AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Til konfirmasjonen får hver familie 6 billetter. Resten må kjøpes. Er det først til mølla da? Er glad mitt tantebarn valgte konfirmasjon i kirken. Der får alle ta med 30 gjester. Det er mer rettferdig Anonymkode: d75c3...00f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til konfirmasjonen får hver familie 6 billetter. Resten må kjøpes. Er det først til mølla da? Er glad mitt tantebarn valgte konfirmasjon i kirken. Der får alle ta med 30 gjester. Det er mer rettferdig Anonymkode: d75c3...00f Tja, kinosalen har vel antall seter så hvis jeg var deg så hadde jeg kjøpt billetter utenom nå! Det gjorde jeg til konfirmasjon til datteren min, så var jeg sikret plass til mine gjester! Anonymkode: 656e2...de2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Hva slags gigantkirke er det som har plass til at hver konfirmant har med 30 gjester? Den gangen jeg var konfirmant, var det kun plass til et svært begrenset antall familiemedlemmer/faddere per konfirmant. Anonymkode: e04e4...131 11 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tja, kinosalen har vel antall seter så hvis jeg var deg så hadde jeg kjøpt billetter utenom nå! Det gjorde jeg til konfirmasjon til datteren min, så var jeg sikret plass til mine gjester! Anonymkode: 656e2...de2 Kinosal? Anonymkode: e04e4...131 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til konfirmasjonen får hver familie 6 billetter. Resten må kjøpes. Er det først til mølla da? Er glad mitt tantebarn valgte konfirmasjon i kirken. Der får alle ta med 30 gjester. Det er mer rettferdig Anonymkode: d75c3...00f Har ei datter som skal konfirmeres i år, også borgerlig, og fikk 17 plasser. De deler vi på min og min eksmannens familie. Men vi fikk ikke kjøpe noen ekstra billetter utenom det, jeg spurte dem om det var mulig, og de sa at det gjør dem ikke. Anonymkode: 5d466...710 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ei datter som skal konfirmeres i år, også borgerlig, og fikk 17 plasser. De deler vi på min og min eksmannens familie. Men vi fikk ikke kjøpe noen ekstra billetter utenom det, jeg spurte dem om det var mulig, og de sa at det gjør dem ikke. Anonymkode: 5d466...710 Det er jo greit at alle får like mange plasser. Men her får de 6 billetter og resten må kjøpe. Og da er det først til mølla. Det synes jeg er dumt Anonymkode: d75c3...00f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Kjøpe? Hva koster det? Sykt at det ikke er gratis. Anonymkode: aa323...7c8 1
Arkana Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Det høres rart ut, hvem er dette i regi av? Human-Etisk forbund tar ikke betalt for gjesteplasser. Alle får minst 10 og så kan man be om flere og ledige plasser fordeles på de som ønsket flere enn 10. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Til konfirmasjonen får hver familie 6 billetter. Resten må kjøpes. Er det først til mølla da? Er glad mitt tantebarn valgte konfirmasjon i kirken. Der får alle ta med 30 gjester. Det er mer rettferdig Anonymkode: d75c3...00f Vi fikk 7 billetter og må betale 100kr pr billett over det. Anonymkode: 162e4...187
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Arkana skrev (21 minutter siden): Det høres rart ut, hvem er dette i regi av? Human-Etisk forbund tar ikke betalt for gjesteplasser. Alle får minst 10 og så kan man be om flere og ledige plasser fordeles på de som ønsket flere enn 10. Nei. 7 her og resten betales for. Anonymkode: 162e4...187
Arkana Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 Ok, det høres uansett rart ut. Er du sikker på at det er Human-Etisk forbund og ikke Humanistene? Vi har selv konfirmasjon hos HEF i år og betaler ingenting for gjesteplassene og jeg vet ikke om noen andre som har eller har hatt konfirmasjon hos dem som har betalt for gjesteplasser.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 Her vi bor er det motsatt... Våre barn som har konfirmert seg human etisk, har fått med seg opp til 20 gjester hver. Ingen betaling for noen av plassene. Mens vennene deres som konfirmerte seg i kirken, kun fikk ha med seg 8 gjester. Men i kirken ble alle konfirmert samtidig, og det er jo begrenset med plass i kirken. Mens Human Etisk forbund hadde leid kultursalen i bygda (som tar 400 stykker), og delt opp i to konfirmasjoner, så da fikk vi ha med mange gjester. De aller fleste brukte ikke opp plassene heller (vi tok "bare" med oss 14 av gjestene til seremonien). Jeg var med på arrangementssiden under koronaen, og da var det litt mer begrenset, da tror jeg hver konfirmant kunne ha med seg 12 gjester. Og da passet vi på at det var minst 2 seter mellom hver kohort, og de hadde satt opp 3 konfirmasjoner. Poenget mitt er at dette kommer veldig an på den lokale foreningen. Her har det aldri vært aktuelt for Human Etisk forbund å ta betalt for gjesteplasser, og godt er det, for det er jo dyrere enn i kirken i utgangspunktet, så da er det ikke alle som har et reelt valg om hvordan de vil konfirmere seg. Men må ta det som foreldrene har råd til.... Anonymkode: 18a85...f45
Ella-2 Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva slags gigantkirke er det som har plass til at hver konfirmant har med 30 gjester? Den gangen jeg var konfirmant, var det kun plass til et svært begrenset antall familiemedlemmer/faddere per konfirmant. Anonymkode: e04e4...131 Kirkene pleier å dele opp konfirmantene i flere gudstjenester, slik at det blir god plass til gjester. Tror det er vanskelig å dele opp humanistiske konfirmasjoner, hvis lokalet de bruker er leid.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 Ella-2 skrev (1 minutt siden): Kirkene pleier å dele opp konfirmantene i flere gudstjenester, slik at det blir god plass til gjester. Tror det er vanskelig å dele opp humanistiske konfirmasjoner, hvis lokalet de bruker er leid. Som jeg skrev rett over, ikke noe problem å dele opp humanistiske konfirmasjoner med leid lokale. De har jo leid lokalet for hele dagen...? Under korornaen, ble det som sagt delt opp i 3 konfirmasjonsseremonier, kl. 11, 13 og 15. Klart at noen syns det var for tidlig med kl 11 eller for sent med kl 15, men da fikk de i hvert fall gjennomført seremoniene. Til vanlig er det kl 12 og 14. Anonymkode: 18a85...f45
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Ikke først til mølla. Vanlig at foreledre og søsken blir med, så besteforeldre, tanter/onkler. Anonymkode: 249ef...c02
Arkana Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 Ella-2 skrev (5 timer siden): Kirkene pleier å dele opp konfirmantene i flere gudstjenester, slik at det blir god plass til gjester. Tror det er vanskelig å dele opp humanistiske konfirmasjoner, hvis lokalet de bruker er leid. Joda, humanistiske konfirmasjoner deles opp de også. Her er det humanistisk konfirmasjon flere lørdager på rad og minst 3-4 konfirmasjoner samme dag. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 Kommer nok an på hvor den borgerlige konfirmasjonen holdes. I den siste borgelige jeg var fikk konfirmantene 20 billetter, og siden det var tvillinger så ble det 40 billetter til de. De ga bort de billettene som ble til overs etter at de hadde fordelt til sine gjester (liten familie) til de som hadde flere gjester. I den siste kirkelige konfirmasjonen var det to benkerader til gjestene pr konfirmant. Så der er det færre gjester som konfirmanten kan ha i kirken enn ved borgelig. Anonymkode: 39f40...85a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tja, kinosalen har vel antall seter så hvis jeg var deg så hadde jeg kjøpt billetter utenom nå! Det gjorde jeg til konfirmasjon til datteren min, så var jeg sikret plass til mine gjester! Anonymkode: 656e2...de2 Kanskje det er sånn de finansierer rabattert konfirmasjon for barn av medlemmer? 😎 Anonymkode: fa730...e17
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 Hvor mange gjester man får ha med, kommer an på lokalet. Det er ikke nødvendigvis sånn at kirka har plass til flere, mange kirker er små. Men at de selger "resteplasser" høres kjemperart ut. Er dette HEF?
Kittykat Skrevet 16. mars 2023 #20 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Til konfirmasjonen får hver familie 6 billetter. Resten må kjøpes. Er det først til mølla da? Er glad mitt tantebarn valgte konfirmasjon i kirken. Der får alle ta med 30 gjester. Det er mer rettferdig Anonymkode: d75c3...00f Alle våre barn valgte humanistisk konfirmasjon. Vi fikk med 6 billetter og resten må kjøpes. Og det er jo egentlig naturlig og en selvfølge mener nå jeg, for salen kan jo ikke gi vekk hundrevis av billetter gratis. Alle barna våre konfirmerte seg i Grieghallen og vi kjøpte 6-8 billetter utenom til besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarn. Pluss at jeg er medlem i human-etisk forbund, så vi fikk rabatt på konfirmasjonskurset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå