AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 I går la jeg merke til at en slank trent modell på tv også hadde en bul nederst på magen når hun ble filmet. Sånn som blir en synlig bul i stramme kjoler f eks. Så jeg lurer på om jeg har satt meg et unaturlig og uoppnåelig mål (hvertfall med mindre man blir uforsvarlig undervektig). Er det naturlig å ha helt flat mage mellom hoftene, altså null kurve utover eller har jeg blitt for hjernevasket av fotoshop og positurer på nett? Anonymkode: d6582...de0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Mens man står? Jeg har det om morgen med en bmi på 20. Trener ikke styrke. Anonymkode: 6988f...d8b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Det er vel ganske vanlig at vi har litt ekstra der som kvinner? Livmoren ligger innenfor, og skal beskyttes, og det er derfor vanlig med litt ekstra fett der. Er bare biologisk 🤷♀️ Men det finnes helt sikkert kvinner som har helt flat mage, vil tro det er genetisk og en svært lav fettprosent. Anonymkode: 50a78...28e 7 1
DMS Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Trur det er veldig individuelt. Før ørten svangerskap hadde eg heilt flat mage sjølv om eg etter bmi var overvektig, eg har skikkeleg timeglasfigur. Venninne som elles var slankare og lettare enn meg kunne ha meir «kul» på magen. Same som at eg trur eg måtte hatt ein sjukt låg bmi for å kunne ha noko form for thighgap. Vi har ulike kroppar. 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Altså. Jeg har ingenting ekstra der. Det vil si, lav fettprosent, slik at når jeg strammet magen og trykker midt nede mellom hoftene, så gir ikke magen etter og tingen forsvinner ikke inn i noe som helst. Lite underhudsfett. Likevel har jeg altså en liten kurve der, som er synlig i trange skjørt eller kjoler. Anatomien er slik, at med involler og musklatur i nedre del av magen, samt at man inntar fast føde, så går magen mer ut der enn oppe ved midjen. så ja, jeg tror målet ditt er helt urealistisk hvis du tenker helt flatt på det spesifikke stedet.. Ta en tur på treningsstudio. Unge jenter med urørte (sånn svangerskapsmessig) som er meget godt trente har fortsatt en kurve der. Anonymkode: fc3d1...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Selv med flat mage vil du ha dager du er oppblåst ol, basert på hva du spiser, søvn osv Anonymkode: 386a8...1f6 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Noen er naturlig tynne og har sikkert helt flat mage. Selv har jeg 20 i BMI og er slank, men har liten bul ut nederst på magen. Anonymkode: bf77c...964 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Mens man står? Jeg har det om morgen med en bmi på 20. Trener ikke styrke. Anonymkode: 6988f...d8b Må legge til at det ikke er slik i dagene før og under menstruasjon. Da er jeg oppblåst. Anonymkode: 6988f...d8b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må legge til at det ikke er slik i dagene før og under menstruasjon. Da er jeg oppblåst. Anonymkode: 6988f...d8b Men utenom mens har du ingen bul overhodet mellom hoftekammene eller fra midten av brystkassen og ned til tissen? Er det ingen kurve der rett over venusberget? Anonymkode: d6582...de0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men utenom mens har du ingen bul overhodet mellom hoftekammene eller fra midten av brystkassen og ned til tissen? Er det ingen kurve der rett over venusberget? Anonymkode: d6582...de0 Ikke rett etter jeg har stått opp nei. Hoftebena er lengst fram. Altså jeg ser helt normal ut, kroppen har konturer. Men magen er flat og tom de fleste morgener. Anonymkode: 6988f...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Jeg tror bare det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg har bmi på 20, og har tydelig muskeldefinisjon på rygg og lår, men har tydelig fett på magen. Ingenting på rumpe, lår, eller overarmer/rygg. Jeg trener styrke 3 ganger i uken og jogger hver dag, og er i ganske god form altså. men jeg har bare alltid hatt gode valker rundt magen helt siden jeg var sånn, 10 år. Jeg har slått meg til ro med det, jeg er jo sterk, og blir sterkere for hver dag, og kommer langt med tightser/shortser som holder magen "på plass" når jeg skal ha på meg kjole, og ellers så driter jeg litt i om folk ser at jeg bare har litt epleform. Anonymkode: 1dc76...a01 2 1
solflekken Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Ja, det er mulig, men de fleste so har helt flat mage er født med det. Det går sikker an å ta en for for plastikk operasjon. Men vil helst ikke anbefale noe slik 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror bare det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg har bmi på 20, og har tydelig muskeldefinisjon på rygg og lår, men har tydelig fett på magen. Ingenting på rumpe, lår, eller overarmer/rygg. Jeg trener styrke 3 ganger i uken og jogger hver dag, og er i ganske god form altså. men jeg har bare alltid hatt gode valker rundt magen helt siden jeg var sånn, 10 år. Jeg har slått meg til ro med det, jeg er jo sterk, og blir sterkere for hver dag, og kommer langt med tightser/shortser som holder magen "på plass" når jeg skal ha på meg kjole, og ellers så driter jeg litt i om folk ser at jeg bare har litt epleform. Anonymkode: 1dc76...a01 Ja det var mitt poeng også. Vi har samme bmi, men jeg har fettet på lår, rumpe og legger. Men magen er stort sett flat. Jeg trener svært lite. Det er genetisk hvordan man ser ut som «slank». Anonymkode: 6988f...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Jeg er over femti og har six-pack halve året. Da har jeg også helt flat mage. Til gjengjeld har jeg også et midjemål som er høyt, jeg har ingen midje og også litt flatere rumpe (selv etter tusenvis av økter på rumpa). Trener mye og er muskuløs. Har sett videoer av meg bakfra og jeg ser litt "bøs" ut, litt som Marit Bjørgen. Er gener og kroppsbygningen min som gjør at magen min er flat når jeg har lavere fettprosent. Vinterstid har jeg bare en tykkere mage, den er jevnt over tykk, uten noen kul nederst. De fleste andre damer jeg kjenner, har den lille kulen nederst, uansett hvor slanke og tynne de er. De har også en mye mer kvinnelig kroppsfasong, med det mener jeg smalere midje og større rumpe. Jeg elsker frodige kvinnekropper, men dessverre har jeg det ikke selv. Så mye kommer nok an på fasong, fett, gener osv. Anonymkode: d43ca...8fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Det er veldig genetisk. For mange (de fleste) kvinner, er dette det første stedet fett vil legge seg, og det siste stedet fettet vil forlate. Da må man altså få en farlig lav fettprosent om man skal bli helt flat. Noen kvinnekroppen lagrer ikke mer fett der enn andre plasser fettet fordeler seg litt mer oppover magen og legger seg gjerne på andre deler av kroppen om man går opp i vekt. Jeg har en sånn jeg også. Akkurat nå har jeg en BMI på 23 (trener styrke 3 ganger i uken og går mye hver dag), men den var der også da jeg hadde en BMI på 19. Når jeg dør, så er nok den kulen det siste som blir igjen 😅 Anonymkode: 22f40...33b 2
Andro Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 Du skal ha en kul på FUPA, ja. Det skal være mulig å bo der inne, og det er lagd plass til det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Andro skrev (13 minutter siden): Du skal ha en kul på FUPA, ja. Det skal være mulig å bo der inne, og det er lagd plass til det. Jeg er unormal jeg da? For jeg har ikke en kul der og har til og med født velskapte barn. Anonymkode: d43ca...8fb
Andro Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er unormal jeg da? For jeg har ikke en kul der og har til og med født velskapte barn. Noen er slik, og det er fint, så lenge kroppen fungerer 🙂 Vi er ulike, og det er dumt å måle seg med andre. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 Magen kan bli helt flat med fettsuging. Anonymkode: 094f0...983 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 Det kommer også an på om livmoren tilter litt framover. Det kommer også litt an på svai i ryggen. Anonymkode: 6988f...d8b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå