AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Den tilstanden man havner i, liksom. Jeg er stresset, bekymra, lei meg, sint og alt på en gang. Veksler mellom å fokusere på å finne løsninger, og å prøve å glemme det for en stund ved å gjøre andre ting. Ser på TV, vasker. Men jeg slipper liksom ikke unna det. Hvordan gjør dere det beste ut av slike dager/perioder? Anonymkode: 83478...d12 1
Gjest ti10 Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Jeg tror de fleste gjør som du. Bytter litt på å prøve å finne løsninger og "flykte" fra problemet. Men jeg føler meg faktisk ofte litt bedre etter å ha gått en tur, trent, eller betrodd meg til noen. Det er jo en klisje, men det er noe i dette med "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Hvis man har noe (hva som helst) som funker i livet sitt (eller som man har glede av), er det lettere å takle de førtifem ulykkene som plutselig ramler i hodet på en.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Jeg blir som deg, å veksle mellom å finne løsninger, avledning ved å holde meg opptatt med noe annet, og å kjenne på alle følelsene som varierer mellom sinne, tristhet, frustrasjon og oppgitthet. Jeg tror det er måten å håndtere det, fordi det vil bli for overveldende å stå i følelsene hele tiden, samtidig vil det å kun holde seg opptatt med f.eks mobil for å holde tanker og følelser på avstand bare vil forskyve problemet. Å gruble for lenge for å finne løsninger er heller aldri produktivt. Jeg synes det å veksle mellom disse kan føre meg fremover. Håper det løser seg og du snart får det bedre❤️ Anonymkode: 29f69...76a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Mobiliserer maks, og føler meg sterk. Skrur på autopiloten og skrur av følelser. Gjør alltid noe praktisk om jeg har tid, baker, vasker, trener hardt. På det verste var jeg utslitt etter prøverørsforsøk og abort, det var dødsfall i nær familie og tilhørende konflikter, jeg stod midt i å flytte, og det oppstod en helt forferdelig situasjon på jobb. Har aldri hatt så fyll fryser, og vært så godt trent. Anonymkode: 4ab4e...56c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Dette kommer jo helt an på hvilke typer dårlige nyheter det er snakk om, etter min mening 🤷♀️ Anonymkode: 789d1...c8a
Trolltunge Skrevet 19. mars 2023 #6 Skrevet 19. mars 2023 (endret) Tror jeg har gjort mye ulikt. Har gått helt i spinn og blitt paralysert nesten, eller har sonet fullstendig ut på en måte (mentalt distansert meg fra det mens jeg bare er opptatt av det praktiske), eller har blåst ut i raseri og tårer (gjerne begge deler samtidig). Jeg har ingen fast fasit på hvordan jeg reagerer på negative ting, for det kommer an på mye. Det jeg har notert meg er at de største kriser har jeg taklet mer rasjonelt og "kaldt" praktisk enn egentlig mindre kriser. Om svigermor døde samtidig som jeg fikk vite at min mann hadde vært utro og ventet barn med annen, og min sønn hadde havnet på sykehus med ødelagt fot; Jeg hadde blitt en ren praktisk maskin som kun hadde fokus på å gjøre det praktiske riktig. Jeg hadde fått en sorgreaksjon først når alt var ordnet. Flere mennesker maser på meg i ulike retninger og jeg kommer i en lojalitetskonflikt; Jeg går i spinn og blir som paralysert. Min mann sier/gjør noe som sårer meg veldig, men ikke er grunnlag for brudd: Raseri, snørr og tårer. Det er ikke logisk, men ja slik. Endret 19. mars 2023 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #7 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 12.55): Mobiliserer maks, og føler meg sterk. Skrur på autopiloten og skrur av følelser. Gjør alltid noe praktisk om jeg har tid, baker, vasker, trener hardt. På det verste var jeg utslitt etter prøverørsforsøk og abort, det var dødsfall i nær familie og tilhørende konflikter, jeg stod midt i å flytte, og det oppstod en helt forferdelig situasjon på jobb. Har aldri hatt så fyll fryser, og vært så godt trent. Anonymkode: 4ab4e...56c Har du høyt blodtrykk? Anonymkode: c972a...b37
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du høyt blodtrykk? Anonymkode: c972a...b37 Nei, lavt. Anonymkode: 4ab4e...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå