AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Baby er 5 måneder, og i det siste har jeg slitt med at hun ofte har lange våkenperioder på natta... Vi prøver å gjøre ting cirka til samme tid hver dag, men har ikke gått fullt og helt inn for rutiner ennå. Tenker å begynne for alvor når vi innfører fast føde med kveldsgrøt osv. Baby sovnet for cirka 1 time siden. Da hadde hun vært våken i 3 timer. Ville dere ha vekket henne nå for å unngå våkenperiode i natt, eller latt henne sove og håpe at vi likevel unngår våkenperiode? Anonymkode: 5164f...377
Rio89 Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 Jeg hadde absolutt ikke vekket henne. Min erfaring er at da blir det iallefall leven 🥲😅 1
RockyRose Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Eg ville heller ikkje vekt. Å sovne kl 20 er jo ikkje for tidleg sånn i utgangspunktet. Då ville eg heller prøvd å utvida leggetidspunktet dag for dag, om du ynskjer/treng det. Kjem aldri noko godt av å vekke baby 🙈😂
Anononyma Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 Ikke vekk henne 😊 Hva gjør dere når hun våkner om natten? Har slitt en god stund med at gutten vår våknet mellom 03 og 05 og ville stå opp. Til å begynne gjorde jeg det fordi jeg trodde det var lurt at han fikk slite seg ut. Fant ut senere at det fungerer mye bedre å nekte å stå opp. I verste fall bytter jeg bleie på han, men utover det blir vi liggende i sengen. Amme, kose, holde, synge nattasang, på med white noise osv. Han sovner som regel til slutt, selv om det kan ta litt tid!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Anononyma skrev (2 minutter siden): Ikke vekk henne 😊 Hva gjør dere når hun våkner om natten? Har slitt en god stund med at gutten vår våknet mellom 03 og 05 og ville stå opp. Til å begynne gjorde jeg det fordi jeg trodde det var lurt at han fikk slite seg ut. Fant ut senere at det fungerer mye bedre å nekte å stå opp. I verste fall bytter jeg bleie på han, men utover det blir vi liggende i sengen. Amme, kose, holde, synge nattasang, på med white noise osv. Han sovner som regel til slutt, selv om det kan ta litt tid! Samme her.. Nekter selv å stå opp før kl 8..jeg er så trøtt om morran😂 Skifter bleie, ammer litt, tar av pysjen for å få litt kroppskontakt, gir babyen litt massasje, plutselig så sovner hun igjen.. Idag var hun meget våken, jeg ville slumre noen minutter til.. Babyen var glad og bare sprella litt for seg selv.. Lå og sparket meg i ryggen og ga meg ryggmassasje😂 Anonymkode: 57de8...0e5 1
-Turtle Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 Nei, ikke vekk. Det er slett ikke sikkert hun fÃ¥r lang vÃ¥kenperiode i natt selvom hun tok kveld for en liten stund siden 😊Â
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Skrevet 16. mars 2023 Ville ikke vekt, kan godt hende hun fortsatt blir å være våken om natten. Er normalt at det er sånn Anonymkode: 6f0e4...579
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Skrevet 16. mars 2023 Vekker aldri baby på dagtid, for da er hun uansett fortsatt så trøtt og sliten at det bare blir gråt og uro. Anonymkode: 4cbd1...c6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå