Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I kveld slapp samboer og kjæreste gjennom nesten 6 år bomba. Han ser på meg som en venn(med benefits). Han vil veldig gjerne opprettholde vennskapet, og jeg vil jo ha han i livet mitt, men han har nok panikk fordi jeg har begynt å snakke om barn.. Vi er begge 32 år, rekkehus, faste jobber.. Men han sier han ikke er klar. Jeg er superstressa for at jeg ikke skal finne en som han, han er perfekt for meg. Jeg elsker han helt sjukt høyt. Jeg vil ha hans barn, ingen andres. Jeg har ikke skjønt noenting, han har jo følt på dette en stund.. Fyfaen, livet er ikke for pyser. 

Anonymkode: f74ed...d89

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt vanskelig å bare få han og få barn med bare han hvis ikke han har samme ønske.

Prøv heller å bruke litt tid etter bruddet til å komme deg, og ikke vær desperat  etter barn enda. Når ting har roet seg så kan det hende at du finner mannen i ditt liv, som også vil ha barn med deg. Men akkurat nå så trenger du å komme deg etter bruddet. 

Anonymkode: 20576...a55

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt! Skjønner dette er sjokk og trist, og det er naturlig å gå i panikk å tenke at det ikke er mulig å elske noen andre eller passe like godt med noen andre. Men det er fullt mulig det altså, du vil skjønne det om 6mnd når sjokket og kjærlighetssorgen er over. 

Du burde ikke opprettholde kontakt med han etter dere har flyttet fra hverandre, og flytt fortest mulig. Å opprettholde kontakt er bare seigpining som gjør at du ikke kommer deg videre 

Anonymkode: 23655...187

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke la han holde på deg om du har et sterkt barneønske. Han må ut av livet ditt dessverre om du skal kunne gå for det livet du har ønsket deg.

Anonymkode: 9150f...a17

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må ikke la han holde på deg om du har et sterkt barneønske. Han må ut av livet ditt dessverre om du skal kunne gå for det livet du har ønsket deg.

Anonymkode: 9150f...a17

Skal ikke det, men må bo her vi bor noen mnd. Jeg har ikke sjans til å kjøpe en ny bolig nå, bare griner. Flytter ikke bare for å flytte. Spent på hva jeg kan få i lån, har fastrente i dag, får neppe fastrente under 2% igjen nå.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal ikke det, men må bo her vi bor noen mnd. Jeg har ikke sjans til å kjøpe en ny bolig nå, bare griner. Flytter ikke bare for å flytte. Spent på hva jeg kan få i lån, har fastrente i dag, får neppe fastrente under 2% igjen nå.. 

Sånn er det for alle, da må du leie. Nei ingen får fastrente på 2% nå desverre, men det viktigste er å komme deg ut og få etablert deg alene og ikke å klore deg fast i han under unnskyldningen om at du ikke vil flytte bare for å flytte. I en situasjon som dette kan man ikke sitte å vente til drømmehuset dukker opp, du må flytte bare for å få flytta. Det er over mellom dere, og om han så godtar å prøve på nytt fordi han får dårlig samvittighet så kommer ikke forholdet til å vare desverre. Han ser deg ikke på den måten lenger. Trist men sant.. 

Anonymkode: 23655...187

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

I kveld slapp samboer og kjæreste gjennom nesten 6 år bomba. Han ser på meg som en venn(med benefits). Han vil veldig gjerne opprettholde vennskapet, og jeg vil jo ha han i livet mitt, men han har nok panikk fordi jeg har begynt å snakke om barn.. Vi er begge 32 år, rekkehus, faste jobber.. Men han sier han ikke er klar. Jeg er superstressa for at jeg ikke skal finne en som han, han er perfekt for meg. Jeg elsker han helt sjukt høyt. Jeg vil ha hans barn, ingen andres. Jeg har ikke skjønt noenting, han har jo følt på dette en stund.. Fyfaen, livet er ikke for pyser. 

