AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Kommer eventuelt avslag direkte i Posten eller får man avslag etter at man har vært i samtale hos namsmannen? Sendte søknad i mai i fjor og fikk beskjed om at jeg kom til å høre noe i mars/april. Dere som fikk avslag, hva var grunnen? Anonymkode: c64ad...8d7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Helt avsindig, men pga for lav gjeld. Måtte ta studielån i 2 år og la være å betale, deretter søkte jeg på nytt og fikk det da innvilget. Anonymkode: 70433...4b5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 7.58): Kommer eventuelt avslag direkte i Posten eller får man avslag etter at man har vært i samtale hos namsmannen? Sendte søknad i mai i fjor og fikk beskjed om at jeg kom til å høre noe i mars/april. Dere som fikk avslag, hva var grunnen? Anonymkode: c64ad...8d7 Du får først brev om samtale med namsmann . Enten ved oppmøte eller over tlf. Så går dere gjennom saken og deretter får du svar. Vi fikk først avslag muntlig og så i brev i posten Anonymkode: 84ccd...c28
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Spørs litt, kommer man med papirene i en søppelsekk og skal kverulere på alt av skjemaer tar det sikkert ekstra tid. Her tar det normalt 1-3mnd fra man er igang eller får avslag hvis man har orden i sysakene Anonymkode: a32ce...2cc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 11.31): Helt avsindig, men pga for lav gjeld. Måtte ta studielån i 2 år og la være å betale, deretter søkte jeg på nytt og fikk det da innvilget. Anonymkode: 70433...4b5 Man får ikke gjeldsordning med ny gjeld. At man skaffer seg mer gjeld i tiden mellom man søker viser at en gjeldsordning ikke vil hjelpe deg på veien til å bli gjeldsfri, og man er således ikke en som har oppfylt kravene for ordningen. Så det du sier er nok ikke sant. Anonymkode: 7bca4...13a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man får ikke gjeldsordning med ny gjeld. At man skaffer seg mer gjeld i tiden mellom man søker viser at en gjeldsordning ikke vil hjelpe deg på veien til å bli gjeldsfri, og man er således ikke en som har oppfylt kravene for ordningen. Så det du sier er nok ikke sant. Anonymkode: 7bca4...13a Det jeg sier er nok sant. Man får ikke go med mye ny gjeld, hoveddelen må være gammel. Anonymkode: 70433...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå