AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg vasker håret annenhver dag, men skulle helst gjort det hver eneste dag. Føler meg så fæl den dagen jeg ikke vasker det! Håret mitt blir skikkelig stygt når det ikke er nyvasket, og jeg føler meg så lite velstelt. Er som om håret har alt å si for meg, tror det handler om at jeg føler at jeg ser "skitten" ut på en måte. Hvor skadelig er det egentlig om jeg vasker det hver dag? Bruker ikke tørrshampoo pga det er så mange stoffer i det jeg ikke liker å spraye i håret mitt, samt at jeg ikke føler meg noe mer vel med det egentlig. Hvordan gjør folk det? Får jo fett hår så altfor fort Anonymkode: a3c33...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 Bruker smampoo og balsam fra frisøren. Anonymkode: a3c33...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vasker håret annenhver dag, men skulle helst gjort det hver eneste dag. Føler meg så fæl den dagen jeg ikke vasker det! Håret mitt blir skikkelig stygt når det ikke er nyvasket, og jeg føler meg så lite velstelt. Er som om håret har alt å si for meg, tror det handler om at jeg føler at jeg ser "skitten" ut på en måte. Hvor skadelig er det egentlig om jeg vasker det hver dag? Bruker ikke tørrshampoo pga det er så mange stoffer i det jeg ikke liker å spraye i håret mitt, samt at jeg ikke føler meg noe mer vel med det egentlig. Hvordan gjør folk det? Får jo fett hår så altfor fort Anonymkode: a3c33...d57 Jeg får veldig fett hår og kløende hodebunn om jeg hadde vasket det hver dag... bedre med hver tredje dag. Og heller stripe det lyst for å få det mindre fort fett og mer hold i det 😀 Anonymkode: 696a8...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 Og tørrshampoo må vel slite på håret det og? Anonymkode: a3c33...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker smampoo og balsam fra frisøren. Anonymkode: a3c33...d57 Hvis du får fett hår så er det kanskje feil shampo. Anonymkode: 9064d...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får veldig fett hår og kløende hodebunn om jeg hadde vasket det hver dag... bedre med hver tredje dag. Og heller stripe det lyst for å få det mindre fort fett og mer hold i det 😀 Anonymkode: 696a8...ec1 Hm ja.. Får man mindre fort fett hår og mer hold i det av å stripe det? Trodde det var skadelig for håret å stripe og at man helst ikke burde gjøre det? Anonymkode: a3c33...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du får fett hår så er det kanskje feil shampo. Anonymkode: 9064d...f71 Får fett hår på slutten av dag to uansett hvilken shampoo jeg bruker.. Anonymkode: a3c33...d57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hm ja.. Får man mindre fort fett hår og mer hold i det av å stripe det? Trodde det var skadelig for håret å stripe og at man helst ikke burde gjøre det? Anonymkode: a3c33...d57 Jeg har stripet håret fra jeg var 12, er nå 32. Dette har hjulpet veldig på mitt tynne og fettete hår ja. Blir ikke så glatt og mer hold i det og. Anonymkode: 696a8...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 16. mars 2023 #9 Del Skrevet 16. mars 2023 Har aldri angret på at jeg begynte å vaske håret hver dag hvertfall! Tidliger følte jeg som deg, og prøvde ALL slags råd. Håret ble først fint da jeg begynte å vaske og føne det hver dag. Er fint å slippe å irritere seg over kjipt hår annenhver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg vasker annenhver dag og bruker balsam. Jeg har langt hår og lar det lufttørke. Anonymkode: 5465e...ee6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisu Skrevet 16. mars 2023 #11 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Jeg har gitt opp og vasker hver dag. Har ikke noe å si hva slags sjampo jeg bruker eller hvor lenge jeg prøver å gå med sjeldnere vask, fett blir det på andre dagen uansett hva... Og når det er tynt og kjipt selv nyvasket er det helt krise hvis det ser fett ut i tillegg. Jeg merker egentlig ikke noe til at det sliter mer på håret, føles likt ut som da jeg vasket det sjeldnere (i mitt tilfelle ikke så bra riktig nok, men det må nesten bare være genetisk). Endret 16. mars 2023 av Sisu 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Del Skrevet 16. mars 2023 Vasker håret hver dag - har gjort det hele mitt liv. Har veldig flott hår som ikke er skadet på noen måte. Anonymkode: 0a587...d36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Del Skrevet 16. mars 2023 Vasker håret hver sjette dag. Den syvende begynner det å se litt fett ut. Har langt hår og orker ikke vaske det hver dag. Hvor mye det sliter på håret å vaske det hver dag vet jeg ikke, men mitt hår ser sunnere ut nå som jeg ikke vasker det så ofte. Anonymkode: 65c9f...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg vasker håret hver dag og har gjort det helt siden puberteten. Jeg er nå godt voksen og har alltid hatt flott hår som ikke har tatt skade av daglig vasking. Anonymkode: 008ee...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg får også fett hår på dag to uansett. De siste årene har jeg vasket det hver dag og ser ikke forskjellen, men føler meg ren 🙂 Anonymkode: cdb91...8f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 16. mars 2023 #16 Del Skrevet 16. mars 2023 Folk har ulike hårbunner og hårtyper. Hvis det gjør deg godt, så vask det hver dag. Jeg er også en sånn type som hater 2. dags hår. Har nå prøvd å strekke det til hver 3. dag pga lever med kroniske smerter og ville spare energien det tar, men tror nok det blir annen hver dag for meg fremover. Så en video med hudlege Samantha Ellis via youtube kanalen til Susan Yara i går og hun var veldig avslappet på det at man kan ikke trene håret sitt til å bli noe. Man kan selvfølgelig ha fått fetere hårbunn og fett hår pga hormonforandringer, feil shampoo, stress eller klima, men man har liksom den hudtypen man har. Å gå å irritere seg over det skaper stress, og stress er jo ikke bra for huden (og hodebunnen er jo hud). Jeg bruker Decubal sin Dry Scalp Treatment fordi jeg av og til klør litt i hodebunnen, jeg bruker en god shampoo x 2, balsam i lengdene og kur når det trengs. Jeg farger ikke håret, så da får det slites det som slites, jeg tar så godt vare på det som jeg kan for å føle meg fresh. (Dry Scalp Treatment til de som klør i hodebunnen, så fremt de tåler mentholukt etc, og sjekk ingredienslisten hvis du har allergier: https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/decubal-dry-scalp-treatment-1501,5005074) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 16. mars 2023 #17 Del Skrevet 16. mars 2023 Håret mitt er ikke tørt og slitt,og jeg vasker det omtrent hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken med sulfatfri sjampo. Tipper håret blir fett fordi hodebunnen blir utsatt for såpe så ofte. Ser stor forskjell på håret hvis jeg vasker håret med vanlig sjampo, da blir det fett med en gang. Anonymkode: e09fc...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg vasker håret 1-2 ganger i uken med sulfatfri sjampo. Tipper håret blir fett fordi hodebunnen blir utsatt for såpe så ofte. Ser stor forskjell på håret hvis jeg vasker håret med vanlig sjampo, da blir det fett med en gang. Anonymkode: e09fc...dd0 Oi hm jeg bruker Hårologi fra frisøren og trodde de bare hadde gode ingredienser. Men ser den inneholder Sodium Laureth Sulfate. Så den til og med inneholder Sodium Benzoate - er det ikke det stoffet som er kreftkfremkallende? Trodde dette var et bra merke med fokus på gode ingredienser 🤔 Hvilken sulfatfri shampoo bruker du?🥰 Anonymkode: a3c33...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Del Skrevet 17. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Oi hm jeg bruker Hårologi fra frisøren og trodde de bare hadde gode ingredienser. Men ser den inneholder Sodium Laureth Sulfate. Så den til og med inneholder Sodium Benzoate - er det ikke det stoffet som er kreftkfremkallende? Trodde dette var et bra merke med fokus på gode ingredienser 🤔 Hvilken sulfatfri shampoo bruker du?🥰 Anonymkode: a3c33...d57 Jeg syns Maria Nila sine produkter er gode. Skal jeg investere i veldig gode produkter bestiller jeg fra Function of beauty. ❤️ Men det er litt dyrt og tidkrevende (produseres og sendes fra USA) Anonymkode: e09fc...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå