Gå til innhold

Dele selvutvikling med en vennine med samme bakgrunn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i en selvutvikling prosess. Jeg deler daglig med en vennine gjennom melding om min utvikling og hvor fornøyd jeg er med hvor langt jeg har kommet.

Tror dere det er viktig å ha en å gå veien sammen med eller er det best å gå veien alene?

Anonymkode: 91e43...9ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe dere gjør sammen? Er det avtalt at dere/(?) skal dele slikt daglig?

Nå kommer det jo litt an på, men som oftest er det greit å gjøre slik sammen med noen, heller enn alene, men det kommer jo an på div.

Anonymkode: 7e8ff...6d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er dette noe dere gjør sammen? Er det avtalt at dere/(?) skal dele slikt daglig?

Nå kommer det jo litt an på, men som oftest er det greit å gjøre slik sammen med noen, heller enn alene, men det kommer jo an på div.

Jeg sender nok mer oppdateringer enn jeg får, og vi har ikke avtalt det, men..

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde blokkert deg om du hadde begynt med dette uten å ha avtalt det.

Skal man dele dette tar man det enten med sin egen dagbok eller med folk som synes at det er en god ide å bli involvert.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg sender nok mer oppdateringer enn jeg får, og vi har ikke avtalt det, men..

Grunnen til at jeg spør, er fordi det kan bli for mye om det blir daglige oppdateringer, jeg hadde hverfall fått nok. Så interessant er det liksom ikke..

• Liker 1
Skrevet

Tenker det alltid er godt å ha noen å prate med, dele erfaringer, uansett hva det er.

Hold fast ved henne og vær gode til å lytte like mye som å snakke 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere deler samme bakgrunn betyr ikke at dere deler de samme erfaringene. Og det at du deler mer enn du får spørsmål om burde gi deg en pekepinn. 

Personlig tenker jeg at selvutvikling er en personlig reise, det er ditt "selv" som utvikles - ikke "deres" om du skjønner. Venninnen din ville vel valgt å ta samme grep som deg om hun ønsket selvutvikling? 

Det er en spennede reise du er på TS, og det er lett å la munnen flyte over av det hjertet er fullt av. Men kanskje du kan spørre henne de samme spørsmålene du får og se hvor samtalen går. 

Anonymkode: cd9f0...ef6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (42 minutter siden):

Hadde blokkert deg om du hadde begynt med dette uten å ha avtalt det.

Skal man dele dette tar man det enten med sin egen dagbok eller med folk som synes at det er en god ide å bli involvert.

Jeg skriver dagbok, men deler gjerne sider av det jeg skriver der også.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skriver dagbok, men deler gjerne sider av det jeg skriver der også.

Med henne? Uten at hun har bedt om det? 

Anonymkode: 91cff...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Med henne? Uten at hun har bedt om det? 

Ja, jeg har ikke spurt om det er greit, men jeg får respons. Det er jo fint å vise at det er et fint verktøy. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har ikke spurt om det er greit, men jeg får respons. Det er jo fint å vise at det er et fint verktøy. 

Gratulerer, du får herved diagnosen "null sosiale antenner".

• Liker 1
Skrevet

Hvordan responderer hun på denne delingen da? Får du oppfølgingsspørsmål? 

• Nyttig 1
Skrevet

Basert på det du skriver her lurer jeg litt på motivasjonen din for dette?

AnonymBruker
Skrevet
Monolita skrev (12 timer siden):

Basert på det du skriver her lurer jeg litt på motivasjonen din for dette?

Jeg forstår ikke spørsmålet.

Skrevet

Jeg ville ikke likt det. Har opplevd lignende selv, og jeg kjente det ble fryktelig masete etter hvert. 

Ville ha tolket svarene du får til hvorvidt jeg hadde holdt på med dette. Dersom hun spør om masse, så er hun nok interessert, hvis ikke så bør du tone deg ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min beste venninne er litt på det samme, men der er det avklart fra begges side at dette er noe begge er interessert i, og det er lav terskel for å si at "nå er det litt mye og vi må ta dette om et par dager". Ikke at det har skjedd enda, men vi snakker jevnlig om mengden informasjon som deles og at begge er komfortable med det nivået vi ligger på. Vi er litt vimsete begge, så glemmer å spør hvordan den andre har det hvis det stormer litt, så da er det fint at man kan sende oppdateringer uten å ha blitt spurt. 

Dersom noen som helst andre sendte sånne ting til meg, hadde jeg trukket meg unna. Det er ganske heavy å være inkludert i sånne private ting hos andre, og i tillegg kan det oppleves som spesielt påtrengende dersom hun er litt i samme situasjon som du var i før du begynte på reisen din. Det kan bli vanskeligere for henne å ta tak i sine problemer dersom hun blir litt apatisk av å oversvømmes med dine opplevelser. 

Så: snakk med henne. Spør om hun er komfortabel med dette. Lytt nøye til svaret hun gir. Dersom hun sier det er greit, så åpne for at hun har en vei ut dersom det blir for mye. Du krever ganske mye av henne når dette er en enveis greie, og det kan på sikt ødelegge relasjonen deres. 

Anonymkode: ccfff...734

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...