AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hadde ingen problemer med å slutte å røyke, men gruer for å bli avholds. Har drukket 3-6 halvlitere/dag i ca 5 år for å komme gjennom et liv med angst og depresjon. Noen som har erfaring? Anonymkode: ceb65...7e6 2
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Jeg synes alkohol er mest vanskelig. Jeg har klart meg uten sprekker på snus i ni måneder nå. Jeg savner det og vurderer ofte å begynne igjen. Alkohol må jeg ha antabus for å holde meg unna. Hvis ikke drikker jeg. Jeg er rusavhengig av multiple stoffer, men er vel alkohol som er det største problemet for terskelen min er lavere siden det et lovlig og sånt. Alkoholen døyver jo så mye. Psykisk smerte, ensomhet, kjedsomhet og en får en falsk lykke, tiden går fort osv. Det blir en venn. Det er snus/røyk også, men. Jeg vil anbefale deg å ta antabus en periode. Da må du bare velge å være avholds to ganger i uken når tablettene skal tas. Mot 240 ganger hver ettermiddag til kl er 20.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Alkohol er helt klart verst. Ingen dør av å brått slutte å røyke sigaretter. Men dersom en hardbarka alkoholiker går cold turky kan det ende med død. Anonymkode: 9c51a...b54
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Alkohol er helt klart verst. Ingen dør av å brått slutte å røyke sigaretter. Men dersom en hardbarka alkoholiker går cold turky kan det ende med død. Anonymkode: 9c51a...b54 Joda, men den psykiske avhengigheten er verst. Det er den som gjør at mange begynner igjen på nytt og på nytt. De fysiske abstinensene kan være ille ja, men veldig mange misbruker alkohol uten å bli så fysisk avhengig. Likevel har de et skadelig forbruk og det er den psykiske avhengigheten som gjør at det er virkelig vanskelig å slutte. Jeg har hatt abstinenser som krevde medisinering, og selv om det var ille så var det kortvarig i forhold til den psykiske delen som jeg ennå strever med. Endret 16. mars 2023 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Jeg hadde store alkoholproblemer i 4 år, og er tørrlagt nå etter behandling. Syns faktisk snus er det aller verste, det var lettere med både alkohol og røyk 😅 Anonymkode: 3c10f...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå