Piggsopp Skrevet 18. mars 2023 #21 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 12.03): Ja, jeg ønsker konkrete forslag til produkter. "Kylling" klarer jeg åpenbart å tenke meg frem til selv. Det er heller ikke fettet jeg er mest redd for i bacon, men det faktum at det er prosessert mat. Ellers skal du ha mange takk for hjelpen med å presisere hvorfor jeg opprettet tråden. Anonymkode: 0c608...956 Kjøp en variant av bacon som er minimalt prossesert da vel. Sideflesk er som regel bare saltet. Det står også på bacon-pakkene om de er røyker eller tilsatt røykaroma. Det førstnevnte er jo sunnere. Et alternativ kan jo være å tilsette spekepølse. Mye smak, trenger ikke så mye pølse heller. Prøv rødvinspølse eller Chorizo fks. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #22 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 10.54): Jeg har helt dilla på å steke bacon og spise med grønnsaker, men det er jo ikke så veldig sunt.. Er det noen som har tips til en god erstatning som er litt sunnere? Anonymkode: 0c608...956 For å gjøre måltidet sunnere så kan du for eksempel bytte ut grønnsakene med egg. Egg og bacon er jo herlig sammen. Bacon passer også godt sammen med kylling for eksempel. Skjær et dypt hakk i en kyllingfilet, fyll den med ost og pakk dette inn i bacon. Baconstrimler kan også flettes og brukes som et ytterlag (rundt en stek for eksempel) eller som en bunn. Jeg kan anbefale det som pizzabunn. Anonymkode: a9b38...aab 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå