AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Skrevet 16. mars 2023 Jeg holder på å bli gal. Jeg har en gutt på 5 uker, og klokka er nå 04:50. Har holdt på siden 00:30 og jeg er så trøtt! Han sovner ved amming og på brystet mitt, men med en gang jeg legger han ned så våkner han, eller sover i 5 min og våkner. Da blir han urolig og klynker, og hvis jeg ikke tar han opp så begynner han grine. Jeg har prøvd alt føler jeg. Jeg lar han sovne på brystet, lar han sove der en stund før jeg sniker han forsiktig ned. Han våkner hver gang. Har bedside crib, men det går ihvertfall ikke. Har prøvd å amme liggende - han sovner da, men våkner med en gang jeg beveger meg vekk. Noen som har noen tips? Anonymkode: af36c...748
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #2 Skrevet 16. mars 2023 Hvorfor må han sove alene? Anonymkode: 80a21...f50 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor må han sove alene? Anonymkode: 80a21...f50 Nå spør hun om råd, for hun trenger søvn. Hva slags spørsmål er det? Ts, hvis det er vanskelig å legge han, har dere forsøkt at han sover litt på far mens du får søvn? Fortsetter du vugge når du legger ned? Ellers så hjalp noen av disse «hvordan legge ned baby» videoene på Instagram meg. Jeg pleide legge han rett nrd, våknet alltid, men så prøvde jeg noen andre teknikker og opplevde han fortsatte å sove. Skader ikke prøve. Anonymkode: 13f66...81e 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor må han sove alene? Anonymkode: 80a21...f50 TS her Han kan jo ikke sove på brystet mitt eller i armene mine? Det er snakk om at jeg ikke kan legge han ned fra kroppen min. Kan fint samsove, men får ikke lagt han ned på madrassen uten at han våkner! Anonymkode: af36c...748 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå spør hun om råd, for hun trenger søvn. Hva slags spørsmål er det? Ts, hvis det er vanskelig å legge han, har dere forsøkt at han sover litt på far mens du får søvn? Fortsetter du vugge når du legger ned? Ellers så hjalp noen av disse «hvordan legge ned baby» videoene på Instagram meg. Jeg pleide legge han rett nrd, våknet alltid, men så prøvde jeg noen andre teknikker og opplevde han fortsatte å sove. Skader ikke prøve. Anonymkode: 13f66...81e Det er da et svært relevant spørsmål. Med mine har jeg lagt meg i senga, plugget inn puppen og vi har sovet, både jeg og baby. Anonymkode: 80a21...f50 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her Han kan jo ikke sove på brystet mitt eller i armene mine? Det er snakk om at jeg ikke kan legge han ned fra kroppen min. Kan fint samsove, men får ikke lagt han ned på madrassen uten at han våkner! Anonymkode: af36c...748 Legg deg på siden med han på madrassen i utgangspunktet, med tilgang til puppen. Anonymkode: 80a21...f50 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå spør hun om råd, for hun trenger søvn. Hva slags spørsmål er det? Ts, hvis det er vanskelig å legge han, har dere forsøkt at han sover litt på far mens du får søvn? Fortsetter du vugge når du legger ned? Ellers så hjalp noen av disse «hvordan legge ned baby» videoene på Instagram meg. Jeg pleide legge han rett nrd, våknet alltid, men så prøvde jeg noen andre teknikker og opplevde han fortsatte å sove. Skader ikke prøve. Anonymkode: 13f66...81e TS her Har prøvd å holde på han, vugge han, amme han, men med en gang jeg beveger meg vekk så våkner han. Kan jo ikke sove mens jeg holder rundt han, da blir han for varm og vi risikerer kvelning. Det virker som om han må ha kroppskontakt for å sove. Skal sjekke instagram, takk for svar 😊 Anonymkode: af36c...748
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her Har prøvd å holde på han, vugge han, amme han, men med en gang jeg beveger meg vekk så våkner han. Kan jo ikke sove mens jeg holder rundt han, da blir han for varm og vi risikerer kvelning. Det virker som om han må ha kroppskontakt for å sove. Skal sjekke instagram, takk for svar 😊 Anonymkode: af36c...748 Jeg har sovet med mine inntil meg. Men så har vi alltid hatt det kaldt på soverommet da, så aldri noen fare for at det blir for varmt. Anonymkode: 80a21...f50 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er da et svært relevant spørsmål. Med mine har jeg lagt meg i senga, plugget inn puppen og vi har sovet, både jeg og baby. Anonymkode: 80a21...f50 Nei, et relevant spørsmål hadde vært «Hva har du prøvd?», ikke «Hvorfor skal han sove alene?» Anonymkode: 13f66...81e 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, et relevant spørsmål hadde vært «Hva har du prøvd?», ikke «Hvorfor skal han sove alene?» Anonymkode: 13f66...81e To mulige svar på mitt spørsmål som krever totalt ulike løsninger: "Jeg får ikke sove med baby i sengen." "Svigermor sa at baby ikke skal sove med meg i senga." Derfor et veldig relevant spørsmål... Anonymkode: 80a21...f50 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legg deg på siden med han på madrassen i utgangspunktet, med tilgang til puppen. Anonymkode: 80a21...f50 Dette, ts! Det er slik jeg endte med å sove med min baby. Hun sovner med liggende amming, og jeg kan også bare sove. Anonymkode: faa99...215 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Hvor lenge lar du han sove før du prøver å legge han ned? Kanskje baby trenger å være i dyp søvn før du legger han ned. Ser du ammer, så kanskje du kan prøve å amme mens du ligger på siden, og la han få holde på til han sover dypt før du prøver å slippe taket. Ellers må du bare prøve å tenke at det blir bedre (for det blir det), selv om du nå er utslitt og alt er litt pyton. Anonymkode: 7edfa...d5b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Jeg varmet opp sengen med varmeflaske. Hadde varmt teppe over lakenet. Flasken må ut når barnet legges. Iallefall min sovnet som bare det med en gang. Anonymkode: 776ae...8ac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Så mange uforsvarlige forslag her 😔 samsoving er farlig! TS, jeg ville stått i det, barna blir vant til det de får lov til, barnet vil nok etter hvert skjønne at det skal sove for seg selv. Men de vil selvfølgelig ha mest mulig kos, så han vil nok ikke like det så godt. Anonymkode: bf298...de6 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Ved bare 5 uker har ingen av mine villet sove alene. Helt vanlig, les gjerne om fjerde trimester. Her sov baby på fanget/puppen og i bæresjal på dagen og kvelden, og så la vi baby samtidig med oss og samsov. (De har heller ikke noe særlig døgnrytme så tidlig, så du trenger ikke stresse med at baby må legge seg tidlig.) De fleste råd om å få baby til å sovne selvstendig er for ganske mye eldre babyer. For nå er det egentlig bare å gjøre det som funker nå, og forsøke regelmessig. Det kjennes ikke sånn når man står midt i det, men det forandrer seg hele tiden og det går over. Lykke til! ❤ Anonymkode: 0dda4...082 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Så mange uforsvarlige forslag her 😔 samsoving er farlig! TS, jeg ville stått i det, barna blir vant til det de får lov til, barnet vil nok etter hvert skjønne at det skal sove for seg selv. Men de vil selvfølgelig ha mest mulig kos, så han vil nok ikke like det så godt. Anonymkode: bf298...de6 Der farlige er at mor er så trøtt at det blir uplanlagt samsoving. Min er som din, TS. Han sovner ved liggende amming, så sover vi mage mot mage. Han bruker sovepose, jeg har ullundertøygenser slik at dyna mi kun når opp til livet mitt. Anonymkode: 4541d...3db 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så mange uforsvarlige forslag her 😔 samsoving er farlig! TS, jeg ville stått i det, barna blir vant til det de får lov til, barnet vil nok etter hvert skjønne at det skal sove for seg selv. Men de vil selvfølgelig ha mest mulig kos, så han vil nok ikke like det så godt. Anonymkode: bf298...de6 Det er selvsagt ikke farlig når man følger trygge retningslinjer. Vil tippe de fleste i verden samsover. Anonymkode: faa99...215 7
Anononyma Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 Trenger du å bevege deg vekk da? Min lille er 6 mnd nå og jeg holdt også på å styre en del i starten med å få han til å sove alene. Har etterhvert erfart at både han og jeg sover best om han får sove inntil meg. Nå er jo han mye eldre enn din, men han sovner i bedside mellom 18 og 19 et sted. Mellom 01 og 03 blir han sulten og vil amme. Da tar vi liggende amming og både han og jeg sovner. Da sover han sammen med meg resten av natten. Les om trygg samsoving og utforsk det! 😊 2
RockyRose Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 Eg ville prøvd samsoving! Eg forstår deg veldig godt, ts. Eg var deg for berre nokre veker sidan 🙈 Men eg måtte berre forstå at babyen trengte kroppen min for å sove. Så no ligg ho første del av natta i bedside-crib, og resten av natta inntil meg. Då ammar vi liggande i senga, også når ho sovna skikkeleg(viss ikkje eg sovna først) legg eg ho opp i hovudhøgda mi. Elles har vi det såpass kaldt på rommet at ho ikkje blir for varm, og eg kan ha henda over dyna så det er trygt for ho 🥰 1
Katrin94 Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 Har du prøvd swadling eller woombie? Gjør at baby føler seg trygg og pakket inn slik at de ikke våkner av ukontrollerte bevegelser sv hender og føtter. Vi brukte woombie fra han var ca 6 uker. Tok på pysj og woombie, ammet i søvn, lot han sovne godt, 15-25 min også flyttet jeg han til eget trygt sted i sengen. Etter noen uker kunne han flyttes til egen seng. Baby sov godt og lenge i woombien. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå