Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Ble ufør for en tid tilbake og det viser seg at jeg hadde uføreforsikring som gir en engangsutbetaling. 
Noen som vet noe om hvor lang behandlingstid forsikringsselskaper har på sånn? Er 18 uker siden det ble meldt inn nå. Ikke hørt noe i mellomtiden. 

Anonymkode: 713c2...abd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. 
Ble ufør for en tid tilbake og det viser seg at jeg hadde uføreforsikring som gir en engangsutbetaling. 
Noen som vet noe om hvor lang behandlingstid forsikringsselskaper har på sånn? Er 18 uker siden det ble meldt inn nå. Ikke hørt noe i mellomtiden. 

Hei, er det via jobben sitt forsikringsselskap?

Jeg hørte absolutt ingenting fra dem før jeg til slutt tok kontakt med advokat. Da gadd de plutselig å svare.

I mitt tilfelle så var det en yrkesskade og  forsikringsselskapet var ikke spesielt velvillige til å betale ut. Men fikk noe erstatning likevel (1,2 milloner) fordi de var bundet av tariffavtalen.

Lykke til 🙂

Anonymkode: b86b9...da9

AnonymBruker
Skrevet

Det er via arbeidsgiver ja.

Dette er ikke yrkesskade men en livs/uføreforsikring som skal betale ut ved uførhet. Var i kontakt med dem for 7 uker siden og da skulle de «behandle den snart» .

Hadde også uførepensjon i et annet selskap via arbeidsgiver og den ble godkjent for 12 uker siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...