Gå til innhold

Har kjørt bil i 15 år og aldri blitt stoppet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt stoppet av politiet. Aldri måtte vise førerkort og vongkort.

Ikke engang når jeg har handlet i Sverige har jeg blitt stoppet i tollen. Bare blitt vinket videre

Bor på det sentrale østlandet og kjører en familiebil. Er dette normalt?

Anonymkode: ba2a2...782

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en ypperlig kandidat til å melde seg som muldyr for smugling. 

Anonymkode: b943a...f13

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kjører en blå eller grønn Toyota Avensis 2016-modell?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller aldri blitt stoppet. Men de jeg kjenner som har blitt stoppet er de som kjører mye om natta, gjerne i helgene. 

Anonymkode: f77e8...fe5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har heller aldri blitt stoppet. Men de jeg kjenner som har blitt stoppet er de som kjører mye om natta, gjerne i helgene. 

Anonymkode: f77e8...fe5

Stemmer. Samboeren min jobbet før slik at han begynte eller sluttet skiftet sitt midt på natten. Da ble han stanset støtt og stadig. 

Hjalp ikke at han hadde kjøpt bilen fra en tidligere narkoman/vinningskriminell i bygda heller, alle politifolk i distriktet kjente igjen skiltene. Vink vink, gå på en rett linje. 🤪 Til slutt sa han fra at de måtte notere at bilen hadde ny eier etter den kriminelle gærningen, for han ble så lei av å bli stoppet. 

Anonymkode: 1beae...2d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, første og siste gangen jeg har blitt stoppet av politiet var i 1998.

Anonymkode: daca5...c95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke engang når jeg har handlet i Sverige har jeg blitt stoppet i tollen. Bare blitt vinket videre

Du er kvinne, du er voksen, du kjøre Volvo, Toyota , KIA tilsvarende , du kler deg diskret, bilen din ha kjipe felger og glir inn i omgivelsene, ingen husker den. Du kjører sjelden på natten i helgene. Du har barn/barnesete i bilen.

Min datter har heller aldri blitt stoppet i sin Golf.

Men:

Min sønn er 20, aldri bøtelagt for verken telefonbruk, bilbelte eller fart.

Men han er gutt, han kjører BMW 3 serie, ute på veien på kveldstid. Stoppet 5 ganger sist året i "rutinekontroller".

Han er blond med blå øyne så vi kan ikke skylde på rasisme, etnisitet eller sosioøkonomisk ting heller.

Som far til en ung gutt som er ute i trafikken fra 16 år på Lett MC eller moped så lærer man fort at man bør holde seg edru og være klar til å rykke ut. Når din 17 åring er stoppet av politiet i en "rutinekontroll" langs vegen.

Sånn er det bare.... 

Anonymkode: 4a138...e37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja

Anonymkode: e98d9...73a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjørt bil daglig i by og omegn i veldig mange. Har blitt stoppet to ganger;

1) tydelig opplæringssituasjon, kun sjekk av bil mot førerkort mot vognkort. Hun knotet mye, ble litt forvirret over at jeg kun var medeier på bilen i vognkortet, og han som stod bak henne måtte forklare en del. 

2) rutine promillekontroll kl 10 en hverdag litt utenfor sentrum, de vinket inn puljer med biler så stod i kø for test. 

Pent kledd kvinne, nå ca 40, klassik familiebil-SUV i øvre prisklasse. Sjeldent på veiene etter kl 21, aldri natt. 

Anonymkode: da084...123

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo ikke noe om du er mann eller kvinne. Dette er den desidert største faktoren når det kommer til å bli stoppet i trafikken.

Kvinner blir ikke stoppet fordi det ikke er noen statistiske holdepunkter for å stoppe dem.

Anonymkode: 8829b...68b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne, har straks hatt førerkort i 30 år.  Blitt stoppet 4 ganger, en gang vognkort og førerkort, to ganger rutinemessig promillekontroll og en gang teknisk kontroll.  Mannen kjører mye mer bil enn meg, og har kun blitt stoppet en gang på like mange år.  Han kjører finere bil enn meg. Min bil er cirka 10 år gammel, men meget velholdt.  Alle gangene jeg er blitt stoppet, var det med betydelig dårligere bil.

Jeg har sett at det er hyppige kontroller (mest fart og mobil/setebelte) her i området nå.

Anonymkode: 4f315...a81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver jo ikke noe om du er mann eller kvinne. Dette er den desidert største faktoren når det kommer til å bli stoppet i trafikken.

Kvinner blir ikke stoppet fordi det ikke er noen statistiske holdepunkter for å stoppe dem.

Jeg kan egentlig svare for min mann også.

Han har aldri blitt stoppet, aldri vært i en promillekontroll.

Vi kjører de samme bilene. Han har kjørt i 5 år mer enn meg. Men sykler stort sett til jobb så kjører sjeldnere i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er mann og har kjørt bil i 26 år daglig (i Oslo området) og aldri blitt stoppet i rutinekontroll 

Anonymkode: 1a17c...8ba

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du er kvinne, du er voksen, du kjøre Volvo, Toyota , KIA tilsvarende , du kler deg diskret, bilen din ha kjipe felger og glir inn i omgivelsene, ingen husker den. Du kjører sjelden på natten i helgene. Du har barn/barnesete i bilen.

Min datter har heller aldri blitt stoppet i sin Golf.

Men:

Min sønn er 20, aldri bøtelagt for verken telefonbruk, bilbelte eller fart.

Men han er gutt, han kjører BMW 3 serie, ute på veien på kveldstid. Stoppet 5 ganger sist året i "rutinekontroller".

Han er blond med blå øyne så vi kan ikke skylde på rasisme, etnisitet eller sosioøkonomisk ting heller.

Som far til en ung gutt som er ute i trafikken fra 16 år på Lett MC eller moped så lærer man fort at man bør holde seg edru og være klar til å rykke ut. Når din 17 åring er stoppet av politiet i en "rutinekontroll" langs vegen.

Sånn er det bare.... 

Anonymkode: 4a138...e37

Ja, og sånn burde det være. De arbeider selvsagt ut ifra hvem som statistisk sett utgjør den største risikoen i trafikken, og da er en 20 år gammel guttunge i BMW en perfekt kandidat.

Anonymkode: 78701...696

AnonymBruker
Skrevet

Kjører bil med henger på jobb, vegvesenet får ståpikk og kaster seg ut i veien for å stoppe meg. Hver. Jævla. Gang. Aldri fått bot.

Du er 100% A4 og glir inn i massene, derfor slipper du. 😅

Anonymkode: b83fc...ba0

Skrevet

Stoppet siste gang i 2004. Ser politiet på veiene støtt og stadig. Ser også mange kontroller etc. Aldri blitt stoppet. Kjører en Nissan Leaf. Men jeg er ingen bilperson. For meg kun et A-B middel. Kjører i fartsgrensene. Ligger aldri 10-15 over som jeg vet er en vanlig praksis her i landet. Mest pga rekkevidden er elendig på Leafen om man ligger over fartsgrensene hele veien. 

Aldri kjørt f.eks BMW,Audi eller andre bilmerker som jeg har notert meg blir stoppet mye oftere. Har en kompis med en nyere og sprek BMW. Han blir stoppet gjerne 2 ganger i måneden-ish.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjører bil med henger på jobb, vegvesenet får ståpikk og kaster seg ut i veien for å stoppe meg. Hver. Jævla. Gang. Aldri fått bot.

Du er 100% A4 og glir inn i massene, derfor slipper du. 😅

Anonymkode: b83fc...ba0

Når du er i stand til å bruke slike begrep sier det meg at det er en del mer med din fremtoning og stil som gjør at de stopper deg, enn at du er en mann med henger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører typisk familiesuv. Volvo. Spreke felger, men ellers ganske kjedelig. 

Blitt stoppet 1 gang. Parkeringen på skolen. De stoppet alle, sjekket bilbelte og sikring av barn. Mange politifolk, typisk opplæring (både av studenter og foreldre som kjører barna til skole). 

I mime yngre dager kjørte jeg en rånebil. Ble stoppet i en kontroll, der de sjekket dekkene. 

Anonymkode: b134e...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...