AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hvem blir tatt ut og er det helt tilfeldig? Hva sjekker de og går de mange år tilbake på selvangivelsene du har levert før, når de først sjekker? Noen som vel eller har erfart at man har blitt tatt ut i kontroll? Anonymkode: 9fb61...ea5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Det finnes ulike kontroller, så det er vanskelig å svare på. Det kan være noe ved din som vekker mistanke, og da ser de nok tilbake. Andre ganger er det bare at de skal kontrollere en viss gruppe, for eksempel pendlere, og da ser de nok ikke like mye tilbake. Anonymkode: bf21e...706
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Om de kjører tilfeldige kontroller vet jeg ikke. Vært tatt ut i kontroll der de kontrollerte alle som hadde krevd en viss type fradrag. Da regner jeg med de sjekker flere år tilbake? Men i praksis, sånn for min del, var det eneste som skjedde at jeg fikk brev om kontroll og varsel om at skatteoppgjøret kom sent det året. Anonymkode: abf8b...c75
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem blir tatt ut og er det helt tilfeldig? Hva sjekker de og går de mange år tilbake på selvangivelsene du har levert før, når de først sjekker? Noen som vel eller har erfart at man har blitt tatt ut i kontroll? Anonymkode: 9fb61...ea5 De kan gå 5 år tilbake i tid som du kan bli etterlignet for. Litt tilfeldig men de har forskjellig fokusområder hvert år i fjor f.eks var fokusområdet på de som drev utleie av bolig. Et annet år kan det være fokus på de som f.eks har solgt bolig,eller folk som har egne selskapet osv. Anonymkode: 7ee90...205
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem blir tatt ut og er det helt tilfeldig? Hva sjekker de og går de mange år tilbake på selvangivelsene du har levert før, når de først sjekker? Noen som vel eller har erfart at man har blitt tatt ut i kontroll? Anonymkode: 9fb61...ea5 De har forskjellige fokusområder hvert år...og ting blir jo maskinelt sjekket ikke manuelt. Blir du tatt ut for sjekk uten at du er i deres fokusområdet ,så er ofte årsaken at inntekten din er mye lavere enn årene tidligere. Da lyser ofte de røde lysene hos likningskontoret. Anonymkode: 7ee90...205
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Hvordan vet man hvilke fokusområder de har hvert år? Anonymkode: 9fb61...ea5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Hva er det du er redd for å bli tatt for? Husk at det går an å endre skattemeldinga tilbake i tid, om det er noe du vil rette opp i. Anonymkode: bf21e...706
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Jeg er ikke redd og trenger ikke endre noe, ble bare nyskjerrig ut fra at det ble nevnt i en tråd om at noen ble tatt ut i kontroll, hadde ikke hørt om det før. Anonymkode: 9fb61...ea5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har hverken mye penger eller ting å endre på. Har gått på AAP i 2 år nå, å blitt tatt ut "tilfeldig" til kontroll de to siste årene. Venter at det skjer også i år Anonymkode: 27f28...5b0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hverken mye penger eller ting å endre på. Har gått på AAP i 2 år nå, å blitt tatt ut "tilfeldig" til kontroll de to siste årene. Venter at det skjer også i år Anonymkode: 27f28...5b0 Har du fått beskjed om at du er tatt ut i kontroll, eller bare antar du det siden du fikk pengene sent? Anonymkode: 4b56d...0c3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fått beskjed om at du er tatt ut i kontroll, eller bare antar du det siden du fikk pengene sent? Anonymkode: 4b56d...0c3 Antar det siden jeg fikk både skattemelding og penger på siste dag. Anonymkode: 27f28...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå