Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nybegynner og ønsker litt tips om hva dere spiser og når.

Anonymkode: fa883...9f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig mat. Har et vindu på mellom 6-8 timer. Tilpasser fasten livet, ikke livet til fasten. 

Anonymkode: 39a6d...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vanlig mat. Har et vindu på mellom 6-8 timer. Tilpasser fasten livet, ikke livet til fasten. 

Når feks spiser du?

Skrevet

Spiser middag, men ren mat og karboredusert. I tillegg spiser jeg som oftest (men ikke alltid) litt appelsin, ett egg, noe ost, bringebær eller hva det måtte være. Spisevindu fra 16.30 - 20.30 fordi det passer best for min sultfølelse og jobbsituasjon. Drikker kaffe og vann, inkludert Farris. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et relativt langt spisevindu - 06.30 - 17.00. For meg blir det egentlig mer å droppe kveldsen - noe jeg nok sparer endel kalorier på. Spiser normalt, men fornuftig. 

Også spiser jeg chips og snop på fredag og lørdag kveld - men da er frokosten mye seinere. 

Jeg har gått ned 25 kilo (1,5 år) - der de siste 12-13 kg (1 år) har vært etter at jeg la om til mønsteret over. Ingen trening.

Også spiser jeg noe mer i jul/påske etc. 

Om jeg snart stopper opp med nedgang, eller blir stående stille har jeg mulighet til å regulere spisevinduet noe, eller å droppe kveldskos, eller øke aktivitet. Samtidig - jeg klarer fint å leve slik jeg spiser nå - både litt kos og litt disiplin. Og 25 kilo ned er topp, så det viktigste nå er egentlig å ikke gå dem opp. 

Anonymkode: ea818...a6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spisevindu 6-14, lavkarbo.

Anonymkode: b940c...274

Skrevet

Jeg har holdt på med intermittent fasting i tre år, og digger det.

Spiser mellom 12 og 18 i ukedagene, og når jeg vil i helgen. Spiser det jeg har lyst til, men pleier ikke spise mellommåltider. Foretrekker 2-3 store måltider der jeg spiser meg ordentlig mett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spisevinduet mitt er mellom 12 og 18, og jeg spiser egentlig hva jeg vil (sunn og mettende mat så klart, godteri og sånt kun på lørdager)

Anonymkode: 0cfc8...05d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når feks spiser du?

Lunsj i 13-14- tiden også middag kl 19. Ofte noe frukt i mellom de to måltidene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser knekkebrød til frokost, vannfaste resten av dagen og middag til kvelds. Gått ned ganske fort i vekt 

Anonymkode: 88a64...3a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lunsj i 13-14- tiden også middag kl 19. Ofte noe frukt i mellom de to måltidene. 

Det er jo ikke faste 

Skrevet

Når det kommer til periodisk faste, er det viktig å finne en spiserytme som passer for deg. 🍴 Jeg pleier å spise i et åtte-timers vindu og faste resten av tiden. 🙅‍♀️ Det betyr at jeg spiser mellom kl. 12 og 20. 🕛

Når jeg først spiser, så fokuserer jeg på å få i meg nok proteiner, sunt fett og fiber. 🍗🥑🍓 Det holder meg mett og gir meg energi gjennom dagen. Jeg prøver å unngå sukker og raske karbohydrater, fordi det gir meg bare en midlertidig boost før jeg krasjer og blir sulten igjen. 🚫🍰

Husk å drikke nok vann! 💦 Det hjelper på sultfølelsen og holder deg hydrert. Og hvis du er sulten utenom spisetidene, så drikk et glass vann eller ta deg en kopp te. Det kan dempe sulten. 🍵

Lykke til, babe! Du kan klare det! 💪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser mellom 12 - 20 ca. I helgene blir det litt annerledes. 

Anonymkode: 27f3f...fa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er jo ikke faste 

Ok

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiser mellom 12 - 20 ca. I helgene blir det litt annerledes. 

Anonymkode: 27f3f...fa9

Hvordan er dette faste? Er jo en helt vanlig spisemåte uten frokost 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 1.52):

Det er jo ikke faste 

Hun spiser jo ikke mellom 19 og 13 så klart det er faste

Anonymkode: 4e2e2...0dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 20.33):

Hvordan er dette faste? Er jo en helt vanlig spisemåte uten frokost 

Alle faster om natten når man sover, og dropper man frokosten så forlenger man nattfasten. Hvordan mener du at vedkommende ikke faster?

• Liker 4
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 1.52):

Spiser knekkebrød til frokost, vannfaste resten av dagen og middag til kvelds. Gått ned ganske fort i vekt 

Hvilke knekkebrød spiser du og hvor mange til frokost? :) du spiser bare frokost og middag? 

Anonymkode: 83f54...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...