AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hei Tenker å stoppe vannet i vasken og så legge planten oppi vannet. Hvor lenge kan planten stå i vannet? Aldri gjort dette før Anonymkode: 07500...5d8
Amossa Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Går sikkert fint en dag eller to, men hvorfor vil du gjøre det på denne måten? For du mener vel at du vil legge rota oppi vasken, og ikke en hel plante i potte?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Jeg bunnvanner alle planter. Lar dem stå i vann maks en time, til den har fått trukket til seg det den vil ha. Anonymkode: e8789...da8 2
Million Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Røtter råtner og surner fort om det blir for mye stående vann i jorda. Når jeg har vannet planter, tømmer jeg ut restvann fra potteskjulere og skåler etter ca 15 minutter. 3
snillochsøt Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Du kan se når de slutter å drikke. Men 15 min holder ja.
Andro Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Kommer an på hva slags planter det er. Er det f.eks. en azalea kan den stå i vann til det slutter å komme luftbobler fra jorda. Da må du ta den opp av vannet, og sette den i skjuler. Jeg har sukkulenter og orkideer som jeg vanner mye hver 14. dag eller sjeldnere, og de tåler å stå i skjulerne til vannet er drukket eller fordampet. De fleste andre planter vil mislike å stå med vann nederst i mer enn et døgn. Når jeg drar på ferie om sommeren setter jeg ale planetene i baljer, og tapper et par cm vann i bunnen. Da holder de seg et par uker. Sukkulentene blir ikke med i dette langtidsbadet naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Tenker å stoppe vannet i vasken og så legge planten oppi vannet. Hvor lenge kan planten stå i vannet? Aldri gjort dette før Anonymkode: 07500...5d8 De eneste plantene mine som tåler å stå direkte i vann lenge, er orkideene mine. Om du skal reise bort ville jeg heller valgt å fylle en brusflaske m vann og tatt tuten nedi jorda. Pleier å funke bra når jeg er borte 2-3 uker Anonymkode: 05659...1b6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Spørs helt på planten. Lar du en potterose stå mer enn fem minutter så drukner den, mens de fleste grønnplanter fint kan stå en time. Anonymkode: b2b0e...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå