AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Kjæresten min og meg hadde en diskusjon i går kveld som eskalerte. Han kom med et argument som var blank løgn (noe han selv vet) og var bare sagt i sinne. Jeg reagerte med å si "Nå oppfører du deg dumt!" Nå har jeg fått lange novelle meldinger om hvor respektløs jeg er, at alt det gode jeg har gjort i forholdet er bortkastet siden jeg kaller han dum, en haug av sinna emojies, knuste hjerter osv. At jeg kunne liksågodt sagt jeg ikke elsker han lengre, fordi å kalle noen dum betyr det samme.. Har prøvd å forklare at jeg ikke mente at han som person er dum, men at argumentet han kom med var dumt sagt. Var det virkelig så respektløst av meg å si dette, eller overdriver han? Anonymkode: f71f1...523 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 16. mars 2023 Han overdriver. Anonymkode: 60431...aae 56 16
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 Du sa at det han gjorde var dumt, og løgner er jo det. Han var respektløs som løy til deg ( og litt dum...) som antok at du ville tro på løgnen hans. Det han driver med nå er hersketeknikker som han er vant til å komme unna med. Ikke unnskyld deg. Og ikke la deg herje med. Det er han som er respektløs. Anonymkode: 7bc7f...cee 22 4 16
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han overdriver. Anonymkode: 60431...aae Overdriver er bare forbokstaven. Du sa han oppførte seg dumt om noe som er å oppføre seg dumt. Alvorlig talt. Anonymkode: a5996...264 12 1 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 Hjelp, at du orker å være sammen med en drama queen. Anonymkode: aebdb...1ef 12 8
Andro Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Dette er bare guilt tripping. Det er umodent å ty til løgn og falske argumenter, og det er direkte barnslig å ta deg for å påpeke det. Han oppførte seg dumt i situasjonen, og han oppfører seg dumt etterpå. 20 1 8
Lacy Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Du bør gå fra ham. Dette er ren herseteknikk og gaslighting. Hvis han kommer unna med dette, kommer det bare til å bli verre. 🚩🚩 22 1 16
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Hører du selv hvordan han herjer med deg? Du skal unnskylde deg og du skal tilpasse deg. Er han alltid så kontrollerende? Du burde også sette spørsmålstegn ved om dette er liv laga, vil du ha en sånn kødd av en fyr? Han driver nå å prøve å få deg redd for at han skal gjøre det slutt. La han isåfall bare gå ---Adjø!! Anonymkode: 7bc7f...cee 21 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Hadde svart glatt at en sånn dramaqueen som han er, gidder jeg ikke å kaste bort tiden på. Hadde lett avsluttet forholdet på flekken. Han legger skylda på deg og du sier unnskyld for noe du ikke skal si unnskyld for. Det blir ikke bedre med tiden, så her hadde jeg gjort kort prosess om han ikke selv innser hvor idiotisk oppførselen hans er! Anonymkode: 76eb3...2f3 12 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Kjønnene er svitchet i denne fortellinga. Anonymkode: da251...80f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Om du er helt ærlig her med oss nå, og det ikke ligger mer i samtalen/krangelen dere hadde - så sett deg ned med han og snakk ordentlig om hvordan du opplever dette. For han trenger ikke å dra det lengre nå, han løy, du tok han på det, og der kan man liksom sette streken. Jeg er uenig med majoriteten av Kvinneguiden om menn generelt. Men dette høres ikke bra ut. Anonymkode: 60431...aae 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Dette er en parade med røde flagg. Hvordan mener han at du skulle konfrontert LØGNEN hans? Og har han sagt unnskyld for å komme med en løgn? Hva konkret er det han setter spørsmålstegn ved? Hvorvidt du respekterer ham ettersom du forventer at han skal snakke sant? Jeg tror mange ville mene at det å åpenlyst lyve også kan sees på som respektløs oppførsel. Hva er det du skal ha lært? At du aldri skal si imot ham igjen, selv ikke i åpenbare tilfeller? Det at du følte at du måtte si unnskyld, og at du blir oversvømmet med noveller og anklager.. dette høres ikke trygt ut. Anonymkode: 51b39...d75 9 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Andro skrev (39 minutter siden): Dette er bare guilt tripping. Det er umodent å ty til løgn og falske argumenter, og det er direkte barnslig å ta deg for å påpeke det. Han oppførte seg dumt i situasjonen, og han oppfører seg dumt etterpå. Lacy skrev (34 minutter siden): Du bør gå fra ham. Dette er ren herseteknikk og gaslighting. Hvis han kommer unna med dette, kommer det bare til å bli verre. 🚩🚩 Dette. Jeg vet det er et klassisk KG "dump" svar. Men reaksjonen og teknikken er utrolig ufin, og absolutt et rødt flagg. Særlig det å ta det på meldinger (i flertall) på den måten, i stedet for å snakke ut om sårede følelser. Og nå tvinger han frem unnskyldninger fra deg. Det er en ting jeg og mannen kan finne på å si i en diskusjon. Og vi har et sunt forhold, uten bruk av skjellsord eller roping. Så det du sa, gitt at det ikke ligger noe mer bak, er innafor. Anonymkode: ccc6d...fda 8 5
Taluno Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Tror jeg faktisk bare ville svart "nå får du gi deg, jeg sa at du oppførte deg dumt, ikke at du var dum. Og nå oppfører du deg som en skikkelig fjortiss, så da er det like greit at vi bare avslutter nå." 14 6
Carrot Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Vel, jeg håper du svarte at du også har lært en hel del, om det å være ærlig, vise at man har en omsorgsfull dialog selv når man blir lei seg eller sint, og hvor man har hverandre når det stormer - og dette er selvsagt ting du tar med videre og tenker mye på. For det han gjør nå er å plassere skylden fra seg til deg - det er ikke OK. Endret 17. mars 2023 av Carrot 4 2
Gjest Refreng Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 At han ikke viser empati for at du ble frustrert over at han løy er ganske stort rødt flagg. En ting er å tro at du kalte han dum (noe du ikke gjorde, du sa oppførselen hans var dum), en annen er å vise 0 forståelse for hvordan konflikten var for deg og hva som fikk deg til å si det. Han legger all skyld over på deg og tar ingen selv. For det var da ikke du alene som førte til at konlfikten ble så stor og vond. Det trenges 2 for tango, som de sier. At han mener du skal ta all skyld og føle deg dårlig mens han slipper unna kritikk er uempatisk.
Nymerïa Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Da skal du svare at du tenker akkurat det samme. Og at du håper at han ikke oppfører seg slik igjen. Du må gjerne fortsette forholdet TS, jeg tipper ganske mye på at det bare fortsetter i samme duren. Mer presist at han flytter grensene sakte men sikkert. Vær årvåken. 5 4
Blåttvann Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Takk for svar! Jeg sitter her og skjønner ingenting, sa faktisk unnskyld også (selvom jeg kanskje ikke har noe å unnskylde meg for?) Fikk en sms nå om at dette får han til å sette spørsmålstegn ved mye, og at han vet at jeg var respektløs ved å si slik, men at han håper jeg har lært og ikke oppfører meg slik igjen.. Anonymkode: f71f1...523 Typisk hersketeknikk for at du ikke skal gi han motstand neste gang dere krangler. Ikke si unnskyld igjen, stå for det du sa. Du hadde helt rett. Hvis dette får han til å tvile burde det virkelig få deg til å tvile også, men andre veien. At han reagerer sånn er ikke et godt utgangspunkt for et godt forhold. 10 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 Det er jo en leksjon i flere ting. Førts er at språk har mening. En bør tilstrebe å være presis i sitt språk, ellers fremstår en - med dine ord - dum. Altså burde ikke du sagt «det er dumt sagt». Du burde, og det vet du jo selv, sagt «det er ikke en faktaopplysning» eller «nå tar du feil». Hva har «dumt» med uriktige opplysninger å gjøre? Og så bør vi unngå å krangle. Krangel hører ikke hjemme i et voksent forhold der partene respekterer hverandre. Diskusjon, ja. Krangel? Nei. (Nå kommer noen til å si «jeg krangler og mitt forhold er bra. Og det er deres syn. De legger lista for «godt» forhold så lavt. Igjen - et fritt valg. Men et dårlig valg.) Sist så velger vi våre handlinger. To voksne «mister» ikke kontrollen i en diskusjon. De velger å eskalere den. Som voksen har du alltid full kontroll over alle dine handlinger. Så alt du gjør er beviste valg. Vi formulerer oss ofte som om vi «mister» kontrollen for å unngå å ta ansvar for oss selv. Men det er jo ren løgn. Vi har kontroll. Alltid. Anonymkode: ff464...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå