Gå til innhold

EU kontroll frist, haster

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis du ikke får fikset bilen før fristen så bør du avskilte den.

Hvis du fortsetter å bruke bilen etter fristen så vil det komme avskiltingsbegjæring, blir du stoppet så tar de skiltene og du vil få bot/prikker på førerkortet. Du må også betale gebyr få å få skiltene tilbake etter at bilen er godkjent, for å få bilen til verksted så må du skaffe prøveskilt eller ordne med annen transport.

Din helse er forresten ikke relevant i forhold til regelverket.

Anonymkode: ae0ad...181

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare å be verkstedet som tar EU-kontrollen om å fikse det som må fikses så blir bilen stående der til den er klar.

Anonymkode: 7c78b...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjør bilen på verksted og be de fikse det som skal , det gjorde jeg ble litt over fristen, veldig dumt å kjøre uten gyldig PKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke penger til å fikse problemet. Nytt instrumentpanel lå på ca 10000, og for å fikse det på verksted kom prisen på 15000 sa de. Lurer på om de prøver å svindle meg, ikke vet jeg. Kan ikke noe om bil, og kjenner ingen som kan det heller.
Har vært sengeliggende i 4 mnd pga en stor operasjon så har ikke brukt bilen, men er på bena igjen nå og skal i jobb igjen snart. Så hadde vært greit med en fungerende bil. Men får ikke fikset dette før i morgen desverre...

Anonymkode: 03f9a...ce0

Du får den garantert ikke PKK godkjent hvis instrumentpanelet ikke virker

Anonymkode: 7fc30...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva vil det si å få kjøreforbud? Vil det si at jeg ikke får lov å kjøre noen som helst bil, til og med en leiebil? Eller bare denne bilen som ikke er godkjent? 

Anonymkode: 03f9a...ce0

Det gjelder kun den bilen som ikke er godkjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Betaler man for ny EU kontroll etter at man har fått rettet opp feilene? Hvis dette gjøres samme sted. 

Anonymkode: 17357...b82

Nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...