AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Hei Har vært masse sol i det siste. Vi får sol rett inn fra stuevinduet. Og vi har spisestoler i svart skinn som står rett ved vinduet. Sola treffer stolene og stolene blir varme av det. Jeg lurer på om stolene våre kan bli ødelagte pga dette?? Husker da jeg var liten hadde vi skinnsofa. Og mamma pleide å ringe oss fra jobben hvis hun hadde glemt å dekke til sofaen for sola😄 da la vi på et laken eller et stort sengeteppe på sofaen så sofaen ikke blir solskadet. Anonymkode: dbaf7...b72
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Ja, definitivt. Skinn tørker fort ut og sprekker av for mye varme. Anonymkode: 2c1c9...021 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, definitivt. Skinn tørker fort ut og sprekker av for mye varme. Anonymkode: 2c1c9...021 Uff var ikke klar over det. Finnes det ingen spray og sånt som man kan bruke for beskyttelse mot sola?? Har ikke plass til å ommøblere i stua🤥 Ts Anonymkode: dbaf7...b72
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff var ikke klar over det. Finnes det ingen spray og sånt som man kan bruke for beskyttelse mot sola?? Har ikke plass til å ommøblere i stua🤥 Ts Anonymkode: dbaf7...b72 Bare smør inn sofa med olje av og til. Anonymkode: b746e...399
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei Har vært masse sol i det siste. Vi får sol rett inn fra stuevinduet. Og vi har spisestoler i svart skinn som står rett ved vinduet. Sola treffer stolene og stolene blir varme av det. Jeg lurer på om stolene våre kan bli ødelagte pga dette?? Husker da jeg var liten hadde vi skinnsofa. Og mamma pleide å ringe oss fra jobben hvis hun hadde glemt å dekke til sofaen for sola😄 da la vi på et laken eller et stort sengeteppe på sofaen så sofaen ikke blir solskadet. Anonymkode: dbaf7...b72 Gi den smørning ca to ganger i året. Behandle den likt som skinnseter i en bil. Anonymkode: 56261...58b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bare smør inn sofa med olje av og til. Anonymkode: b746e...399 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gi den smørning ca to ganger i året. Behandle den likt som skinnseter i en bil. Anonymkode: 56261...58b Hvilken olje skal jeg bruke? Aldri hatt skinnseter i bilen. Så kan ikke dette her Ts Anonymkode: dbaf7...b72
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Vi hadde brun skinnsofa da jeg var liten, den ble grønn i sola 🙈 Anonymkode: 4870e...7ba
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 https://www.homeroom.no/guardian/laerpleiesett/1563992?gclid=CjwKCAjw_MqgBhAGEiwAnYOAegCoq1e-RBTDrjhR04AmgFLKqYXC9QK5M6RQAVCLpyfh6Pj5vuX8dBoCoUcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Lær kan i aller høyeste grad ta skade av direkte sollys ja, (alt blir påvirket av direkte sollys) Guardian produkter er kjempegode pleieprodukter. Smør de inn 1-2 ganger i året med lærpleiekrem, er som fuktighetskrem til hud, med uv beskyttelse. Da vil du ha stolene lengere. Anonymkode: 6f64e...695
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Har dyre skinnmøbler. Renser og impregnerer to ganger i året. Ser ut som nye, selv etter mange år. Kjøp rens og impregnering på møbelbutikk. Dyrt, men lønner seg. Anonymkode: 3918b...2cc
Kullsyrevann Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Ja, det er derfor vesker av dyrere merker kommer med dustbag blant annet. Det er viktig å behandle skinn riktig og være bevisst på hva som kan degradere kvaliteten. Det er et materiale som stammer fra levende dyr som hadde prosesser som bevarte det, det må man kompensere for når det bare henger der som en veske eller en stol. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå