AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Det ser ut som prislappen ligger på fem hundre tusen Anonymkode: c49b2...c25
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Det koster kun en halv million om du tar graden på BI. Studerer du økonomi på et av de offentlige universitetene og høyskolene får du graden gratis. Anonymkode: 01f43...8ee
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det koster kun en halv million om du tar graden på BI. Studerer du økonomi på et av de offentlige universitetene og høyskolene får du graden gratis. Anonymkode: 01f43...8ee De fleste opparbeider seg gjeld til lånekassen på minst 500.000 ved å ta en master i økad. Selv angrer jeg på at jeg ikke valgte bi for da hadde alt vært betalt underveis. Anonymkode: c2aa4...c46
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det ser ut som prislappen ligger på fem hundre tusen Anonymkode: c49b2...c25 Nei, åpenbart ikke. Skaff deg en skikkelig utdannelse, og så kan du lære ledelse og økonomi på siden gjennom kurs bekostet av arbeidsgiver. MBA er en fullstendig oversolgt grad hvis du ser bort fra enkelte spesialiseringer.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 3 hours ago, Snok1 said: Nei, åpenbart ikke. Skaff deg en skikkelig utdannelse, og så kan du lære ledelse og økonomi på siden gjennom kurs bekostet av arbeidsgiver. MBA er en fullstendig oversolgt grad hvis du ser bort fra enkelte spesialiseringer. Og hva er det mener du? Anonymkode: 61c47...9a9
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og hva er det mener du? Anonymkode: 61c47...9a9 Noe som representerer ekte kunnskap som er etterprøvbar og som gjerne krever en viss innsats å tilegne seg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (6 minutter siden): Noe som representerer ekte kunnskap som er etterprøvbar og som gjerne krever en viss innsats å tilegne seg. Dummeste jeg har lest i dag. Anonymkode: 16a76...6b2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (8 minutter siden): Noe som representerer ekte kunnskap som er etterprøvbar og som gjerne krever en viss innsats å tilegne seg. Og det mener du ikke en mastergrad i økonomi er? Hvorfor? Anonymkode: 1c5c3...045
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De fleste opparbeider seg gjeld til lånekassen på minst 500.000 ved å ta en master i økad. Selv angrer jeg på at jeg ikke valgte bi for da hadde alt vært betalt underveis. Anonymkode: c2aa4...c46 Hvordan hadde du sluppet unna lån om du gikk på BI? Utgiftene ville økt - skolepenger + alt annet. Hvis du hadde hatt råd til å dekke dette uten å ta opp lån om du hadde valgt BI, så burde du vel ikke trenge å ta opp lån for å ta gratis utdannelse. Nekter å tro du har økonomiutdannelse iallefall. Anonymkode: 3460e...6a1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan hadde du sluppet unna lån om du gikk på BI? Utgiftene ville økt - skolepenger + alt annet. Hvis du hadde hatt råd til å dekke dette uten å ta opp lån om du hadde valgt BI, så burde du vel ikke trenge å ta opp lån for å ta gratis utdannelse. Nekter å tro du har økonomiutdannelse iallefall. Anonymkode: 3460e...6a1 Jeg kunne tatt graden på deltid på bi. Da hadde jeg hatt mulighet til å jobbe 100% fordi de har lavt obligatorisk oppmøte. Jeg valgte heller et annet universitet og måtte ta studiet 100%, og grunner lang reisevei ble det etterhvert vanskelig å jobbe ved siden av. Derfor måtte jeg ha fullt studielån alle årene som nå er på mer enn hva som nevnes i tråden her. Hadde jeg gått på bi hadde jeg tatt ferre fag hver semester, og hatt god råd til å betale fagene underveis. Jeg ville da iløpet av 7 år hatt samme grad og null gjeld. Personangrep kan du holde deg for god for. Du vet jo faktisk ikke hvem jeg er. Anonymkode: c2aa4...c46 1 1
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og det mener du ikke en mastergrad i økonomi er? Hvorfor? Anonymkode: 1c5c3...045 Fordi pengers verdi forblir noe som unndrar seg definisjon med pengeverdiers iboende usikkerhet som et alltid tilstedeværende premiss for hele verden. https://amp.theguardian.com/business/2023/mar/15/credit-suisse-what-is-happening-at-swiss-bank-and-should-we-be-worried Og dette er ikke fordi studiet er vanskelig. Med unntak av noen kurs inne spesialisering innen finans som krever litt mattekunnskaper, så er studiet latterlig enkelt. Du blir effektiv på PowerPoint og flink til å snakke med stor pondus om selvsagte ting. Alle kan klare en MBA, derfor er det like greit å ta det ved siden av en ordentlig jobb og få arbeidsgiver til å ta regningen. Endret 16. mars 2023 av Snok1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (17 minutter siden): Du blir effektiv på PowerPoint og flink til å snakke med stor pondus om selvsagte ting. Sitat Fordi pengers verdi forblir noe som unndrar seg definisjon med pengeverdiers iboende usikkerhet som et alltid tilstedeværende premiss for hele verden. Slik, mener du? Anonymkode: aac48...03a 1
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slik, mener du? Anonymkode: aac48...03a Hvis finansiell teori hadde anstrengt seg for å forklare noe om finansenes natur ville studiet tiltrukket seg kandidater som er villig til å legge inn en liten innsats og gjort fremtidig forskning krevende, tilfredsstillende og nyttig. Nå forsøker alle bare å bli først til å lure det systemet de selv er en implisitt del av. Det er forstemmende.
Gjest Kastanjefrø Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det ser ut som prislappen ligger på fem hundre tusen Anonymkode: c49b2...c25 Om du ikke er intelligent nok til å komme inn på NHH er det sikkert et greit valg.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 2 hours ago, Snok1 said: Noe som representerer ekte kunnskap som er etterprøvbar og som gjerne krever en viss innsats å tilegne seg. Og du har flust av eksempler å komme med ser jeg.... Anonymkode: 61c47...9a9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne tatt graden på deltid på bi. Da hadde jeg hatt mulighet til å jobbe 100% fordi de har lavt obligatorisk oppmøte. Jeg valgte heller et annet universitet og måtte ta studiet 100%, og grunner lang reisevei ble det etterhvert vanskelig å jobbe ved siden av. Derfor måtte jeg ha fullt studielån alle årene som nå er på mer enn hva som nevnes i tråden her. Hadde jeg gått på bi hadde jeg tatt ferre fag hver semester, og hatt god råd til å betale fagene underveis. Jeg ville da iløpet av 7 år hatt samme grad og null gjeld. Personangrep kan du holde deg for god for. Du vet jo faktisk ikke hvem jeg er. Anonymkode: c2aa4...c46 Men du kunne jo studert deltid ved et universitet/høyskole? Da kunne du endt opp med master og 500.000kr på sparekonto... Anonymkode: efcb1...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Ville tatt bachelor på et universitet og evt master på BI Anonymkode: 2899b...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå