AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Har vært sammen med typen i 7 år. Vi har et normalt forhold med opp og nedturer, men for noen måneder siden sa han noe som jeg ikke klarer å gi slipp på. Han sa at en han jobber med ser bra ut. Jeg er selv veldig usikker på meg selv og det vet han. Jeg har sport han i ettertid hvorfor han sa det, og han sier bare enten at han ikke husker å ha sagt det eller at han ikke mente det. Jeg vet at det er normalt å tenke at andre personer er pene osv, men det gjorde ekstra vondt å høre det fra han og jeg klarer ikke gi slipp på det. Flere som har opplevd det samme? Anonymkode: c7bfd...07d 1 1
Goodtimes Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 En ting er å tenke at andre er pene etc, men å si det sånn skaper jo bare usikkerhet. Dette er med på å skape en usikkerhet i hjemmet som f. eks at når han drar på jobb, så sitter han der og ser på hun pene dama han snakka om osv. Det varierer jo veldig fra par til par hva som er akseptabelt og ikke, men her høres det jo ut som dere ikke har for vane å snakke om andre mennesker på denne måten. Hvordan er det ellers? Jeg og dama kan sitte å se transformers hvor dama bare sier ''Hadde hoppa i køya med Megan Fox ja'' hvorpå jeg svarer ''Hadde blitt med der gitt'', men det er slik vi har det. Kan ikke du bare si at det har starta en meget kjekk kar på jobben din da? Se hvordan han reagerer osv. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Det var ubetenksomt, ja. Særlig når han vet du er usikker på deg selv. Jeg hadde også en kjæreste en gang som sa lignende ting. For eksempel var vi samlet en gjeng til 17.mai-frokost, og etterpå ville han ned til sentrum "for å se på alle de fine bunadsdamene". Også sendte han meg melding en gang han var på lønningspils med mannlige kollegaer, og nevnte at et par "pene brunetter" hadde satt seg ned ved bordet deres, og det var visst stas. Jeg fikk derimot ALDRI komplimenter av ham. Så det forholdet tok slutt, ja. Anonymkode: b3d85...6e8 10 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Etter 7år, høres strevsomt ut. Her har vi alltid kommentert vakre mennesker. Vi har vært sammen i 20år. Anonymkode: 28343...a90 13
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etter 7år, høres strevsomt ut. Her har vi alltid kommentert vakre mennesker. Vi har vært sammen i 20år. Anonymkode: 28343...a90 Mens jeg og mannen er gift og har vært sammen i 15 år uten å ha for vane å kommentere at andre ser bra ut eller at vi vil hoppe til køys med dem (for meg høres dette mer slitsomt ut). Folk er forskjellige, skjønner godt at ts synes dette var litt sårt Anonymkode: 92b8c...344 11 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er selv veldig usikker på meg selv og det vet han. Kanskje du burde jobbe med denne usikkerheten din. Om du skal gå gjennom livet og belage deg på at andre skal ta hensyn til den, vil du nok ofte bli skuffet. Sier ikke at typen din ikke skal ta hensyn til det, men glipp kan skje, og da bør du ha startet arbeidet med deg selv så du ikke blir så påvirket. I bunn og grunn er det du som må ta ansvar for ditt eget liv. Anonymkode: ec715...4a1 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var ubetenksomt, ja. Særlig når han vet du er usikker på deg selv. Jeg hadde også en kjæreste en gang som sa lignende ting. For eksempel var vi samlet en gjeng til 17.mai-frokost, og etterpå ville han ned til sentrum "for å se på alle de fine bunadsdamene". Også sendte han meg melding en gang han var på lønningspils med mannlige kollegaer, og nevnte at et par "pene brunetter" hadde satt seg ned ved bordet deres, og det var visst stas. Jeg fikk derimot ALDRI komplimenter av ham. Så det forholdet tok slutt, ja. Anonymkode: b3d85...6e8 Ga du han komplimenter da? Anonymkode: 5b51a...acc
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Hei, TS. Du er ikke vakrest i verden. Jeg er ikke vakrest i verden. Dette må vi bare lære å leve med. Å snakke om det kan være bra. 4 2
Vibelator Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (9 minutter siden): Hei, TS. Du er ikke vakrest i verden. Jeg er ikke vakrest i verden. Dette må vi bare lære å leve med. Å snakke om det kan være bra. Helt sant.Alle ser fine mennesker hver dag både på tv,nett og ute. Menn ser på fine damer og damer ser på trente menn,slik er det bare 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Sa han bare at hun så bra ut? Det er vel ikke noe å ta på vei for? Hvis han sa hun var penere enn deg, eller at han fantaserte om henne så hadde jeg skjønt deg, men at han ser hun er pen? Han er vel ikke blind. Anonymkode: 0a920...00f 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (7 timer siden): Hei, TS. Du er ikke vakrest i verden. Jeg er ikke vakrest i verden. Dette må vi bare lære å leve med. Å snakke om det kan være bra. For meg høres det ikke ut som om TS tror hun er vakrest i verden i det hele tatt. At han ikke greier å bestemme seg for om han ikke mente det eller ikke husker det, tyder jo på at han husker samtalen. Alle forhold har ulik dynamikk ift hvordan man snakker om andre, og det virker ikke som om det er kultur for slik prat i deres forhold. Om hun synes det er ukomfortabelt kan jo kjæresten ta hensyn til det. Jeg tenker at det ikke koster så mye å la være å snakke om andres utseende. Anonymkode: 49356...615 2
Snok1 Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Om hun synes det er ukomfortabelt kan jo kjæresten ta hensyn til det. Jeg tenker at det ikke koster så mye å la være å snakke om andres utseende. Enten får to mennesker tilpasse seg hverandre eller finne ut at de ikke passer til hverandre. Dersom TS krever å bli båret rundt på en rosa sky av illusjoner om ytre skjønnhet vil jeg si at det er mye å be om. Jeg ville betakket meg, men jeg er også svært bekvem med selv å være gjennomsnittlig på en god dag. 1
Andro Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Vi kommenterer den slags om andre hele tiden vi 🙂 Ingen av oss blir skremt. 7
Hjelpsom Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Å synes andre mennesker er fine betyr jo ikke at partneren ikke synes du er finest og perfekt for h*n. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Jeg ser at generasjonen som er pakket inn "du er spesiell " og beskyttelse fra alt ubehagelig nå har vokst opp. Anonymkode: d7d4b...a78 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Useless skrev (2 timer siden): Å synes andre mennesker er fine betyr jo ikke at partneren ikke synes du er finest og perfekt for h*n. Nettopp 👍 Jeg er sikker på at mannen min synes det er mange andre pene damer der ute. Og han ser helt sikkert på dem. Hender jeg gløtter på kjekke menn også. Han har kommentert at justisministeren er pen, eller at en eldre programleder ser sprek ut. Jeg vet uansett at det er meg han elsker og vil ha, selv om vi mennesker liker å se på det som er pent i verden, samme om det er mennesker, ting eller natur. Anonymkode: 3943b...9f0 2
911 Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 17.26): Sa han bare at hun så bra ut? Det er vel ikke noe å ta på vei for? Hvis han sa hun var penere enn deg, eller at han fantaserte om henne så hadde jeg skjønt deg, men at han ser hun er pen? Han er vel ikke blind. Anonymkode: 0a920...00f Helt riktig. Selv om vi er i et godt forhold er vi ikke blinde, verken menn eller kvinner. Jeg ser stadig både gutter/menn og kvinner jeg synes er veldig fine. Noen av disse kommenterer jeg for henne og hun gjør det samme til meg. Vi har vært sammen lenge og stoler på hverandre.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 At du ikke tåler å høre at det finnes andre attraktive mennesker skal du ikke gjøre til at er mannen din sin feil. Her er det kun din egen psyke som er problemet. Om man er i et forhold hvor man ikke kan si slike ting til hverandre så er det noe galt i utgangspunktet. Er det noen spesiell grunn til at du har så lav selvtillit? Anonymkode: 39a8a...845 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #20 Skrevet 19. mars 2023 Min eks gjennom 12 år kommenterte aldri noe eller noen, men han snakket generelt lite, å sa aldri noe til meg heller. Det var liksom naboen som kommenterte det hvis jeg hadde pyntet meg eller noe. Men jeg vet jo at naboen ikke ville ha meg. Men han ga komplimenter, som jeg ble glad for, som løftet dagen min. Noe han nok gjør til sin kone også. Men jeg la jo ikke noe mer i det enn om en venninne hadde sagt det. Nå har jeg fått meg ny kjæreste. Han er ganske annerledes på dette området. Han er superflink til å gi meg både komplimenter og vise at han liker meg. Men han kan også bruke ord som at hun er en pen dame osv. om andre. I starten ble jeg veldig ukomfortabel. Har som deg, ikke den beste selvtilliten etter det tidligere forholdet. Men det er jo ikke hans feil. Dessuten vet jeg at usikkerhet kan gjøre andre mindre attraktive. Men jeg har reflektert en del rundt det. Har kommet frem til at noen mennesker er bare sånn, å det kommer frem på flere måter. Han er helt annerledes enn min eks, men det er jo det jeg liker blant annet. Han kommenterer aldri ufint eller "hun ville jeg hatt sex med" liksom. Så min konklusjon er at jeg liker åpenheten bedre. For jeg er sikker på at min eks også så mange pene damer rundt om. Ikke at man skal eller må kommentere alt eller alle, men en og annen kommentar om en annens utseende burde ikke gjøre oss såå usikre. Så det at han ikke "husker" er nok et forsøk på å skåne deg. Det er nok slitsomt for at han du ikke klarer slippe den kommentaren. Det er jo deg han vil ha. Samtidig skjønner jeg at det er rart, sånn ut av det blå, om dette ikke er en sjargong dere pleier ha, om det er "ny oppførsel". Men kanskje du skal være litt mer raus, hvis han ellers viser at det er deg han vil være med. Anonymkode: aa413...a15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå