Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er av en annen opprinnelse enn norsk. Hun har barn med en fyr.

Idag var hun utsatt for en rasistisk kommentar fra en annen utenlandsk person og venninnen min ønsker å anmelde det.

Å kalle noen xxx hxre er selvfølgelig ikke greit, men hun er sur fordi jeg anbefalte å ikke anmelde det. Uten navn og personalia blir jo ikke den andre dømt uansett?

Skal sies at venninnen min ikke er spesielt woke eller sensitiv. 

Anonymkode: feb06...cba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vedkommende blir ikke dømt, men hendelsen statistikkføres. Det har en nytteverdi i seg selv; å få dokumentert omfanget av hatkriminalitet.

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Nei, vedkommende blir ikke dømt, men hendelsen statistikkføres. Det har en nytteverdi i seg selv; å få dokumentert omfanget av hatkriminalitet.

Skal folk  bruke energi på det?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom folk ønsker at kriminalitet skal forebygges så bør de absolutt det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Det har en nytteverdi i seg selv

Men er nytteverdien større enn ressursene som brukes på å håndtere meningsløse anmeldelser?

Hvis en polti ansatt bruker tidne på det, bruker den mindre tid på andre ting som f.eks å ta kriminelle. Så alt annet likt vil du få MER kriminalitet av å sende tomme anmeldelser på ting og tang for "dokumentasjon"

Anonymkode: ebb3d...f82

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo greit å ha en så korrekt statistikk som mulig. Mørketall gjør det vanskelig å kartlegge hvor omfattende et problem egentlig er. Og størrelse på problemet påvirker tiltakene. 

Anonymkode: 98144...04a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hårsår offermentalitet. Jeg forstår at opplevelsen ikke var trivelig, men dette får man bare heve seg over. Dette er det stort sett bare Andro og de andre stakkarslige som bruker energi på og tror at de får gjort noe med... stakkars...

Anonymkode: b2bc5...600

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva har det med rasisme å gjøre? 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun ble ikke utsatt for rasisme. J**** h*** er et skjellsord. 

Anonymkode: 78209...d91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ble hun kalt en hvit hore?

Anonymkode: 7c1ce...94a

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, kan en med annen etnisitet anmelde en med annen etnisitet for rasisme? Rasisme er jo som regel hvit mot farget. 

Anonymkode: d10fa...75b

AnonymBruker
Skrevet

Hun ble kalt en *opprinnelsesland * hore som hadde barn med en hvit mann 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun ble kalt en *opprinnelsesland * hore som hadde barn med en hvit mann 

Det er grovt, uakseptabelt og rasistisk. Uten tvil. Du burde støttet hun i å anmelde! 

Anonymkode: 6dc98...4bc

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er grovt, uakseptabelt og rasistisk. Uten tvil. Du burde støttet hun i å anmelde! 

Tull. Alt for lav terskel for å anmelde. Krenkesamfunn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kall det tull at folk blir spytta på, utelukket fra arbeid, banka og drept pga hudfargen sin. Idiot! 

Rasisme skal tas tak i fra rota! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Á la thaihore eller noe? Er det verre enn bare hore?

Husker ikke hvordan det var med Lan Marie Berg og vietnamesermegge, som blir det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv …

AnonymBruker
Skrevet

Rasisme er så 2022

Anonymkode: 9ce4a...02b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jøss, kan en med annen etnisitet anmelde en med annen etnisitet for rasisme? Rasisme er jo som regel hvit mot farget. 

Anonymkode: d10fa...75b

Really?😂

Anonymkode: c3cf3...50f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Idag var hun utsatt for en rasistisk kommentar fra en annen utenlandsk person og venninnen min ønsker å anmelde det.

Å kalle noen xxx hxre er selvfølgelig ikke greit, men hun er sur fordi jeg anbefalte å ikke anmelde det. Uten navn og personalia blir jo ikke den andre dømt uansett?

Er du fra samme bakgrunn selv ? eller er du etnisk norsk ? 

Vi skal ikke undervurdere hvor sårt det er å bli utsatt for rasistiske hatutsagn, når vi faktisk ikke vet hvordan det føles. Å kalle det krenkelseskultur eller wokism er faktisk litt urettferdig. Jeg som en hvit norsk dame ANER ikke hvordan det føles å være minoritet i eget land, og derfor blir det respektløst å si at andre tar seg for nære av det når de ytrer sine følelser. Det er faktisk ikke opp til meg å fortelle andre hvordan de skal reagere. 

Bare lytt til venninna di, si at du støtter henne i hva hun ønsker å gjøre å vær der for henne? kanskje blåser sinnet over ila en times tid, men å avfeie henne vil jo bare gjøre henne sintere? Noen ganger er det helt greit å bare være stille å lytte når andre forteller om sine opplevelser, uten å komme med råd basert på deg og dine opplevelser. 

Anonymkode: ba336...302

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...