AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hei. Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart 2 år, men han har alltid hatt en frykt for at vi er for forskjellige. Han begynte å snakke om det veldig tidlig i forholdet, jeg har vært veldig forståelsesfull men i hodet tenkte jeg i begynnelsen litt: «wtf». Han sier han vil at jeg skal ta mer initiativ, ta han med på ting, le mer av vitsene hans osv. For det første så er han veldig sliten hver dag etter jobb og det er ikke så enkelt å få han med på ting. Jeg har fått han med på å trene med meg to ganger i uka, noe som er fint. Det er sjeldent han selv finner på ting vi kan gjøre. Det fysiske mellom oss er ganske bra, så ingenting å klage på det. Vi har en viss forskjell i interesser generelt i livet, men det er jo forskjellene som gjør at vi utvikler oss sammen? Jeg er f.eks interessert i meditasjon, og han har begynt å meditere sammen med meg og han sier det gir han mye godt, selv om det er litt skummelt. Jeg prøver å få han til å forstå at det hadde vært kjedelig å være i et forhold med en person som er helt lik seg selv, da vil man ikke utvikle seg så mye. Han sier han ser par rundt seg som ser ut til å ha det så enkelt. Da sier jeg at alle par har ting de jobber med, det er ikke alltid så rosenrødt som det ser ut til å være. I hans tidligere forhold ble han forelsket da han fortsatt hadde kjæreste, og han sier han ble forelsket i en som virket mer lik seg selv. Jeg tipper han er sånn som alltid tror det er litt grønnere på den andre siden. Vi har det generelt fint sammen men vi har våre ting å jobbe med. Hvordan kan jeg få mannen til å innse at de små forskjelle mellom oss ikke er farlige? Bare for å nevne noen likheter mellom oss: Vi elsker å gå turer sammen, tenne bål, vi liker å være kreative å lage ting, tuller å tøyser vi en god del, ser interessante serier, drar på kino sammen, road-trips der vi synger sammen, lager mat sammen, liker en god vin, har samme drømmer om fremtiden. Jeg lurer på om han har en frykt for å ha det godt? Xn min og jeg hadde ingenting til felles, så det at jeg og min kjæreste har så masse til felles gjør det så absurd at han føler vi er så forskjellige. Har dere noen gode råd? Dette ble litt langt. Men hvor mye skal man egentlig ha til felles med partneren? Anonymkode: 1d035...750
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere noen gode råd? Dette ble litt langt. Men hvor mye skal man egentlig ha til felles med partneren? Ditt tilfelle er konkret, og jeg tror ikke du skal lage en generell diskusjon om det. Finn ut av hvor det gnager. Liker han deg ikke på grunn av forskjellene, eller er han redd for at du dater nedover, eller mot dine prinsipper? Hun jeg datet sist, var ganske forskjellig i energi og drømmer, fra meg. Men jeg greide å tenke som så, at hun dekker mine ønsker og behov, så får det være hennes problem å få sitt dekket. Hun gjorde akkurat det, og fant sammen med eksen igjen... Jeg foreslår en runde hos parterapeut, slik at dere får addressert de riktige elefantene. Anonymkode: d6880...87b 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Du burde bare gjøre det slutt. Kjæresten din kommer aldri til å bli fornøyd med noen kvinne på grunn av de tullete idéene han har om at en kjæreste skal være en klone av han selv. Mest sannsynlig ender bare forholdet deres med at han overlapper på ny, eller at han gradvis bryter deg ned med å prøve å forandre deg til å bli mer lik han. De aller fleste par har noe til felles og er eller ulike på mye. Naturlig nok: man er jo to ulike individer. Kjæresten din virker rett og slett mindre intelligent. Så tror du enkelt finner noen bedre. Anonymkode: 0cd83...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 Han høres slitsom ut. Og så skjønner jeg ikke. Han vil du skal ta han med på ting, men tar selv ikke insj? Dette er jo en ulikhet, men han vil altså ikke at du skal ta mindre insj, som da hadde gjort deg likere enn ham. Neiii. Skjønner ingenting. Høres masete ut, og som at det er du som jobber mest for forholdet. Anonymkode: c055b...a2c 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Du er den du er. Det var DEN personen han forelsket seg i. Hvis det ikke er godt nok, så får du finne deg en som er fornøyd med deg akkurat slik du er! Du er helt sikkert en kjempebra dame selv om du ikke ler av vitsene hans. Neste gang han klager på at du ikke ler, så si at du er bekymret for at dere er for ulike, og at han kanskje kan forsøke seg på noen MORSOMME vitser heretter 😀 Anonymkode: 02ff7...2aa 1
PM75 Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Du skal ikke bruke energi på å overbevise han. Det er han som skaper usikkerhet ved å si slikt til deg & det er han som må fikse dette. For meg hadde det vært en situasjon hvor jeg hadde trukket meg tilbake og vurdert hvor mye jeg vil investerer i en som tydelig ikke er sikker på forholdet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå