AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Jevnlig leser jeg hets mot uføre her inne.. om å «leve» på andres skattepenger.. hva er det dere vil oppnå med å skrive slikt? Skal de som er ufør skamme seg for de er syke? Hva tenker dere de skal leve av? Eller tenker dere at de er late og burde kommet seg ut i jobb? Mange uføre - de fleste ser helt vanlig ut, de sitter ikke i rullestol eller er utviklingshemmet.. det er vanlige folk som meg og deg, som har jobbet, gått skole, har barn, er barnløs.. ja, alle kategorier. Dette er folk som har vært gjennom et voldsomt system med leger, spesialister over tid for å få vurdert sin restarbeidsevne. Jeg er arbeidstaker, og for to uker siden ble jeg sykmeldt. Takk og pris for at vi har en velferdsstat som gir oss sykepenger slik at jeg fortsatt kan betale regningene mine. De som er ufør får altfor liten inntekt. De skal forsørge både seg selv, barn og har utgifter som alle andre.. så har du politikere som sier; det skal «lønne» seg å jobbe.. ja selvfølgelig skal det lønne seg å jobbe, men på den andre siden blir de uføre straffet fordi de er syke. De mister over 30% av inntekten sin den dagen de blir ufør.. er det rettferdig? Nei!! jeg håper jeg holder meg frisk og kan holde meg i jobb.. for en vet ikke langt fram når det gjelder helse. Dette kan ramme hvem som helst av oss! La de som er ufør få fred for slike tråder, og heller vis omsorg ❤️ er det noe de uføre vil så er det å være frisk nok til å jobbe. Anonymkode: a5e96...4db 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Det er en håndfull personer som skriver det samme om og om igjen. Du må lære deg å overse de. Og du må også la være å opprette en slik tråd som du gjør nå. Hva vil DU oppnå? Husk at du diskuterer med mennesker med personlighetsforstyrrelser, psykisk utviklingshemmede, rusa og fulle personer, reine troll og psykopater. Det er få oppgående og smarte folk i uføretrådene. Finn et annet tema å diskutere. Det vil være mye mer trivelig for deg. Anonymkode: 8927f...525 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en håndfull personer som skriver det samme om og om igjen. Du må lære deg å overse de. Og du må også la være å opprette en slik tråd som du gjør nå. Hva vil DU oppnå? Husk at du diskuterer med mennesker med personlighetsforstyrrelser, psykisk utviklingshemmede, rusa og fulle personer, reine troll og psykopater. Det er få oppgående og smarte folk i uføretrådene. Finn et annet tema å diskutere. Det vil være mye mer trivelig for deg. Anonymkode: 8927f...525 Det jeg ville oppnå med tråden var å sette lys på hva jeg mener om dette. synd det er enkelte brukere som er slik du beskriver, men de fleste her inne er vel vanlige folk som meg og deg? Verden hadde vært så mye finere om folk sluttet å dømme andre. For en har kun gått i sine egne sko, ingen andres Anonymkode: a5e96...4db 1
Fant80 Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en håndfull personer som skriver det samme om og om igjen. Du må lære deg å overse de. Og du må også la være å opprette en slik tråd som du gjør nå. Hva vil DU oppnå? Husk at du diskuterer med mennesker med personlighetsforstyrrelser, psykisk utviklingshemmede, rusa og fulle personer, reine troll og psykopater. Det er få oppgående og smarte folk i uføretrådene. Finn et annet tema å diskutere. Det vil være mye mer trivelig for deg. Anonymkode: 8927f...525 Forfriskende! 💯
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det jeg ville oppnå med tråden var å sette lys på hva jeg mener om dette. synd det er enkelte brukere som er slik du beskriver, men de fleste her inne er vel vanlige folk som meg og deg? Verden hadde vært så mye finere om folk sluttet å dømme andre. For en har kun gått i sine egne sko, ingen andres Anonymkode: a5e96...4db Nei, det er ikke vanlige mennesker her inne. Det må du ikke innbille deg. Folk skriver anonymt, som deg og meg. Vet du noe om meg? Ingenting faktisk. Vil min mening utgjøre en forskjell? Absolutt ikke. Ønsker du å nå ut med et budskap skriv et leserbrev. Eller la deg intervjue av lokalavisa. Her inne vil du bli hetset samme hva. Du får ikke beveget noen som mye som en millimeter i meningene deres. Anonymkode: 8927f...525 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det jeg ville oppnå med tråden var å sette lys på hva jeg mener om dette. synd det er enkelte brukere som er slik du beskriver, men de fleste her inne er vel vanlige folk som meg og deg? Verden hadde vært så mye finere om folk sluttet å dømme andre. For en har kun gått i sine egne sko, ingen andres Anonymkode: a5e96...4db Det opprettes stadig tråder om uføre. Uansett hva poenget ditt er så bidrar ingen av trådene til noe positivt. Anonymkode: 64003...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Hvor mange tråder om uføre skal det opprettes? Jeg opprettet en tråd hvor jeg spurte om det kunne opprettes et eget underforum for Uøre/NAV men den ble slettet uten at jeg vet hvorfor? Anonymkode: 7f339...f66
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er ikke vanlige mennesker her inne. Det må du ikke innbille deg. Folk skriver anonymt, som deg og meg. Vet du noe om meg? Ingenting faktisk. Vil min mening utgjøre en forskjell? Absolutt ikke. Ønsker du å nå ut med et budskap skriv et leserbrev. Eller la deg intervjue av lokalavisa. Her inne vil du bli hetset samme hva. Du får ikke beveget noen som mye som en millimeter i meningene deres. Anonymkode: 8927f...525 Uff, så trist.. Anonymkode: a5e96...4db
Mardina Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor mange tråder om uføre skal det opprettes? Jeg opprettet en tråd hvor jeg spurte om det kunne opprettes et eget underforum for Uøre/NAV men den ble slettet uten at jeg vet hvorfor? Anonymkode: 7f339...f66 Kommer stort sett et par tråder om uføre hver måned 🙄 Det slår aldri feil 🤔
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Folk tror at uføre er late og har vondt i vilja fordi de kjenner noen uføre som....... Uføre skal ikke få gå på kafe, få barn, ha venner, gå på fjellet, ha ok utbetalt. I det heletatt et ok liv. Da kunne de heller jobbet. Disse lavmåle innleggene om folk som mener dette er folk som har liten medmenneskelighet, empati, forståelse og kunnskap, men likevel absolutt må uttale seg, se ned på og dønme. Litt synd på dem i grunn, da det er tydelig at man ikke har det så godt når man holder på sånn. De fleste oppegående menneskene er veldig glad vi har det systemet vi har og unner uføre både god økonomi og et så godt liv som mulig. Det gavner hele landet, som enkelte ikke forstår. Anonymkode: f4077...a62 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk tror at uføre er late og har vondt i vilja fordi de kjenner noen uføre som....... Uføre skal ikke få gå på kafe, få barn, ha venner, gå på fjellet, ha ok utbetalt. I det heletatt et ok liv. Da kunne de heller jobbet. Disse lavmåle innleggene om folk som mener dette er folk som har liten medmenneskelighet, empati, forståelse og kunnskap, men likevel absolutt må uttale seg, se ned på og dønme. Litt synd på dem i grunn, da det er tydelig at man ikke har det så godt når man holder på sånn. De fleste oppegående menneskene er veldig glad vi har det systemet vi har og unner uføre både god økonomi og et så godt liv som mulig. Det gavner hele landet, som enkelte ikke forstår. Anonymkode: f4077...a62 Det er ikke 18 åringer som blir ufør fordi de ikke gidder å jobbe. Det er ofte voksne mennesker som har vært i jobb og blitt syk. de har både familie og barn. hvem planlegger å bli syk? ja, det er mange med psykiske plager. Og mange tror at det bare er å ta seg sammen. Men det er det ikke. Det er mange grader på psykiske plager. noen jobber fint med lette plager, men det er mange som sliter med store traumer og blir sykere av å jobbe. Hvis en skal «ta noen» får folk ta politikere som legger ned psykisk helsetilbud landet rundt. det er som å vinne i Lotto skal man være heldig å få en psykolog og hjelp. mange kunne klart å stå i jobb om de hadde fått hjelpen tidlig nok. da snakker jeg tidlig innsats fra skolealder, godt nok helsetilbud, mindre køer. Folk blir sykere av å stå i køer og få avslag på hjelp. Anonymkode: a5e96...4db 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Folk skal alltid mene noe, men man kan fint skille ut de med lav sosial intelligens og ikke ta de seriøse - for de fremstår dumme som presser ut upopulære meninger i offentligheten. Finnes nok av snålinger som har kommentert hvordan jeg levde før jeg ble ufør også. Ikke ha langt hår - du er for gammel, ikke ha kort hår - det er guttesveis, ikke gå med høye sko - det er horete, ikke vær grå mus, ikke bruk så mye maskara, ikke bruk maskara, ikke kjør sånn bil, ikke snakk for høyt, ikke snakk for lavt, caps er bare for menn, slimfit er teit, mon Jeans er harry, dekk til deg mer, vis mer hud, jeg må ha kjæreste, hvorfor vil du ha katt æsj and the list goes on Her på KG er det mange særinger - så ikke bry deg om de 😜 Anonymkode: 62742...f2d 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Husk at her på KG så sier folk det de ikke tørr å si i det virkelige liv. Her har man mulighet til å dele sine faktiske meninger anonymt. Jeg tror veldig mange i samfunnet er svært skeptiske til hvor lett man kan bli ufør og mange kjenner noen som utnytter systemet grovt. Anonymkode: cf1f3...d7a 1
Fant80 Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at her på KG så sier folk det de ikke tørr å si i det virkelige liv. Her har man mulighet til å dele sine faktiske meninger anonymt. Jeg tror veldig mange i samfunnet er svært skeptiske til hvor lett man kan bli ufør og mange kjenner noen som utnytter systemet grovt. Anonymkode: cf1f3...d7a Jeg tror folk tenker at de utnytter systemet. Veldig ofte har de ingen grunnlag for dette i det hele tatt. Men av en eller annen grunn blir folk faktisk missunnelige på uføre folk. Det må da være deilig å kunne sove frempå hver dag,få penger uten grunn osvosv. Man blir veldig raskt mistenkeliggjort når det er snakk om sjalusi. Dette kan hvilken som helst kjenne på i alle slags sammenhenger. Klare eksempler på dette er f.eks voldsomme reaksjoner på de som flytter til varmere strøk. Da unner man de ikke en eneste skattekrone,fordi dette er jo bare et ferieparadis. Nå skal de velte seg i luksus å leve sine glade dager,mens JEG må stå i en jobb jeg ikke engang liker. Ren sjalusi. Man ser ofte kun det man ikke har. VELDIG få ville klart å produsere beviser på at "kjente" jukser med systemet. Man skal heller ikke påta seg slike plikter. Vi har lover og regler spn håndhever dette for oss. Det er jo helt klart at de aller fleste er redelige folk,og om de ikke er det så virker systemet også faktisk ganske bra. Hvert år er det faktisk mange som blir tatt for trygdemissbruk. Enten det er dagpenger,sykepenger eller andre trygdeytelser. Systemet her er ganske bra,og de oppdager disse om ikke før,så hvertfall på sikt,der man har sett gang etter gang de blir både dømt,og må tilbakebetale det de har mottatt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Husk at her på KG så sier folk det de ikke tørr å si i det virkelige liv. Her har man mulighet til å dele sine faktiske meninger anonymt. Jeg tror veldig mange i samfunnet er svært skeptiske til hvor lett man kan bli ufør og mange kjenner noen som utnytter systemet grovt. Anonymkode: cf1f3...d7a Og der kom det! Det er ikke enkelt å få uføretrygd. Og mange kjenner ikke folk som utnytter systemet grovt. Du TROR det er enkelt å få uføretrygd. Du TROR du kjenner noen som utnytter systemet, mest sannsynlig fordi du har sett de gjøre ting som ikke passer inn i narrativet om en syk person. Basert på dømming, liten forståelse og kunnskapsløshet. Anonymkode: f4077...a62 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Å ja, så med "enkelte grupper" mener du uføre? Det finnes andre grupper som hetses mer og ingen skriver om det. Anonymkode: 3f6b3...efb 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og der kom det! Det er ikke enkelt å få uføretrygd. Og mange kjenner ikke folk som utnytter systemet grovt. Du TROR det er enkelt å få uføretrygd. Du TROR du kjenner noen som utnytter systemet, mest sannsynlig fordi du har sett de gjøre ting som ikke passer inn i narrativet om en syk person. Basert på dømming, liten forståelse og kunnskapsløshet. Anonymkode: f4077...a62 Jeg har 3 venninner som alle har blitt tilbudt uføretrygd og takket nei. Eller hun ene var ufør i 7 år, men har nå gått ut i jobb igjen forsi hun ikke orket å leve av så lite penger. Hun jobber 100% i butikk. De to andre ble tilbud ufør pga språkvansker og pga sykdommen Lupus. Begge takket nei og jobber 100%. Det er altså mennesker som blir tilbudt ufør av Nav som jobber 100%! Og det går helt fint! Så det kan jo diskuteres hvor vanskelig det er Anonymkode: cf1f3...d7a 3
Fant80 Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har 3 venninner som alle har blitt tilbudt uføretrygd og takket nei. Eller hun ene var ufør i 7 år, men har nå gått ut i jobb igjen forsi hun ikke orket å leve av så lite penger. Hun jobber 100% i butikk. De to andre ble tilbud ufør pga språkvansker og pga sykdommen Lupus. Begge takket nei og jobber 100%. Det er altså mennesker som blir tilbudt ufør av Nav som jobber 100%! Og det går helt fint! Så det kan jo diskuteres hvor vanskelig det er Anonymkode: cf1f3...d7a Dette høres da lite sansynlig ut. Dessuten fungerer det jo strengt tatt ikke slik. Er det dog tilfelle,så burde dette NAV kontoret de er tilknyttet få en solid gjennomgang av hvordan systemet fungerer. Men selvfølgelig kan alle og enhver frasi seg ytelsen. Men de har helt klart søkt,og den prosessen var nok meget sansynlig langt lenger en det de forteller deg,evt du tror.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 De ble oppfordret til å søke uføretrygd av Nav ja. En har språkvansker En har Lupus og en har en annen autoimmun sykdom som har medført at hub har vært ufør i 7 år, men nå er tilbake. Alle disse er jo syke! I den grad at sykdommene deres medfører ulemper. Hun med lupus må tiø stadighet gå på cellegift. Men de jobber! poenget er: mange flere kunne ha jobbet om de hadde hatt litt vilje Anonymkode: cf1f3...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jevnlig leser jeg hets mot uføre her inne.. om å «leve» på andres skattepenger.. hva er det dere vil oppnå med å skrive slikt? Skal de som er ufør skamme seg for de er syke? Hva tenker dere de skal leve av? Eller tenker dere at de er late og burde kommet seg ut i jobb? Mange uføre - de fleste ser helt vanlig ut, de sitter ikke i rullestol eller er utviklingshemmet.. det er vanlige folk som meg og deg, som har jobbet, gått skole, har barn, er barnløs.. ja, alle kategorier. Dette er folk som har vært gjennom et voldsomt system med leger, spesialister over tid for å få vurdert sin restarbeidsevne. Jeg er arbeidstaker, og for to uker siden ble jeg sykmeldt. Takk og pris for at vi har en velferdsstat som gir oss sykepenger slik at jeg fortsatt kan betale regningene mine. De som er ufør får altfor liten inntekt. De skal forsørge både seg selv, barn og har utgifter som alle andre.. så har du politikere som sier; det skal «lønne» seg å jobbe.. ja selvfølgelig skal det lønne seg å jobbe, men på den andre siden blir de uføre straffet fordi de er syke. De mister over 30% av inntekten sin den dagen de blir ufør.. er det rettferdig? Nei!! jeg håper jeg holder meg frisk og kan holde meg i jobb.. for en vet ikke langt fram når det gjelder helse. Dette kan ramme hvem som helst av oss! La de som er ufør få fred for slike tråder, og heller vis omsorg ❤️ er det noe de uføre vil så er det å være frisk nok til å jobbe. Anonymkode: a5e96...4db Alle skal med.Hets er trendy. Anonymkode: 41cc9...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå