Rebecca30 Skrevet 17. mars 2023 #21 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så mannekroppen skal gå gjennom en fødsel? Anonymkode: a17f1...aab Hvis den har en livmor så…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #22 Skrevet 17. mars 2023 Rebecca30 skrev (Akkurat nå): Hvis den har en livmor så… Har mannekropper en livmor? Den var ny Anonymkode: a17f1...aab
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #23 Skrevet 17. mars 2023 Det er så merkelig at det er så ufattelig stor forskjell mellom hva man får tilbud om. Jeg er gravid nå i en av Norges største byer og det eneste tilbudet jeg har fått, annet enn den lovpålagte oppfølgingen av jordmor er et ammekurs på teams 🙄 Skulle gjerne gått på fødselsforberedende kurs Anonymkode: ea019...dc6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #24 Skrevet 17. mars 2023 Maleficenta skrev (12 timer siden): hver eneste? Fikk dere så mange? Risikosvangerskap som flere har svart deg. Samt at vi hadde privat UL. Det var like før han kjøpte en egen ultralydapparat til å ha hjemme😅 Han gledet seg altfor mye til å bli pappa. Anonymkode: 78e7c...f67
snillochsøt Skrevet 17. mars 2023 #26 Skrevet 17. mars 2023 Hva er det egentlig som skjer på fødselskurs? Har bare sett det på amerikanske filmer, det er vel forhåpentligvis ikke rette referanser 😂
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #27 Skrevet 17. mars 2023 snillochsøt skrev (2 minutter siden): Hva er det egentlig som skjer på fødselskurs? Har bare sett det på amerikanske filmer, det er vel forhåpentligvis ikke rette referanser 😂 Man får informasjon om hva som skjer, pusteteknikker osv. Anonymkode: a17f1...aab
snillochsøt Skrevet 17. mars 2023 #28 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man får informasjon om hva som skjer, pusteteknikker osv. Anonymkode: a17f1...aab Må man ned på gulvet og gjøre praktiske ting eller er det som vanlig klasseromsundervisning? Hvor mange er det per kurs?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #29 Skrevet 17. mars 2023 Han var med på kurs gjennom helsestasjonen. Det var nyttig for oss begge. Han skjønte raskere enn meg at det hastet å komme seg av gårde da fødselen startet, med rieteller-appen sin. Anonymkode: 5dd66...39d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #30 Skrevet 17. mars 2023 Min mann var med på en egen time hos spesialteam på sykehuset og fikk en grundig gjennomgang der. Jeg dro på fødselskurs via helsestasjonen alene (han kunne ikke være med), og der var alle de andre deltakerne i par. Så med andre ord, helt normalt at far er med! Og jeg tror fedrene er de som har mest utbytte av kurset, for det meste som bla lagt fram hadde alle mødrene lest om allerede 😂 Anonymkode: af4fe...92c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #31 Skrevet 17. mars 2023 snillochsøt skrev (1 time siden): Hva er det egentlig som skjer på fødselskurs? Har bare sett det på amerikanske filmer, det er vel forhåpentligvis ikke rette referanser 😂 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får informasjon om hva som skjer, pusteteknikker osv. Anonymkode: a17f1...aab Vi hadde ikke pusteteknikker osv. det var noe av det første jordmødrene nevnte at vi ikke skulle, og alle pustet lettet ut😂 Det var heller ikke typisk med bleieskift på gulvet på dokke, ala amerikanske filmer😝 Det var undervisning hvor man fulgte med på projektor, bittelitt visning av en dukke hvordan babyen snur seg i bekkenet når han skal ut osv. Anonymkode: af4fe...92c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #32 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er gravid og har fått tilbud gjennom helsestasjonen nå å være med på fødselsforberedende kurs og foreldreforberedende kurs i april. Dere som har vært på det før, det er vell normalt å skal ha med mannen på det? Anonymkode: b3617...9a4 Ja men det var totalt bortkastet. De bruker forøvrig ingen tid på andre ting som kan bli aktuelt som feks epidural eller keisersnitt. Jeg var totalt uforberedt på keisersnitt. Anonymkode: f8ce8...57e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #33 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi gikk ikke på kurs, litt fordi han nektet. Vet ikke om vi ville hatt så mye nytte av det heller. Anonymkode: 7b9a6...5df Jeg må innrømme at det er rart at man skal på disse kursene…. Opplever at veldig mange gjør utrolig mye ut av dette kurset, som ved babyshower. Man skal liksom gjøre det….. Anonymkode: 19d65...d3f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #34 Skrevet 17. mars 2023 Tran09 skrev (19 timer siden): Vi dro på to kurs sammen, og så var jeg på ammekurset alene fordi det bare var for mammaene. Ellers har vi snakket mye om forventninger, sett på videoer sammen og han har på eget initiativ lånt bøker på biblioteket 😊 Hos oss anbefalte de at far var med på ammekurs, og det var vel sikkert 75 % av de gravide som hadde med partner på kurs. Anonymkode: 1c254...65c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #35 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja men det var totalt bortkastet. De bruker forøvrig ingen tid på andre ting som kan bli aktuelt som feks epidural eller keisersnitt. Jeg var totalt uforberedt på keisersnitt. Anonymkode: f8ce8...57e «De» = de på det kurset du var på. Tror ikke det er fasiten for hele landet altså😅 Anonymkode: af4fe...92c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #36 Skrevet 17. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er så merkelig at det er så ufattelig stor forskjell mellom hva man får tilbud om. Jeg er gravid nå i en av Norges største byer og det eneste tilbudet jeg har fått, annet enn den lovpålagte oppfølgingen av jordmor er et ammekurs på teams 🙄 Skulle gjerne gått på fødselsforberedende kurs Anonymkode: ea019...dc6 Men har du gjort noen egen research da? Her i Bergen har de masse ulike kurs Anonymkode: 884be...5e0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #37 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men har du gjort noen egen research da? Her i Bergen har de masse ulike kurs Anonymkode: 884be...5e0 Jeg bor i Bergen og har kun funnet kurs man må betale for selv. Hos jordmor er det kun digitalt ammekurs. Noen utvalgte få får samlivskurs, men det var visst fult da vi spurte. Anonymkode: ea019...dc6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #38 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i Bergen og har kun funnet kurs man må betale for selv. Hos jordmor er det kun digitalt ammekurs. Noen utvalgte få får samlivskurs, men det var visst fult da vi spurte. Anonymkode: ea019...dc6 Jeg bor i Bergen og ble tilbudt kurs av jodrmor Anonymkode: f8ce8...57e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #39 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «De» = de på det kurset du var på. Tror ikke det er fasiten for hele landet altså😅 Anonymkode: af4fe...92c De som i jordmødre. Tipper det er rimelig likt rundt omkring på hva de offentlige kursene inneholder. Anonymkode: f8ce8...57e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #40 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg bor i Bergen og ble tilbudt kurs av jodrmor Anonymkode: f8ce8...57e Hvilke kurs da? Og når? Jeg fikk kun beskjed om digitalt ammekurs og at de var full på noe som het «godt samliv». Er gravid nå forresten. Anonymkode: ea019...dc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå