Gå til innhold

Normalt at kjæresten inviterer ex/mor til barnet for å feire sin bursdag med familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig ikke vært sammen mer enn 3-4 måneder og er derfor ikke en del av hans familie ennå. Han skal ha familiebursdag og barnet er selvsagt med på denne feiringen, men exen skal også komme. Virker ikke som han tenker noe over det, virker som en selvfølge for ham.

Jeg er ikke sjalu og det virker virkelig som de to er ferdig med hverandre. Det er flere år siden bruddet. Bare stusser over at det er så «selvfølgelig» at hun er med for å feire hans bursdag. 

Jeg har barn selv og er helt inneforstått med at jeg må omgås exen i ny og ne, men må ærlig innrømme at jeg ikke ser på det som spesielt naturlig å inkludere henne i bursdagen til min kjæreste.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 7713c...e38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trodde først du mente bursdagen til ungen, for ja, det hadde vært normalt. 

Men i sin egen bursdag og flere år siden bruddet. Det er bare rart. 

Anonymkode: 455cd...570

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært barnet hadde jeg selvsagt ikke reagert. Til sin egen bursdag. Mannen er 40 år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at sammensatte familier er så mye. Gjør dette deg usikker på hans følelser,bør du vel bare revurdere hele greia. Om dette er en raus og inkluderende familie, og du sliter med dette vil du nok aldri bli fornøyd og dette vil gnage. 

Dette er jo familien til barnet, og hun har sikkert hatt et godt forhold til dem. Det vil sikkert du også få om dette varer. 

Anonymkode: ee921...ec4

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sin egen bursdag er litt spesielt. 

Anonymkode: 31578...8c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det rart? Mange prøver å ha gode relasjoner selv om det er slutt. Har man barn sammen, har man noe felles for livet.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig det er ganske merkelig at en godt voksen mann har familiebursdag for seg selv uansett. 

Så han er vel veldig familieorientert, da. Og barnets mor er jo familie. 

Anonymkode: cab4a...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at sammensatte familier er så mye. Gjør dette deg usikker på hans følelser,bør du vel bare revurdere hele greia. Om dette er en raus og inkluderende familie, og du sliter med dette vil du nok aldri bli fornøyd og dette vil gnage. 

Dette er jo familien til barnet, og hun har sikkert hatt et godt forhold til dem. Det vil sikkert du også få om dette varer. 

Anonymkode: ee921...ec4

Det gjør meg ikke usikker på hans følelser overfor meg, nei, bare finner det merkelig å invitere exen til sin egen bursdag. Om noen år, hvis vi fortsatt er sammen, hadde det ikke føltes naturlig for meg å ha exen hans der i hans bursdag med min og hans familie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare bra at foreldre kan omgås og samarbeide 👍 veldig bra for barnet 😊 hadde ikke tenkt noe mer over det i det hele tatt 👍

Anonymkode: 0690e...b75

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare bra at foreldre kan omgås og samarbeide 👍 veldig bra for barnet 😊 hadde ikke tenkt noe mer over det i det hele tatt 👍

Hva har barnet med dette å gjøre? Det er mannen sin bursdag

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Detter er litt sånn som meg og min x sin familie. Det er over 12 år siden det ble slutt mellom oss, men jeg er fortsatt en del av familien der. Jeg er med i bursdager, konfirmasjoner, jul eller bare innom svigers en tur. Jeg har et barn til som jeg har fått med en annen, og dette barnet er også en del av den familien. Min x har også passet han dersom jeg har måttet jobb og ikke har barnevakt. 

Vi er heelt ferdig som par, men gode venner og ser på hverandre som nærmeste familie. 

Anonymkode: c05ea...6c7

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Først og fremst tenker jeg at ungen er heldig som har foreldre som kan omgås som venner, jeg som skilsmissebarn hvor mye  det betyr. Dessuten lurer jeg litt på hva du egentlig reagerer på når du understreker både at du ikke er sjalu og at du er sikker på at de er ferdige med hverandre - hvorfor er det så utenkelig at de fortsatt er venner? De fleste som har vært et par og fått barn sammen har en gang vært nære venner og satt pris på hverandres selskap, det er ikke alle skilsmisser som innebærer at alt dette opphører å eksistere.  

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke at det er rart. Det vitner om mennesker som har hatt mye felles og har bestemt å ikke være sammen som par, men man trenger ikke å bryte all kontakt for det. Familien hans har ikke gjort noe og man blir jo glad i hverandre. Så det må være helt greit at de ennå er venner.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har barnet med dette å gjøre? Det er mannen sin bursdag

Og for barnet er det fortsatt bra å se at mamma og pappa er venner og deltar i bursdagene til hverandre. For barn er bursdag en dag man ber venner 👍 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

I stedet for å prøve å finne ut om dette er normalt så tror jeg det er bedre om du kjenner på om dette er OK for deg. Det spiller ingen rolle om det er normalt. Hva andre synes er normalt er likegyldig. Du må avgjøre hva som er et godt forhold for deg, og så må du nesten handle deretter.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Først og fremst tenker jeg at ungen er heldig som har foreldre som kan omgås som venner, jeg som skilsmissebarn hvor mye  det betyr. Dessuten lurer jeg litt på hva du egentlig reagerer på når du understreker både at du ikke er sjalu og at du er sikker på at de er ferdige med hverandre - hvorfor er det så utenkelig at de fortsatt er venner? De fleste som har vært et par og fått barn sammen har en gang vært nære venner og satt pris på hverandres selskap, det er ikke alle skilsmisser som innebærer at alt dette opphører å eksistere.  

Jeg er selv skilt og har mange skilte venner. Ingen har et slikt forhold til sin ex. Det er for meg helt unaturlig og særlig når det kommer ny kjæreste inn i bildet

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Kan det hende at barnet trenger moren sin i selskapet? Har far normalt samvære? Eller er mor med der også? Er det lang reisevei fra mor til far? At mor må reise en time og levere barnet, og at det da er greiere at hun er med i selskapet i stedet for å vente på en kafé i 2 timer? Var de lenge sammen? Hvis de var sammen i 15 år, så har hun vel glede av å treffe ekssvigerfamilien? Er DU invitert?

Anonymkode: 054cf...6d7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ThathaGabor skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke at det er rart. Det vitner om mennesker som har hatt mye felles og har bestemt å ikke være sammen som par, men man trenger ikke å bryte all kontakt for det. Familien hans har ikke gjort noe og man blir jo glad i hverandre. Så det må være helt greit at de ennå er venner.

Jeg er i hvert fall ikke interessert i feire kjæresten min sin bursdag sammen med hans ex. Mulig jeg er sær. Var sikke klar over at det var normalen

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Om de fortsatt er venner er det jo ikke så rart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Kan det hende at barnet trenger moren sin i selskapet? Har far normalt samvære? Eller er mor med der også? Er det lang reisevei fra mor til far? At mor må reise en time og levere barnet, og at det da er greiere at hun er med i selskapet i stedet for å vente på en kafé i 2 timer? Var de lenge sammen? Hvis de var sammen i 15 år, så har hun vel glede av å treffe ekssvigerfamilien? Er DU invitert?

Anonymkode: 054cf...6d7

Barnet er 16 år. 50/50. 10 min med bil. Bor i by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...