At han ser på deg som en venn med benefits er jo ille etter nesten 6 år. Dette kommer nok ikke til å endre seg om det kom opp etter så lang tid. Din biologiske klokke tikker, så bryt ut, du har ikke noe igjen for å bli lengst mulig å være knulledukke for han, for hvis jeg forstår deg rett så har du fortsatt følelser for han, men de går ikke andre veien. Du er i en fase og sjokk nå, der du fortsatt ser kun han som den du vil ha barn med og vil være sammen med, det vil gå over, det er sjokket som villeder deg.

AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (6 minutter siden):

At han ser på deg som en venn med benefits er jo ille etter nesten 6 år. Dette kommer nok ikke til å endre seg om det kom opp etter så lang tid. Din biologiske klokke tikker, så bryt ut, du har ikke noe igjen for å bli lengst mulig å være knulledukke for han, for hvis jeg forstår deg rett så har du fortsatt følelser for han, men de går ikke andre veien. Du er i en fase og sjokk nå, der du fortsatt ser kun han som den du vil ha barn med og vil være sammen med, det vil gå over, det er sjokket som villeder deg.

Du har nok rett. Jeg kommer aldri til å ligge med han igjen. Stemninga er helt normal, for han har det vært sånn en stund - så føles nok ikke like rart for han. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok rett. Jeg kommer aldri til å ligge med han igjen. Stemninga er helt normal, for han har det vært sånn en stund - så føles nok ikke like rart for han. 

Bare gi det selv tid til å la realitetene synke inn. Vet det ikke er lett å styre panikkangsten, for den forteller deg hele tiden at "eksen" er den mest fantastiske og beste som har hendt deg og at du aldri finner noen annen som er så perfekt. Det er da du skal snu det på hodet og si til deg selv, hvis han er så perfekt, hvorfor elsker han meg ikke, hvorfor vil han ikke ha barn med meg osv. 

Lykke til, jeg håper du kommer deg ut av dette med hodet hevet 💓

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

En kamerat fikk denne mld av sin samboer gjennom ca 20 år +/- med en datter (voksen) Han gikk helt i kjelleren og gråt og oppførte seg helt urasjonelt. Vi var to tidl. arbeidskolleger som passet han opp så godt vi kunne. Han kjørte forbi der hun hadde flyttet og oppførte seg helt som en tenåring, til tross for alt vi fortalte ham(ca 65+)

Nå har det gått et par år og han har fått ting på avstand. Livet er på stell igjen. I førsten var han på nettet og sjekket og var PÅ hele tiden, så slapp det litt opp oghan slappet av, så kom damene som flyvende på en fjøl. Ei traff han på en kafe, ei i skogen osv osv. Nå synes han det er greit å være alene faktisk.

Mitt poeng med svaret er at TID er svaret, samt at slik jeg har forstått at det er for deg, så har ikke du barn og TIDEN jobber mot deg med tanke på familie. Føler virkelig med deg. Håper du klarer å tenke rasjonelt til fordel for deg selv. 
Nå kommer en tid som er lysere uten at det gjør ting lettere for din hjerne og ditt hjerte, men jeg håper du får en så fin sommer som over hode mulig. Lykke til.

• Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Einus said:

En kamerat fikk denne mld av sin samboer gjennom ca 20 år +/- med en datter (voksen) Han gikk helt i kjelleren og gråt og oppførte seg helt urasjonelt. Vi var to tidl. arbeidskolleger som passet han opp så godt vi kunne. Han kjørte forbi der hun hadde flyttet og oppførte seg helt som en tenåring, til tross for alt vi fortalte ham(ca 65+)

Nå har det gått et par år og han har fått ting på avstand. Livet er på stell igjen. I førsten var han på nettet og sjekket og var PÅ hele tiden, så slapp det litt opp oghan slappet av, så kom damene som flyvende på en fjøl. Ei traff han på en kafe, ei i skogen osv osv. Nå synes han det er greit å være alene faktisk.

Skulle ønske jeg hadde kamerater som dere. Dere høres helt fantastiske ut. Jeg går igjennom det samme som kameraten deres gjør nå 20+ ekteskap i flammer og jeg er helt i kjelleren og har grått utallige timer. Men er sakte på bedringens vei. Jeg er 51, 

Så der ser du TS, søk støtte hos dine venner og ta tiden til hjelp. Slipp panikkangsten og start helbredningen. Vet det er lett å si, men vi har jo ikke noe valg. Livet må gå videre og det kommer lysere tider i møte.😃 Og brått finner vi kjærligheten på ny 😊

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort av ham å ikke si fra før.m  jeg har liten respekt for folk som bearbeider "brudd" og sine egne følelser mens de enda er i forhold trygt, og så går de bare videre ved neste store utfordring eller når de er klare,  og slipper sjokket alene på den andre parten fremfor å være ærlige fra start og bearbeide sammen. 

Det var bedritent av ham å vente,  i stede for å ta samtalen med deg. 

Anonymkode: e753e...616

• Liker 4
Skrevet
Useless skrev (14 minutter siden):

Skulle ønske jeg hadde kamerater som dere. Dere høres helt fantastiske ut. Jeg går igjennom det samme som kameraten deres gjør nå 20+ ekteskap i flammer og jeg er helt i kjelleren og har grått utallige timer. Men er sakte på bedringens vei. Jeg er 51, 

Så der ser du TS, søk støtte hos dine venner og ta tiden til hjelp. Slipp panikkangsten og start helbredningen. Vet det er lett å si, men vi har jo ikke noe valg. Livet må gå videre og det kommer lysere tider i møte.😃 Og brått finner vi kjærligheten på ny 😊

Jeg føler virkelig med deg, stakkars mann. Håper at du i løpet av sommeren eventuelt høsten begynner å tenke tanken på at livet leker. 

• Hjerte 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dårlig gjort av ham å ikke si fra før.m  jeg har liten respekt for folk som bearbeider "brudd" og sine egne følelser mens de enda er i forhold trygt, og så går de bare videre ved neste store utfordring eller når de er klare,  og slipper sjokket alene på den andre parten fremfor å være ærlige fra start og bearbeide sammen. 

Det var bedritent av ham å vente,  i stede for å ta samtalen med deg. 

Anonymkode: e753e...616

Kunne ikke vært mere enig, det er på en måte dårlig gjort og gjøre seg ferdig og bearbeide egne følelser først og så bryte og la den ande parten sitte igjen med både sjokket og bearbeidelsen av følelsene i ettertid. Det blir da så mange ganger vanskeligere og skulle bearbeide følelsene samtidig som man er nummen av sjokket.🤔

1 minutt siden, Einus said:

Jeg føler virkelig med deg, stakkars mann. Håper at du i løpet av sommeren eventuelt høsten begynner å tenke tanken på at livet leker. 

Er allerede begynt og jeg håper TS også kommer i gang. Jeg har tatt grep som å fornye meg selv, kjøpe nye klær, endre litt på håret, fikse tenner. Endre livstil osv.

Så glemte å si det TS, start å gjør forandringer med seg selv og tenk på deg selv, unn deg litt egen luksus. Du kommer da til å føle deg litt bedre 😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Å si at man ikke er klar når man er 32... Da blir han det aldri. Det å kalle en samboer for FWB er bare frekt og kynisk. Jeg syns du skal flytte så fort som du bare kan, for dette er bare vondt å leve i.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Å si at man ikke er klar når man er 32... Da blir han det aldri. Det å kalle en samboer for FWB er bare frekt og kynisk. Jeg syns du skal flytte så fort som du bare kan, for dette er bare vondt å leve i.

Enig med dette her.!

Anonymkode: 4685f...deb

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Andro said:

Støtter denne jeg også. Er han 32 år og ikke har fått avklart noe sånt ennå. Er selvfølgelig noen få tilfeller der man ikke har avklart sånt, og det kan være eventuelt sykdommer, diagnoser og om man er langtids arbeidsledig mm. Er greit å få fotfeste først så man er i stand til å være forelder. Men etter hva TS skriver så har ikke mannen noen av de hindringene, han virker som han er mest ute etter en fast fuck friend 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (11 timer siden):

Etter hva TS skriver så har ikke mannen noen av de hindringene, han virker som han er mest ute etter en fast fuck friend 🙄

Synes mer det virker som han prøver å få ts til å gå. 

Anonymkode: 9f106...113

AnonymBruker
Skrevet

Mange gjør det når de slår opp, de er litt stygge i kjeften for å pushe folk til å gå videre. 

Anonymkode: 9f106...113

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...