AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg skal til Oslo i helgen. Men jeg ønsker å reise billigst mulig fra Gardemoen / Oslo Lufthavn til Oslo S. Jeg har sett at det er flere linjer på Gardemoen, men har bare sett der man går for å ta flytoget. Er det vanskelig å finne utgang til VY ? Kan man bestille biletter på forhånd ? App? Noen som har råd? Anonymkode: 5e8fc...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skal til Oslo i helgen. Men jeg ønsker å reise billigst mulig fra Gardemoen / Oslo Lufthavn til Oslo S. Jeg har sett at det er flere linjer på Gardemoen, men har bare sett der man går for å ta flytoget. Er det vanskelig å finne utgang til VY ? Kan man bestille biletter på forhånd ? App? Noen som har råd? Anonymkode: 5e8fc...f1d Vy togene går fra spor 4, Flytoget fra spor 3. Last ned Vy-appen og kjøp billett der. Der vil du også se avgangstidene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 Det er vel omtrent 10 meter mellom flytoget og Vy sine tog. Billigst med Vy, men om du er student er prisen billigere med flytoget. Bruk vy-appen, ruter-appen eller flytogappen, eller kjøp billett på automatene som er i ankomst-området. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 1 minutt siden, reiseglad said: Det er vel omtrent 10 meter mellom flytoget og Vy sine tog. Billigst med Vy, men om du er student er prisen billigere med flytoget. Bruk vy-appen, ruter-appen eller flytogappen, eller kjøp billett på automatene som er i ankomst-området. Takk for info. Kan jeg komme meg dit via ankomsthallen ? Lett å finne frem? Har bare sett der man skal registrere biletter til flytoget. Anonymkode: 5e8fc...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for info. Kan jeg komme meg dit via ankomsthallen ? Lett å finne frem? Har bare sett der man skal registrere biletter til flytoget. Anonymkode: 5e8fc...f1d Ja, begge er i ankomsthallen. Flytoget har du på venstre hånd når du kommer ut av baggasjeområdet, nedgangen til spor 4 og Vy har du 10 meter lenger frem og så på venstre hånd (når du kommet fra innlandsterminalen). Du har helt sikkert sett det før, men ikke lagt merke til det. Det er forøvrig ansatte i området der du kan spørre, og viser vei. God tur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 Veldig lett å finne, du går rett forbi området med slusene inn til flytoget og går ned rulletrappen til venstre, noen meter lenger fremme. P Anonymkode: cebab...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 Billetter til både Vy og flytog kan også kjøpes led appen til Entur, forresten Anonymkode: cebab...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Del Skrevet 16. mars 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Billetter til både Vy og flytog kan også kjøpes led appen til Entur, forresten Anonymkode: cebab...408 Leser at bilettene kan brukes på trikk i sone 1 til 4. Betyr det at jeg kan bruke samme bilett på overgang til trikk også? Anonymkode: 5e8fc...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Del Skrevet 16. mars 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig lett å finne, du går rett forbi området med slusene inn til flytoget og går ned rulletrappen til venstre, noen meter lenger fremme. P Anonymkode: cebab...408 Takk for info . Da går jeg ned rulletrapper til venstre fra slusene til flytoget. Verdt å spare ca 200 kr med å heller ta VY til og fra Gardermoen Anonymkode: 5e8fc...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Del Skrevet 16. mars 2023 Mye mer komfortabelt og tryggere å ta flytoget. Tar du det andre lokaltoget kan du bli ranet og frastjålet bagasje. Anonymkode: eb0f8...ae8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye mer komfortabelt og tryggere å ta flytoget. Tar du det andre lokaltoget kan du bli ranet og frastjålet bagasje. Anonymkode: eb0f8...ae8 Tryggere? Det er like trygt å ta VY som Flytoget. At du derimot vil betale 200 kr ekstra for at flytogverter skal passe på bagasjen din i 20 minutter er en annen sak.. Anonymkode: 56829...2c3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLi Skrevet 16. mars 2023 #12 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye mer komfortabelt og tryggere å ta flytoget. Tar du det andre lokaltoget kan du bli ranet og frastjålet bagasje. Anonymkode: eb0f8...ae8 Dette er jo bare tull, du har da like mye kontroll på egen bagasje når du tar toget? Og det er regionaltog på denne strekningen om vi nå skal være pinlig nøyaktig. Og til TS: ja, du har 1,5 time overgang fra du kjøper billetten, så du har ca en time på deg til å komme deg på trikk/buss/bane når du kommer til byen ☺️ God tur! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Del Skrevet 16. mars 2023 50 minutter siden, MissLi said: Dette er jo bare tull, du har da like mye kontroll på egen bagasje når du tar toget? Og det er regionaltog på denne strekningen om vi nå skal være pinlig nøyaktig. Og til TS: ja, du har 1,5 time overgang fra du kjøper billetten, så du har ca en time på deg til å komme deg på trikk/buss/bane når du kommer til byen ☺️ God tur! Jeg har ikke bagasje med. Kun håndbagasje 🥰. Høres supert ut T jeg kan bruke biletten i overgang på trikk også. 🥰 Anonymkode: 5e8fc...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Mye mer komfortabelt og tryggere å ta flytoget. Tar du det andre lokaltoget kan du bli ranet og frastjålet bagasje. Anonymkode: eb0f8...ae8 Hei flytogvert🙋 Anonymkode: d4605...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tryggere? Det er like trygt å ta VY som Flytoget. At du derimot vil betale 200 kr ekstra for at flytogverter skal passe på bagasjen din i 20 minutter er en annen sak.. Anonymkode: 56829...2c3 Ikke enig. Det er et helt annet klientell på flytoget kontra Vy lokal/distanse-tog på denne strekningen. På flytoget er det kun flypassasjerer. På VY sine tog er det alt mulig rart. Kjenner noen som jobber der og de forteller om ukentlige hendelser av tyveri, ran, bråk og fyll. Er blitt mer vanlig med gjenger som lager bråk her. Mange vet også at det er flypassasjerer på denne strekninger som bærer med seg større verdier. Som ofte er stressede og uoppmerksomme som gjør de til lette bytter. På flytoget har de kun noen få hendelser i løpet at et år. Anonymkode: eb0f8...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 16. mars 2023 #16 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke enig. Det er et helt annet klientell på flytoget kontra Vy lokal/distanse-tog på denne strekningen. På flytoget er det kun flypassasjerer. På VY sine tog er det alt mulig rart. Kjenner noen som jobber der og de forteller om ukentlige hendelser av tyveri, ran, bråk og fyll. Er blitt mer vanlig med gjenger som lager bråk her. Mange vet også at det er flypassasjerer på denne strekninger som bærer med seg større verdier. Som ofte er stressede og uoppmerksomme som gjør de til lette bytter. På flytoget har de kun noen få hendelser i løpet at et år. Anonymkode: eb0f8...ae8 Men det er jo helt uproblematisk å ha kontroll på bagasjen sin! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 16. mars 2023 #17 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke enig. Det er et helt annet klientell på flytoget kontra Vy lokal/distanse-tog på denne strekningen. På flytoget er det kun flypassasjerer. På VY sine tog er det alt mulig rart. Kjenner noen som jobber der og de forteller om ukentlige hendelser av tyveri, ran, bråk og fyll. Er blitt mer vanlig med gjenger som lager bråk her. Mange vet også at det er flypassasjerer på denne strekninger som bærer med seg større verdier. Som ofte er stressede og uoppmerksomme som gjør de til lette bytter. På flytoget har de kun noen få hendelser i løpet at et år. Anonymkode: eb0f8...ae8 Har aldri sett gjenger lage bråk på togene som passerer flyplassen, ei heller hørt om stjålet bagasje de siste årene. På toget til Dal er det litt mer bråk, men det går jo ikke til flyplassen. Skal man fra OSL til Osll S er det tog fra Lillehammer eller Eidsvoll som gjelder. Lite problemer på de togene, og kommer de fra Eidsvoll (2 av 3 i timen) er de som regel ganske tomme også utenom rushtiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #18 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mye mer komfortabelt og tryggere å ta flytoget. Tar du det andre lokaltoget kan du bli ranet og frastjålet bagasje. Anonymkode: eb0f8...ae8 😂😂😂😂😂 Det er riktig. Ikke uvanlig med drap heller på de avgangene der🤣 Anonymkode: f81e6...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke enig. Det er et helt annet klientell på flytoget kontra Vy lokal/distanse-tog på denne strekningen. På flytoget er det kun flypassasjerer. På VY sine tog er det alt mulig rart. Kjenner noen som jobber der og de forteller om ukentlige hendelser av tyveri, ran, bråk og fyll. Er blitt mer vanlig med gjenger som lager bråk her. Mange vet også at det er flypassasjerer på denne strekninger som bærer med seg større verdier. Som ofte er stressede og uoppmerksomme som gjør de til lette bytter. På flytoget har de kun noen få hendelser i løpet at et år. Anonymkode: eb0f8...ae8 Dette er bare tull! Det som er ran er flytoget tar dobbelt så mye for samme strekning og tar like lang tid. Jeg har alltid reist med flytoget og med verdisaker uten at jeg har blitt frastjålet noe. Jeg har til og med glemt igjen kofferten min med mye verdisaker og det tok 15 minutter fra jeg oppdaget at jeg glemte kofferten til en hyggelig konduktør ringte og lurte på om jeg savnet noe. Avtalte møtested og vips var jeg gjenforent med kofferten min. Anonymkode: d4605...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 16. mars 2023 #20 Del Skrevet 16. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke enig. Det er et helt annet klientell på flytoget kontra Vy lokal/distanse-tog på denne strekningen. På flytoget er det kun flypassasjerer. På VY sine tog er det alt mulig rart. Kjenner noen som jobber der og de forteller om ukentlige hendelser av tyveri, ran, bråk og fyll. Er blitt mer vanlig med gjenger som lager bråk her. Mange vet også at det er flypassasjerer på denne strekninger som bærer med seg større verdier. Som ofte er stressede og uoppmerksomme som gjør de til lette bytter. På flytoget har de kun noen få hendelser i løpet at et år. Anonymkode: eb0f8...ae8 Jeg har reist masse på den strekningen over flere år og har ALDRI opplevd noen problemer, så dette her er bare å skremme folk fullstendig unødig. I tillegg greier man fint å holde et øye med egen bagasje. Poengløst å betale mer for Flytoget når du kommer frem like bra med Vy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå