AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Advarsel ! Svært mye klaging 😝 Jeg jobber i en kjede dagligvare , har jobbet der over 20 år . Vi har hatt et veldig bra arbeidsmiljø , litt uenigheter i mellom ansatte i ny og ne, men aldri noe som har ødelagt stemning . Vi har blitt bygget om, nedbemannet og byttet timer på i løpet av årene . Det er likt i butikk som alle andre steder . Noe vi innimellom har mislikt , men vi har alltid blitt lyttet til . Vi har fått en fin samtale ang timer og alt av ferier er blitt laget til så godt det har kunnet latt seg gjøre . Vi har hatt samme sjef i 20 år . Nk og sjef har hatt godt samarbeid , noe som også har gjort butikken til en flott butikk å jobbe og være kunde i . Vi har gode resultater og ting har virkelig fungert . Vi har vært en stabil gjeng , med kun sesonghjelpere som er blitt byttet pga alder og skolegang . Nå til det store problemet som tittelen gjenspeiler 😝 Sjefen vår er blitt pensjonist og stillingen er nå besatt av en demon 😝😱Ho er ei ei skikkelig drittkjerring ! Ho var null interessert i å komme inn på butikken for gjennomgang med sjefen før han sluttet , dette skulle hun fikse selv . Har drevet en latterlig liten landhandel før , så dette kunne hun jo fikse liksom 🙈 Hadde det bare vært tilfellet …. Ho kom inn som en virvelvind , forandrer alt , uten å høre på noe om hvorfor ting er som de er . Kutter timer , forandrer arbeidstider , kjefter på oss framfor kunder , kutter bestillinger av varer som vi skal ha inne . Hun jobber kun 7-15 , går på fast lønn og tatt alle de gode vaktene selv, klager hvis noen stopper ho for å spørre om noe når ho skal hjem. Ho kommanderer oss rundt , og sier at vi må gjøre akkurat som hun vil . Fordi hun bestemmer, vi har ikke noe vi skulle sagt . Direkte sitat 🙈 Ho har nå sagt at hun ikke skulle kutte timer likevel, så hadde vi personal møte 2 dager etterpå og hun deler ut nye lister der hun kuttet 30 timer ! Kunder flykter , butikken er rotete og vi får tilbakemelding på at vi mangler viktige varer . Vi gikk tom for hvitt sukker liksom 🙈 og det pleier vi ha en halvpalle ekstra av bestandig . Hun har sagt opp 2 unge ekstra hjelper . Uten å gi de oppsigelse . Hun bare skrev de ikke opp på lista . De fikk ikke beskjed før de fikk lista i hånda på personal møtet , og kommenterte at de ikke sto på . Vi ser kollegaer bli behandlet som søppel, vi ser arbeidsmiljøet rakne og butikken forfalle . Timelistene er meldt inn til forbundet , så får vi se på den delen . Hva mer kan vi gjøre ? Anonymkode: 98754...a02 2
Andro Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 (endret) Dere må organisere dere, alle sammen. Bedriften er pålagt å ha et avvikssystem. Skriv alle avvik der. Kjefting, ulovlige turnuser, ugyldige oppsigelser. Loggfør og sørg for at det havner hos butikkens eier. Lag en strategi sammen med tillitsvalgt, og koble eventuelt på Arbeidstilsynet om ikke fagforeningen når gjennom. Antar at dere er i HK, og de er vanligvis flinke på dette. Det som er helt vesentlig er at dere står samla, og holder sammen. Endret 16. mars 2023 av Andro 7 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Dere må organisere dere, alle sammen. Bedriften er pålagt å ha et avvikssystem. Skriv alle avvik der. Kjefting, ulovlige turnuser, ugyldige oppsigelser. Loggfør og sørg for at det havner hos butikkens eier. Lag en strategi sammen med tillitsvalgt, og koble eventuelt på Arbeidstilsynet om ikke fagforeningen når gjennom. Antar at dere er i HK, og de er vanligvis flinke på dette. Det som er helt vesentlig er at dere står samla, og holder sammen. Takk for mange gode råd ❤️ Setter stor pris på det . Vi må holde sammen nå, men hver arbeidsdag nå virker som å bestige et fjell . I dag hadde jeg mest lyst til å sette meg ned å gråte i pausen . Mange er organisterte , men ikke alle . Er en stor kjede , så har lurt på om vi kan snakke med noen oppi systemet . Vet bare ikke hvem . De har jo ansatt dette menneske 🙈 Anonymkode: 98754...a02 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Ikke organiser dere. Bortkasta penger. Anonymkode: aa20e...f23
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Alle ansatte tar en "tredagers" på grunn av psykisk belastning i forbindelse med bytte av sjef som ikke er lydhør overfor sine ansatte. Så kan hun styre butikken sjæl. Anonymkode: b787b...ada 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke organiser dere. Bortkasta penger. Anonymkode: aa20e...f23 Idiot. Anonymkode: 7e2bd...01c 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Send en samlet klage til distriktskontoret. Anonymkode: 2492d...fb1 6
Andro Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I dag hadde jeg mest lyst til å sette meg ned å gråte i pausen . Mange er organisterte , men ikke alle . Er en stor kjede , så har lurt på om vi kan snakke med noen oppi systemet . Vet bare ikke hvem . De har jo ansatt dette menneske 🙈 Ja, det er helt åpenbart at dere må varsle på leders kritikkverdige adferd. Dere bør overlate det til tillitsvalgt. Den tillitsvalgte har et sterkere lovvern enn en alminnelig ansatt i slike konflikter. Håper at dere løser det ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Har dere en regionsjef/distriktssjef dere kan snakke med? Vil jo tro at de over sjefen din er interessert i å ha en butikk som kundene ønsker å handle i 🤞🤞 Hva med tillitsvalgte? Anonymkode: 44969...16e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere en regionsjef/distriktssjef dere kan snakke med? Vil jo tro at de over sjefen din er interessert i å ha en butikk som kundene ønsker å handle i 🤞🤞 Hva med tillitsvalgte? Anonymkode: 44969...16e Ja, det skulle en tro i alle fall 🙈 Distrikt sjefen er han som ansatte henne , og han mener vi må gi henne tid . Føler i det hele tatt at han ikke tar situasjonen alvorlig . Vi tror vel egentlig at klage på henne og hennes lederstil er en ripe i lakken hans , så han vil at dette skal fungere . Er litt tidlig å se på tallene , men vi tror jo det blir synlig nedgang der snart . Mulig de på hovedkontoret vil se litt anderledes på det da 🙈 Anonymkode: 98754...a02 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Andro skrev (12 minutter siden): Ja, det er helt åpenbart at dere må varsle på leders kritikkverdige adferd. Dere bør overlate det til tillitsvalgt. Den tillitsvalgte har et sterkere lovvern enn en alminnelig ansatt i slike konflikter. Håper at dere løser det ❤️ ❤️Takk . Den tillitsvalgte er på vei inn på banen . Bare veldig uvant og rart at vi skulle komme dit at vi skulle trenge henne til dette . Anonymkode: 98754...a02 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alle ansatte tar en "tredagers" på grunn av psykisk belastning i forbindelse med bytte av sjef som ikke er lydhør overfor sine ansatte. Så kan hun styre butikken sjæl. Anonymkode: b787b...ada Dette ville vi aldri gjort pga for mye ryggrad og stolthet i å gjøre en god jobb , men jeg lyver hvis jeg ikke sier at det frister . Er fra nå helt slutt på å gjøre mer enn vi må for butikken, og det er synd . Men ser ut til at det må bli sånn framover . Gjøre akkurat hva man er ansatt for , akkurat innforbi tid. Ingen ekstra goodwill , ikke gjøre ferdig ting før man går hjem . For min del heller ikke svare ja til å komme når noen er syke . Sjefen får stille selv når hun har sagt opp alle som ellers kunne ringes til . Anonymkode: 98754...a02 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Ble helt distrahert over mellomrommene mellom tegnsettingene😰 Streike? Anonymkode: 3f5e8...e19 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke organiser dere. Bortkasta penger. Anonymkode: aa20e...f23 kom med noen mye forslag selv da vel! i stedet for å komme med sånn dritt... Anonymkode: 49572...529 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Tillitsvalgt må ta kontakt med fagforeningen og be om et møte, og prøv å få flere organisert Anonymkode: b2be8...414
Juniper Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Dette er så typisk når det kommer inn en person med klokkertro på egne evner og helt uten den rette kompetansen! Skolebokeksempel på hvordan man ikke skal gjøre tingene! Bruk avvikssystemet. Skriv avvik på varer som mangler fordi sjefen strøyk de fra bestillingene. Skriv avvik på rot. Skriv avvik på alt hun gjør som er regelbrudd. Nedgangen i bestilte varer, omsettning og alt det der som er målbart bør jo fanges opp av distriktskontoret, men tydeliggjør alle problemer. Hadde også sett meg om etter en ny jobb. Det blir drittungt å stå i det der om ikke distriktskontoret kommer på banen raskt. Trolig er det andre butikker i området som med glede overtar dyktige ansatte. 4
Laraa Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Skulle ønske jeg kunne komme med noen gode råd, men jeg er i samme situasjon selv. Forskjellen er at jeg er i helsevesenet, ellers ganske lik utfordring. Det jeg gjør er å skrive ned absolutt alt negativte og det bygger seg opp lag for lag med alt fra turnus til måte hun møter oss på og snakker til oss. Så, lag en slags dagbok med dato og ordrett hva som blir sagt og gjort/ikke gjort. Veldig viktig å få med dato og helst klokkeslett og detaljer. Ikke skriv navn, men intaler i tilfelle notatene kommer på avveie. Så når du og kollegaene har nok til å lage en sak, tar det videre til HR, fagforeningen eller lederene over sjefen deres og tar med en tidslinje med mye grums og uholdbar adferd. Jeg tipper de har interesse av gjør noe. Det er kjedens tap også, at kunder skifter til en konkurrerende butikk hvor de ikke er tomt for basisvarer som hvitt sukker, eller observerer en sjef som kjefter på ansatte foran øynene deres 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 Hei, Hvordan går det, TS? Anonymkode: 35555...c54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå