Gjest ,, Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Hei Tenkte jeg skulle ta med meg noe på nyttårsaften. Jeg skal på fest med alkohol men uten servering, og tenker jeg skal ta med meg noe som metter ,men som ikke metter så altformye. Vil ikke ha tapas, men f.eks horn? Noen som har noen tips og gode oppskrifter?
Arkana Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Fylte horn (16 store eller 32 små) 5 dl melk 1 pk gjær 50 g smør 1 ts salt 5 dl helkorn 1 liter hvetemel 100 g finstrimlet purre 100 g revet ost 100 g skinke i biter Kok opp melken i mikrobølgeovn, hell den over helkornene. La blandingen stå noen timer for bløting. Smelt smøret, arbeid inn smuldret gjær, smeltet smør og hvetemel. La heve til deigen har doblet. Del deigen i to eller fire. Kjevle ut hver del i en sirkel og del opp i åtte emner. Fyll hver snipp med ost, skinke og purre og rull sammen. Etterhev godt. Pensle med egg, strø med valmue- eller sesamfrø og stek i stekeovn ved 250 grader i 10-12 minutter. Du kan bytte ut purre/ost/skinke med det du vil, f.eks. tacokrydret kjøttdeig, hakket løk, mais og salsa. Eller bland smøreost med litt estragon og fransk sennep og smør på, legg på røkt skinke. Eller f.eks. mozzarella, soltørkede tomater og oliven, stekt sopp, løk og snøfrisk.
Imax Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 En pai kan også være greit å ha med, alltid en suksess.
Gjest GreenSky Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 Er det meg du skal til? Har "beordret'" gjestene til å ta med mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå