Gå til innhold

Jeg kjøpte ikke billett på grunn av redsel fra konduktør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke reiste jeg fra en by til Oslo på tog. Jeg var nesten helt alene på toget.

Konduktøren var ei lav eldre dame med creepy stemme "noen nye reisende her" . Den slags stemme de bruker på hekser på tv.

Jeg ble redd at jeg ikke turde å si jeg skal kjøpe billett. Merkelig nok la hun ikke merke til at jeg var ny reisende.

Etter en stund da jeg gikk av toget, og kom inn til Oslo, så ble jeg tatt i billettkontroll.   Jeg hadde en absurd historie og visste det ikke er vits i å argumentere.

Vil jeg ha noe sjans på å sende klage?  Er bittert med bot 

Anonymkode: fe64a...ea1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt riktig at du får bot i dette tilfellet!

Og neste gang får du kjøpe digital billett!

Anonymkode: 94555...6d0

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Klage?

Du løste ikke billett, selv om du hadde rikelig anledning. Heksestemme på konduktøren må du nesten bare tåle, du har ikke krav på konduktør med en stemme du godkjenner.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk vy-appen neste gang. Du har ingen rett til å klage.

Anonymkode: 575ef...516

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Den bota må du nok bare betale. 

Anonymkode: 006e3...aec

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du skal klage på at du så konduktøren men valgte å ikke kjøpe billett fordet

Det sies det ikke finnes dumme spørsmål, jo det gjør det, dette var et sinnsykt dumt spørsmål.

Anonymkode: 3e29c...612

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du ble tatt i kontroll etter du gikk av toget? Har aldri opplevd eller sett, kontrollene er jo på togene. Så historien skurrer litt.

Anonymkode: 8d314...0fa

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du ble tatt i kontroll etter du gikk av toget? Har aldri opplevd eller sett, kontrollene er jo på togene. Så historien skurrer litt.

Anonymkode: 8d314...0fa

Det pleier ofte å være kontroll når du kommer opp rulletrappene ved utgangen (enten når du går av toget eller hvis du kommer med T-bane). Enkelte ganger er det også kontroll på toget!

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skriver dette i klagen får nok dama med heksestemmen seg en god latter, om ikke annet.

Anonymkode: 4b466...238

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betal neste gang hvis du synes det er bittert med bot. Det jeg registrerer meg ut i fra historien din er at du synes det er bittert, men etter hva du forteller skulle det vel heller ha vært flaut å bli tatt. I mine øyne henger ikke forklaringen helt sammen.

Anonymkode: c10fd...64c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest feminin
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter en stund da jeg gikk av toget, og kom inn til Oslo, så ble jeg tatt i billettkontroll.   Jeg hadde en absurd historie og visste det ikke er vits i å argumentere.

Jeg ble veldig nysgjerrig på hva den absurde historien er...

AnonymBruker
Skrevet
feminin skrev (1 time siden):

Jeg ble veldig nysgjerrig på hva den absurde historien er...

Den absurde historien var jo at hun ikke våget å kjøpe billett av dama med heksestemme.

TS så selv hvor absurd den var så hun ikke gadd å fortelle den og argumentere med kontrollørene.

Anonymkode: 3e29c...612

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts : du er klar over at du kan kjøpe billett i vy appen også? 

Anonymkode: 845e1...d80

• Liker 2
Skrevet

Man kan kjøpe billett på app på telefon, nettside på telefon, nettside på pc hjemme og på billettautomat på togstasjonen. Så neste gang vil jeg anbefale en av de mulighetene. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg humret litt 🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, newman01 said:

Man kan kjøpe billett på app på telefon, nettside på telefon, nettside på pc hjemme og på billettautomat på togstasjonen. Så neste gang vil jeg anbefale en av de mulighetene. 

Men TS skalv jo sikkert for mye på hendene til å bestille noe etter å ha hørt den heksete stemmen. Kunne sikkert bestilt på forhånd, men hvem kunne vite på forhånd at konduktøren var en heks. 😩

Anonymkode: 4b466...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Knottogtott skrev (11 timer siden):

Det pleier ofte å være kontroll når du kommer opp rulletrappene ved utgangen (enten når du går av toget eller hvis du kommer med T-bane). Enkelte ganger er det også kontroll på toget!

Nei, ikke på Oslo S, det er rein løgn. 

Jeg jobber i Bjørvika. Får jeg besøkende så går jeg jo tunellen under sporene, fra nedgangen ved spor 19, møter folk på plattform, og går opp sammen. Er det mengder folk på toget og flaskehals mot rullebåndene så går jeg også ned i tunnellnettverket, og går heller opp på et annet spor. 

Anonymkode: a1b5e...07d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Boten er det ikke vits å klage på. Men du kan klage til VY om den konduktøren du syntes var skremmende. VY setter service i høysete kan ikke være seg bekjent av heksete konduktører som skremmer passasjerene. 

Anonymkode: 30e67...70e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

A propos persilleblad.

Anonymkode: 8eb39...979

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...