Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på oul idag. Jordmor sa hun så det var gutt, synes jeg så det tydelig selv da det var tydelig mellom bena. Men kan hun si om hun er usikker eller kun hvis veldig sikker, var på tul også og da synes en annen jordmor at det var gutt..

Har 4 jenter fra før så føles litt uvirkelig 🤣

Anonymkode: b7660...e29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Då hadde ho vel sagt ho var usikker? Første OUL sa ho at ho var 80% sikker på kjønn, på kontrolltimen sa ei anna at ho var 100% sikker.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi er usikker sier vi ikke kjønn og er ærlige på at det var vanskelig.

Ofte er det derimot i uke 18 vanskelig å ta feil på gutt 😜

Anonymkode: fe252...dfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig sjelden de tar feil når det er gutt.

Anonymkode: 690b4...50d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, RockyRose said:

Då hadde ho vel sagt ho var usikker? Første OUL sa ho at ho var 80% sikker på kjønn, på kontrolltimen sa ei anna at ho var 100% sikker.

Hmm hun sa ingenting om hvor sikker hun var. Men spurte bare om jeg også så det? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis vi er usikker sier vi ikke kjønn og er ærlige på at det var vanskelig.

Ofte er det derimot i uke 18 vanskelig å ta feil på gutt 😜

Anonymkode: fe252...dfc

Ja så i uke 14 så nå... 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det vanskelig å stole på to ulike jordmødre, og en nub-test med nesten 90% sannsynlighet om jeg ikke minner de tidligere innleggene dine feil, viser at det er gutt?

Senk skuldrene du nå.

Anonymkode: b13ed...64b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med eldste var det tydelig at det var en gutt. Jordmor sa da at de ikke kan si noe 100% sikkert, men at hun var 100% sikker.

Med yngste var det vanskeligere. Jordmor var tydelig usikker, og sa først at hun trodde det kanskje var ei jente. Hun så på litt andre organer før hun kom tilbake til kjønnsorganet. Da hadde babyen snudd på seg, og jordmor ble mer sikker på at det var ei jente. Hun da da at hun trodde det var ei jente, men at vi ikke burde kjøpe masse rosa uten byttelapp. Det ble ei jente.

Anonymkode: 816b6...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Storebror var storesøster fram til UL nr. 8 da jeg var 30 uker på vei.

Anonymkode: 703c1...a61

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det vanskelig å stole på to ulike jordmødre, og en nub-test med nesten 90% sannsynlighet om jeg ikke minner de tidligere innleggene dine feil, viser at det er gutt?

Senk skuldrene du nå.

Anonymkode: b13ed...64b

Nub-test? Hva er det?

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var 80% sjangs for jente på OUL. De kan vel si det selv om de ikke er helt sikker, men da må de jo påpeke at de ikke ser det med 100 % sikkerhet (kan de noengang det?😅)

Anonymkode: 170ee...376

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare fått beskjed om at de ikke har funnet noen guttedeler på oul i uke 18-19 eller senere kontroller, men ingen kan garantere at det kommer ut ei jente. Med storebror var det absolutt ingen tvil. 

Anonymkode: 2144b...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Her sa hun at det så ut som jente, men hun var ikke 100% sikker. Var på UL senere i svangerskapet, og da sjekket de. Det var jente :)

Anonymkode: 0caa5...c19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Storebror var storesøster fram til UL nr. 8 da jeg var 30 uker på vei.

Anonymkode: 703c1...a61

Hvorfor har noen så mange ultralyder?

Anonymkode: 95226...e0f

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke hun du siterte. Men det kan være forskjellige grunner. For min del fikk jeg noen ekstra UL pga morkake som lå over åpninga og blødninger. 

Anonymkode: 0caa5...c19

Skrevet

Hvis hun var usikker hadde hun nok sagt det. Med nr 3 sa jordmor at hun var usikker, men hvis hun måtte si noe ville hun sagt jente (det stemte). Med de to første sa jordmor ingenting om usikkerhet, bare hva det var. 100% kan de jo aldri være uansett, men det skjønner man jo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har hatt en del pga svangerskapsdiabetes. Med eldste var det pga seteleie. Noen har ulike medisinske greier som krever oppfølging. Plutselig avflatet eller økende magemål. Fall eller slag mot magen. Mange grunner. 

Også betaler jo noen selv. 

Anonymkode: 2144b...f5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om man har indikasjoner på at noe trenger oppfølging, har et høyrisiko svangerskap, diabetes, sykdom (eller 10 000 andre ting du kan tenke deg til) så får man oppsatt flere ultralyder eller med jevne mellomrom. Jeg hadde et høyrisiko svangerskap, selv om at så fint ut, og ble innkalt hver måned fra 4. måned og hver 2. uke de siste 2 mnd av svangerskapet. Det var ikke "kjempegøy" å ha så mange, men det var betryggende i det minste:)

Anonymkode: 199e7...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...