Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 5,5 år blånekter å bæsje på do. Nå har vi lenge hatt en avtale om å slutte i dag, etter å ha telt ned antall bleier som var igjen. Jeg har kjøpt dosete og krakk, men barnet nekter å presse bæsjen ut selv om h*n må. Nå har det endt med hylgråt, skriking og blånekting. Men h*n begynner snart på skolen, og jeg begynner å bli rådvill 🥲 fortsette kampen nå, eller finne frem bleien igjen? 

Anonymkode: 5c258...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg! 

Dere hadde en avtale. Den har du fulgt. Barnet er forberedt på at det skulle skje idag. Sånn er det bare! Barnet er stort nok til å forstå dette nå. Regner med det ikke er noe sykdom/diagnose her?

Barnet kan få to valg: sitte på do når du er tilstede, eller skal du gå ut?

Hvis Barnet vil sitte alene: skal døren være åpen eller igjen?

Lag avtaler, og hold dem. 

Det verste du kan gjøre, er å la barnet "vinne" denne kampen. 

Prøv heller også finne en belønning, hvis det kan hjelpe. 

Anonymkode: d8cdb...f50

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville stått i kampen. Jeg antar barnet er vant til at bleia kommer på igjen hvis hen bare nekter å bæsje. Hvis et så stort barn ønsker å gå med bleie så ville jeg også vurdert å be om henvisning til BUP e.l.

Anonymkode: 7b755...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ville stått i kampen. Jeg antar barnet er vant til at bleia kommer på igjen hvis hen bare nekter å bæsje. Hvis et så stort barn ønsker å gå med bleie så ville jeg også vurdert å be om henvisning til BUP e.l.

Anonymkode: 7b755...088

Hvis man skal stå i den kampen bør det gjøres i samråd med lege, så ikke barnet ender opp med kronisk forstoppelse.

Det kan hende det er lurt å gi avføringsmidler.

Anonymkode: db315...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er ikke redd for toalettet eller lignende?

Eller er det bare at det er mer behagelig å ha på bleie og bæsje der? 

Anonymkode: 59fe8...f78

Skrevet

Kan vi sliter med det samme..hun blir 5 i september...vi har prøvd alt fra månen og tilbake... tilogmed at hun får ny sparkesykkel om hun bæsjer.

Vi kan sitte på potte i flere timer ( fra og til) hun sier ofte at hun må bæsje.. problemet er at det kan ta 5 minutter fra hun sier hun må bæsje..til 2 timer.

Vi har prøvd uten bleie og sakt vi ikke har flere bleier...da hyl skriker hun og der virket som hun blir traumatisk...og om vi nekter å ta på bleie.. så holder hun seg.

Hun sliter også at hun kan få bæsjer som harde som tennisball til myke...

Dette er ikke lett

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett kampen, det finns ikke noe alternativ. Prøv visiblin, klyster, linfrø? Er han forstoppet? En veldig morsom film på iPad til avledning, bare han sitter på do?

Anonymkode: 57506...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...