c77...f38

Takk, skal lese om det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takk, skal lese om det! 

0D356F61-D028-4CA7-9C68-9658F63DEB9F.jpeg.73be83efa1671166abdd0e29029623e1.jpeg

• 11 måneder senere...
Skrevet

Bihulebetennelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...