Gå til innhold

Jeg har flyskrekk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så redd for å fly. Hvis det skjer noe så er kjangsen for å overleve lik null. Hvordan kan jeg klare å tenke annerledes. Jeg er så redd for å dø i fly ulykke. 

Anonymkode: a0307...04e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man hadde ikke hatt noe flybransje gående i det hele tatt hvis det ikke var trygt ☺️ Og ingen hadde villet jobbe der, heller ☺️

Anonymkode: fc1d5...81f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må du fly?

Anonymkode: acc50...4df

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært redd hele tiden; eller har det kommet etter opplevelser?

Vet det før var flyskrekk kurs kan jo sjekke opp det.

Selv er jeg landkrabbe. 

Anonymkode: fca5c...956

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg elsker å fly, men jeg tenker at pilotene vil hjem til familien etter arbeidsdagens slutt, og så går det greit allikevel.

Skrevet

Ta en sjekk på flightradar. En maurtue av fly i luften til enhver tid. Ekstremt sjelden det skjer en ulykke. Såpass at det rett og slett er usansynlig at man havner i en ulykke.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Så kjedelig å ha flyskrekk. Det høres ikke noe gøy ut.

Du er sikkert klar over det, men det er mye mer sannsynlig at du dør i en trafikkulykke enn en flyulykke. Sjansen for å være offer for flystyrt er cirka 1: 11 millioner. I praksis må du altså fly hver dag i 29 000 år før du statistisk sett vil oppleve en flystyrt. 

Du kan lese mer her: https://www.aftenposten.no/reise/i/GG6Awx/dette-er-vi-mest-engstelige-for-naar-vi-flyr-men-er-det-grunn-til-aa-vaere-redd-vi-har-spurt-ekspertene

Du er sikkert smertelig klar over at det er en svært irrasjonell frykt, men det hjelper jo ikke på følelsen. Ønsker deg lykke til ❤️ 

Anonymkode: c5ce8...772

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En sekser fikser det.

Anonymkode: 1143d...428

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og. Tar sobril alltid når jeg ute og flyr.

Anonymkode: b34d4...b15

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske at appen Tankevirus fremdeles var tilgjengelig, for den tar opp bla. dette temaet. Der kaller de dette Tenk-Hvis viruset. Det er en feilkobling i tankene hvor du tror at siden noe er mulig så er det også sannsynlig. Det er bare 1 til 11 millioners sjanse for å dø i flystyrt. Altså dobbelt så vanskelig som å vinne førstepremien i Lotto.

Hvordan skal du klare å tenke annerledes? Å endre en vane krever mye øving. Det er du som er sjefen inne i ditt eget hode, ingen andre kan gjøre det for deg.

Anonymkode: 89519...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Det er angsten som styrer disse tankene. 
Kan du ta korte flyturer på 45 min bare for å øve deg? 

Anonymkode: 44dfc...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...